39 haftalık hamileyim, sancım yokken normal doğuma alırlar mı?

0 oy
259 göst.
3 Ağustos 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (162 puan) sordu
Kızlar cam sakurada 39olunca  normal doğuma alırlar mı sancı falan yoksa suni sancıyla 
Gebelik haftası 38+3

1 cevap

0 oy
3 Ağustos 2022 (87 puan) cevapladı
Hiç bilmiyorum ama dogumda orası iyi değil die duydum insallh sizin iyi geçer 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim, sancım yokken normal doğumu nasıl başlatırlar?
39 haftalık hamilelikte sancı başlamadıysa, doktorlar genellikle bebeğin ve annenin durumunu değerlendirerek tıbbi olarak uygunsa suni sancı (oksitosin) yöntemini tercih edebilirler. Bu süreçte rahim ağzının açıklığına ve bebeğin kalp atışlarına bakılarak doğumun başlatılması için gerekli ilaçlar kontrollü bir şekilde verilir. Doğumun doğal yollarla başlaması beklenirken, belirli bir haftadan sonra riskleri minimize etmek adına tıbbi müdahalelerle doğum süreci aktif hale getirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda suni sancı uygulaması süreci nasıl ilerler?
Suni sancı, damar yoluyla verilen oksitosin hormonu ile rahim kasılmalarını düzenli hale getirmek amacıyla uygulanır. Uygulama sırasında anne adayı ve bebek monitörler aracılığıyla sürekli takip edilir, kasılmaların şiddeti ve bebeğin kalp hızı gözlemlenir. Bu süreçte kişiden kişiye değişmekle birlikte, rahim ağzı açıklığı belirli bir santimetreye ulaştığında doğumun aktif evresine geçilir ve süreç normal doğum prosedürleriyle devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftada normal doğum için hangi kriterler aranır?
39. haftada normal doğumun gerçekleşebilmesi için bebeğin baş geliş pozisyonunda olması, annenin çatı muayenesinin uygunluğu ve bebeğin kalp atışlarının strese girmemesi en önemli kriterlerdir. Plasentanın durumu, amniyon sıvısının miktarı ve rahim ağzının olgunlaşma derecesi doktor tarafından değerlendirilir. Eğer anne veya bebek açısından herhangi bir risk saptanmazsa, normal doğum süreci başlatılabilir veya beklenmeye devam edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Neden 39. haftadan sonra suni sancı ile doğum tercih edilebilir?
40. haftaya yaklaşıldığında veya 40. hafta aşıldığında, plasentanın yaşlanması ve bebeğin oksijen alımının azalması gibi riskler oluşabileceği için suni sancı tercih edilebilir. Tıbbi protokollerde gebeliğin 41. haftaya kadar uzaması riskli görüldüğü için, 39. haftadan itibaren yapılan kontrollerde doğumun güvenli bir şekilde başlatılması hedeflenir. Bu, bebeğin sağlığını korumak adına uygulanan standart bir prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum yaparken normal doğumdan farkı nedir?
Suni sancı ile doğumun tek farkı, sancıların vücut tarafından doğal yolla değil, dışarıdan verilen ilaçla başlatılması veya güçlendirilmesidir. Bunun dışında doğumun gerçekleşme aşamaları, ıkınma süreci ve doğum sonrası iyileşme süreci tamamen normal doğumla aynıdır. Kasılmaların yapay olarak başlaması, doğumun fizyolojik sonucunu değiştirmez; sadece sürecin daha kontrollü ve takipli bir şekilde ilerlemesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,282 soru

24,667,091 cevap

367,048 kullanıcı

...