5 haftalık gebelikte beta değerim 235, düşük riski mi var?

0 oy
238 göst.
29 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (174 puan) sordu
İlk gebeligim son adet tarihime göre 5 haftalık hamile görünüyorum ama doktora gittiğimde beta değerim 235 düşük olduğu icin 3 haftalık görünüyor ve iki doktora gitmeme rağmen ikisi de beta değerinin çok düşük dış gebelik yada düşük olacağını söylediler sağlıklı gebelik olmadığını bebegin kendini gelistiremedigini soylediler ilk defa kanamam az miktarda aralıklı sekilde geldi çok tedirginim ve korkuyorum bilgisi olan var mı yada aynı durumu yaşayan 

4 Cevap

0 oy
29 Temmuz 2022 (301 puan) cevapladı
Valla dusugunu bilmem ama ben hamile olduğumu ogrendigimde beta degerim 9.44 çıkmıştı 10 bile değildi 5 haftalıkken 280 falan çıkmıştı şuan 15 haftaligim bence değer değilde iki günde %60 %100 arası artmasi lazım bana bile 9.44 değerle hamile bile sayamayiz bu değeri demişlerdi istersen beta degerlerimi atabilirim oradan bakabilirsin yani 
-Reklam-
0 oy
29 Temmuz 2022 (301 puan) cevapladı

Yani benim değerlerim boyledi bana da dediler boş gebelik kimyasal gebelik diye ama şuan 15 haftalık olduk


image

image


0 oy
29 Temmuz 2022 (470 puan) cevapladı
Önemli olan düzenli artış olması 2 günde bir 2 katı artması 235 çıktıysa 2 gün sonra tekrar kan verip yükselip yükselmediğine bakın ama kanama ya da leke durumu ciddi bir durum bilginiz olsun 
0 oy
29 Temmuz 2022 (20 puan) cevapladı
Dis gebelikte yaşadım düşük te ama dis gebelikte değerim 5000 di dusukte 10 du hemen nasıl boş konuşuyorlar sinir oluyorum bana da bu gebeligimde yaptılar aynısını daha önce geçmişim olduğu için... ama şu an 24 haftalik şükür olsn .. bana da kimyasal veya dış gebelik bj bebek dediler ve lekelenmem vardı artar düşer dediler ama Allah nasip etti şu an 24 haftaya geldi .. tam emin olmadan böle konuşuyorlar ya sinir oluyorum gerçekten.  Dwgerin bence gayet güzel moralini bozma sen .. kendine dikkat et  2 gün aralıklarla artma seviyesi önemli olan ... şu anki değerinin kaç olduğunun önemi yokki .. artış değeri önemli asıl.. nasl bunu söylemezler sana kuzum boşa strese sokmuşlar seni ... sen içini ferah tut 
29 Temmuz 2022 (174 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim şuan içimi rahatlattiniz ama çok tedirginim korkum var gene iki doktora gittim ilk 199 di yükselirse sglikli dedi bugün 235 oldu sağlıklı görünmüyor dedi başka doktora gittim oda düşük riski olduğunu söyledi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık gebelikte beta değerinin 235 olması ne anlama gelir?
5 haftalık bir gebelikte 235 beta-hCG değeri, son adet tarihine göre beklenen değerlerin altında seyrettiğini ve gebeliğin gelişiminin beklenenden daha yavaş olduğunu gösterir. Sağlıklı bir gebelikte beta değeri genellikle 48-72 saatte bir iki katına çıkar; düşük değerler ise gebeliğin sağlıklı ilerlemediği veya daha erken bir dönemde olabileceği şüphesini doğurur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dış gebelik ve düşük riski belirtileri nelerdir?
Dış gebelik ve düşük riskinin en yaygın belirtileri arasında aralıklı gelen vajinal kanama, kasık ağrısı ve beta-hCG değerlerinin düzenli artış göstermemesi yer alır. Özellikle kanama ile birlikte şiddetli tek taraflı karın ağrısı hissediliyorsa, bu durum acil tıbbi müdahale gerektiren bir dış gebelik işareti olabilir ve mutlaka bir uzmana başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Beta değeri düşük çıkan gebeliklerde süreç nasıl takip edilir?
Beta-hCG değerinin düşük seyrettiği gebeliklerde süreç, doktor tarafından 48 saat arayla yapılan kan tahlilleri ve ultrason kontrolleri ile takip edilir. Kan tahlilinde değerin artış hızı ve ultrason muayenesinde rahim içerisinde gebelik kesesinin görülüp görülmediği, gebeliğin sağlıklı olup olmadığını veya dış gebelik riskini netleştirmek için en önemli göstergelerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük yapma riski olan gebelikte kanama neden olur?
Düşük riski olan gebeliklerde kanama, embriyonun rahim duvarına tutunma sürecinde bir sorun olması veya gebeliğin sonlanmaya başlaması nedeniyle meydana gelebilir. Hafif ve aralıklı kanamalar bazen yerleşme kanaması gibi masum nedenlerden kaynaklansa da, düşük şüphesi olan durumlarda bu kanama genellikle gebeliğin devam edemeyeceğinin bir öncül belirtisi olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Beta değerim neden 3 haftalık görünüyor?
Beta değerinizin 3 haftalık görünmesi, yumurtlama tarihinizin son adet tarihine göre daha geç gerçekleştiğini veya gebeliğin gelişiminde bir duraksama olduğunu işaret eder. Eğer döllenme geç gerçekleştiyse değerler düşük çıkabilir; ancak kan değerleri beklenen hızda yükselmiyorsa bu durum genellikle gebeliğin sağlıklı ilerlemediğini veya dış gebelik ihtimalini destekleyen bir bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 872 göst.
0 oy
4 cevap 451 göst.

1,512,285 soru

24,667,164 cevap

367,051 kullanıcı

...