41. haftayı geçtim, hastanede ne kadar daha bekletirler?

0 oy
360 göst.
4 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (357 puan) sordu
Kizlar bebek gelmezse kendileri kaca kadar bekletiyorlar bilgi verrmisiniz afyonda olan yardımcı olursanız sevinirim 

3 Cevap

0 oy
4 Ağustos 2022 (16 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Normal gelsimse problem yoksa  41 e kadar sonra suni sancı verip normal olmazsa sezeryan alıyorlar normal denemeden sezeryan almıyorlar . ✋ Doktorun görüşü de önemli çocuğun kilosu fazlaysa daha önce doğum başlayabiliyormus ✋
4 Ağustos 2022 (357 puan) yorumladı
Ben en son 38 de gittim 3200 du simdi kac bilmiyorum 40 oldum ilcedeyim oyuzden hazirlikli gitmek istiyorum zor oluyo yollarda simdi haftaya 41 oluyorum ozamana kadar dogmazsa direk alirlar degilmi doguma 2. Dogumum olacak normal dogum
-Reklam-
0 oy
4 Ağustos 2022 (357 puan) cevapladı
Kimse yokmu :/
0 oy
4 Ağustos 2022 (357 puan) cevapladı
Baska bilen varmı ??

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik sürecinde 41. haftadan sonra doğum ne zaman başlatılır?
Gebelik süreci 41. haftayı geçtiğinde doktorlar genellikle bebeğin ve annenin sağlığını yakından takip ederek 41 hafta 3 gün ile 41 hafta 6 gün arasında doğumu başlatmayı planlarlar. Tıbbi protokoller gereği 42. haftaya kadar beklenmesi, plasenta yaşlanması ve bebeğin oksijensiz kalma riski nedeniyle genellikle önerilmez. Bu süreçte yapılan NST ve biyofizik profil testleri, müdahale zamanının belirlenmesinde en temel kriterlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gün aşımı durumunda suni sancı uygulamasına ne zaman karar verilir?
Gün aşımı durumunda suni sancı uygulamasına, gebeliğin 41. haftası tamamlandıktan sonra yapılan kontrollerde bebeğin kalp atışlarında veya amniyon sıvısında azalma gözlemlendiğinde karar verilir. Eğer bebek sağlıklıysa ve tüm değerler normalse, 41 hafta 6 günlük sürece kadar beklenmesi klinik olarak kabul edilebilir. Ancak bu aşamadan sonra doğumun kendiliğinden başlamaması durumunda, anne ve bebek sağlığını korumak adına tıbbi indüksiyon yöntemleri tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte hangi testler ile doğum zamanı belirlenir?
41 haftalık gebeliklerde doğum zamanının belirlenmesi için NST (Non-Stres Test) ile bebeğin kalp atışları izlenir ve biyofizik profil skoru ile amniyon sıvısı miktarı ölçülür. Bu testler, bebeğin rahim içinde hala konforlu olup olmadığını anlamak için yapılır. Eğer NST sonuçları bozulmaya başlarsa veya sıvı seviyesinde kritik bir düşüş saptanırsa, doktorlar doğumu geciktirmeden başlatmayı tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde 42. haftaya kadar beklemek neden riskli kabul edilir?
Gebelik takibinde 42. haftaya kadar beklemek, 'postterm gebelik' olarak adlandırılır ve plasentanın fonksiyonlarını yavaş yavaş kaybetmesi nedeniyle riskli kabul edilir. Plasenta yaşlandıkça bebeğe giden besin ve oksijen akışı azalabilir, ayrıca amniyon sıvısının azalması bebeğin kordon sıkışması gibi durumlarla karşılaşma ihtimalini artırır. Bu nedenle modern tıp, 41. haftadan sonra çok daha sıkı bir gözlem ve genellikle 41-42 hafta aralığında doğumun sonlandırılmasını esas alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlamadığı durumlarda hastane yatışı nasıl planlanır?
Doğumun kendiliğinden başlamadığı durumlarda hastane yatışı, doktorunuzun belirlediği randevu tarihine veya NST sonuçlarınızda bir anormallik saptanmasına bağlı olarak planlanır. Genellikle 41. haftadan itibaren hastaneye daha sık çağrılırsınız ve yapılan muayenelerde rahim ağzı açıklığına göre suni sancı veya diğer doğum indüksiyon yöntemleri için yatış işlemleriniz başlatılır. Hastaneye giderken doğum çantanızı yanınızda bulundurmanız ve doktorunuzun belirlediği güncel takip planına uymanız oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...