30 haftalık hamileyim belim ve karnım çok ağrıyor, neden?

0 oy
431 göst.
4 Ağustos 2022 Hamile Kalamama kategorisinde (21 puan) sordu

Kızlar dün sordum soruma cevap alamadım 30 haftalık hamileyim bugün bel agiris ve karın üstünde ağrı yaşıyorum nefes alamıyorum bazen neden olabilir sizce lütfen yardımcı olun agrim çok:(

Gebelik haftası 30

3 Cevap

0 oy
4 Ağustos 2022 (119 puan) cevapladı
Bende 32+3 oldum ve bel ağrım feci  magnezyum kullanıyorum ama fayda yok. Doktor olabileceğini bu noktada yapılacak birşey olmadığını söyledi magnezyuma rağmen geçmiyorsa
4 Ağustos 2022 (21 puan) yorumladı
Aynen doktorlar öyle diyorlar hep ama 2 gündür çok fazla olduğu için bazı kişiler de erken doğum olabilir dediler daha da korktum
4 Ağustos 2022 (69 puan) yorumladı
Kişilerin size ne dediği pek umrunuzda olmasın çünkü hiçbir hamilelik aynı şekilde tekrar etmez olumsuz yorum yapanlara bence verilecek en güzel cevap nerden biliyorsun bana da aynısı olacağıdır sizi üzen insanlara fırsat vermeyin elinizden geldiğince pozitif olun bakın çok fark edecek göreceksiniz
4 Ağustos 2022 (21 puan) yorumladı
Evet bundan sonra öyle yapicam zaten psikoljikmen de insanı etkiliyorlar valla
-Reklam-
0 oy
4 Ağustos 2022 (69 puan) cevapladı
Bir ayağınızı 30 cm yükseltecek uzanmayı deneyin ama bunu gün içinde tekrarlayın birde uyurken gerçekten dinlenerek uyumuş olmanız lazım o da çok etkiliyor onun içinde önerim birkaç nevresimi üst üstte koyup sarma şekli verin daha sonra bacak aranız ve belinizin temas ettiğinde emin olarak uyuyun bu da gece sizin belinizi rahatlatacak ağrınızı hafifletecektir
4 Ağustos 2022 (21 puan) yorumladı
Tesekur ederim canım deneyecem bu dediğini Insanlah faydası olur yoksa bu ağrı nasik olacak ya
4 Ağustos 2022 (69 puan) yorumladı
Bel ağrısına yürüyüşte çok iyi geliyor bilginiz olsun eğer imkanınız varsa akşam yarım saatlik yürüyüş hem belinize hem de doğuma çok büyük olumlu etki yapar
4 Ağustos 2022 (21 puan) yorumladı
Yapiyurim canım yürüyüş ama adım.atinca iğne batırıyorlar sanki:(
0 oy
4 Ağustos 2022 (83 puan) cevapladı
Bende 30 haftalık hamileyim çok bel ağrım var ya resmen sabit Bir ağrı gecmyor 
4 Ağustos 2022 (21 puan) yorumladı
Aynen canım benimde öyle yani artık ne yapacam bilmiyorum
4 Ağustos 2022 (83 puan) yorumladı
Göbek deliginizdede agri olyormu o cevrede belim azaldi ora agryor simdide
5 Ağustos 2022 (21 puan) yorumladı
Ordada ağrı oluyor ama belim kadar değil sizin göbeginizde mi çok oluyor şimdide

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamilelikte bel ve karın üstü ağrısı neden olur?
30 haftalık gebelikte bel ve karın üstü ağrısı genellikle bebeğin büyümesiyle baskı yapan uterusun diyaframa baskı yapması sonucu oluşur. Ancak bu ağrılar bazen mide yanması, sindirim sorunları veya erken doğum sancısı belirtisi olabilir. Şiddetli ve geçmeyen ağrılarda mutlaka doktorunuza başvurarak NST veya ultrason kontrolü yaptırmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte nefes darlığı ve karın ağrısı ne zaman ciddiye alınmalı?
Hamilelikte karın ağrısına nefes darlığı eşlik ediyorsa ve ağrı şiddeti giderek artıyorsa bu durum acil tıbbi müdahale gerektirebilir. Özellikle 30. haftadan sonra bu belirtiler preeklampsi, şiddetli mide sorunları veya erken doğum tehdidi habercisi olabilir. Dinlenmekle geçmeyen, nefes almanızı zorlaştıran her türlü ağrıda vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık gebelikte nefes darlığı nasıl hafifletilir?
Nefes darlığını hafifletmek için en etkili yöntem sol tarafa yatarak dinlenmek ve diyaframın üzerindeki baskıyı azaltmaktır. Dik bir pozisyonda oturmak, yastıklarla desteklenmek ve derin nefes egzersizleri yapmak rahatlamanıza yardımcı olabilir. Eğer bu pozisyonlara rağmen nefes almakta zorlanıyorsanız, durumun altında yatan fiziksel bir baskı veya tıbbi bir neden olup olmadığını anlamak için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın üstü ağrısı mide kaynaklı mı yoksa bebekle mi ilgili?
Karın üstü ağrısı 30. haftada genellikle bebeğin büyümesiyle mideye ve akciğerlere yapılan baskıdan kaynaklanır. Ancak bu bölgedeki ağrılar aynı zamanda hamilelikte sık görülen gastrit, reflü veya daha ciddi bir durum olan gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) belirtisi de olabilir. Ağrının yerini, şiddetini ve eşlik eden başka bir bulgu olup olmadığını doktorunuzla paylaşarak ayrımın yapılmasını sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamileyim şiddetli ağrım var ne yapmalıyım?
30 haftalık hamileyken şiddetli bel ve karın ağrısı yaşıyorsanız, öncelikle sakin kalmalı ve mümkünse sol yanınıza uzanarak 15-20 dakika dinlenmelisiniz. Eğer ağrı dinlenmenize rağmen geçmiyor, şiddetleniyor veya nefes almanızı engelliyorsa hemen doktorunuzu aramalı veya acil servise başvurmalısınız. Kendi kendinize ilaç kullanmaktan kaçınmalı ve uzman görüşü almadan herhangi bir müdahalede bulunmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...