16 haftalık gebelikte covid geçirdim, bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
229 göst.
31 Temmuz 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (67 puan) sordu
Merhaba gebelikte covid yaşayıp bebeğini saglikla kucağına alan veya sorun yaşayan var mı. İlk gun kotulesince hastaneye gittim muanede sorun yoktu ama bugün 4.gun endişe ediyorum.

3 Cevap

0 oy
31 Temmuz 2022 (2,870 puan) cevapladı
Kan sulandırıcı verildi mi?
31 Temmuz 2022 (2,870 puan) yorumladı
Buna kızıyorum işte yaa. Proflaktik olarak kan sulandırıcı yazılmalıydı. Kadın doğum doktorunuz biliyor mu covid olduğunuzu. Onlar yazıyor genelde. Bi haber verseydiniz
1 Ağustos 2022 (67 puan) yorumladı
Haberi var tek doktor değil iki doktor gozetimindeyim riskli gebelik olduğu için her ikiside kullanmamam gerektiğini söyledi. Sadece cok ateşim oldugunda parol ve gubluk vitamin devam dediler bol sıvı.
1 Ağustos 2022 (2,870 puan) yorumladı
Tamamdır o zaman. Onlar öyle uygun görmüşse en doğrusu odur. :) Bool bool su iç ama. Hiçbir şey yiyemesen dahi mutlaka min 3litre su iç olur mu
1 Ağustos 2022 (67 puan) yorumladı
Ne yesem çıkartıyorum zaten gebelikten cok zor bol su tüketiyorum birazda meyve ins hemen gever.
1 Ağustos 2022 (2,870 puan) yorumladı
Geçer geçer Allah'ın izniyle :)) bol bol dinlen. Suyunu iç. Yiyebildiğin kadar ye. Ve vücuduna güven :)
-Reklam-
0 oy
31 Temmuz 2022 (127 puan) cevapladı
Ben hastanede yatıyorum covidi geçirdim iyileştim ama karaciğer emzimlerim yükseldi bı akrabamız da hamile covid geçirdi ama onda hiçbir sıkıntı olmadı 
31 Temmuz 2022 (67 puan) yorumladı
Gecmis olsun .Umarım bir an önce iyi olursunuz
0 oy
31 Temmuz 2022 (329 puan) cevapladı
İyi aksamlar ne gibi belirtileriniz var rica etsem detalları yazarmısınız 
1 Ağustos 2022 (67 puan) yorumladı
Ilk gun benim sekerim 58 e tansiyon 9/4kalp atiyim 145 oldu  gebelikte benim hep oynuyor swker tansiyon  zaten ama kalp atışı yükselince hastaneye gittik oksijenin az olduğunu söylediler. Kan gazlarina bakildi onlarda sorun çıktı doktor direk covid dedi .Ertesi gün bacak bel gogus agrisi oldu sonraki gün öksürük oldu .Bugun asiri halsizim dun daha iyiydim .Değişiyor ateşim maksimum 37 oluyor .16aylik pglum 39.6 atesiboldu eşimin 38 oldu herkesin farklı sanırım.
1 Ağustos 2022 (329 puan) yorumladı
Allah yardımçınız olsun geçmiş olsun  sağ salım alın bebeğinizi kucaginiza bacim
1 Ağustos 2022 (67 puan) yorumladı
Cok sagolun Amin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

16 haftalık gebelikte covid geçirmenin bebeğe zararı olur mu?
16 haftalık gebelikte geçirilen covid-19 enfeksiyonunun bebeğe doğrudan zarar verdiği kanıtlanmamıştır. Ancak yüksek ateş ve şiddetli seyreden enfeksiyonlar gebelik sürecini etkileyebileceği için doktorunuzun takibi hayati önem taşır. Genel olarak ikinci trimesterde bebeğin organ gelişimi devam ettiği için enfeksiyon belirtileri ciddiye alınmalı ve rutin kontroller aksatılmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte covid belirtileri kaç gün içinde hafifler?
Gebelikte covid belirtileri genellikle enfeksiyonun 3. ve 5. günleri arasında en yoğun seviyesine ulaşır ve ardından kademeli olarak hafiflemeye başlar. Bağışıklık sisteminizin gebelik nedeniyle değişen yapısı iyileşme sürecini kişiden kişiye farklılaştırabilir. Eğer 4. günün ardından nefes darlığı, yüksek ateş veya şiddetli halsizlik devam ediyorsa mutlaka uzman bir hekime danışarak durumunuzu bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken covid olduğumda ne zaman doktora gitmeliyim?
Hamileyken covid olduğunuzda yüksek ateş kontrol altına alınamıyorsa, nefes darlığı yaşıyorsanız veya bebeğin hareketlerinde azalma hissediyorsanız vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Gebelikte ateşin 38 derece ve üzerine çıkması veya oksijen satürasyonunun düşmesi, hem anne hem de bebek sağlığı açısından yakından takip edilmesi gereken kritik durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 haftalık gebelikte covid tedavisi nasıl yapılır?
16 haftalık gebelikte covid tedavisi genellikle semptomları yönetmeye yönelik olup, doktor onaylı parasetamol içerikli ateş düşürücüler ve bol sıvı alımı ile desteklenir. Gebelik döneminde kullanılabilecek ilaçlar kısıtlı olduğu için kendi başınıza ilaç almamalı, mutlaka kadın doğum uzmanınızın önerdiği tedavi protokolünü uygulamalısınız. İstirahat etmek ve beslenmeye dikkat etmek iyileşme sürecini hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte covid geçirirken nelere dikkat etmeliyim?
Gebelikte covid geçirirken en önemli dikkat edilmesi gereken noktalar, ateşin düzenli takibi, yeterli sıvı alımı ve solunum durumunun izlenmesidir. Odanızı sık sık havalandırın, dengeli beslenmeye çalışın ve bebeğinizin hareketlerini düzenli olarak gözlemleyin. Stres yapmak yerine dinlenmeye odaklanmak ve doktorunuzun verdiği takip randevularına sadık kalmak bu süreçte en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,552 cevap

366,953 kullanıcı

...