36+4 haftalık ikiz gebeyim, doğum sancısı mı çekiyorum?

0 oy
140 göst.
5 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (2 puan) sordu
36+4 haftalık çift yumurta ikizlerine hamileyim bebekler resmen içerde altta üstten tekmeliyorlar saatlerdir. Büyük abdestim var diye gidiyorum birşey yok. Doğum sancısı olabilir.mi güzel anneler

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık ikiz gebelikte doğum sancısı nasıl anlaşılır?
36 haftalık ikiz gebelikte doğum sancısı genellikle düzenli aralıklarla gelen, dinlenmekle geçmeyen, belden başlayıp kasıklara yayılan sertleşmeler şeklinde kendini gösterir. Yalancı sancılardan farkı, bu sancıların zamanla şiddetinin artması ve süresinin uzamasıdır. Eğer sancılarınız 5-10 dakikada bir geliyorsa ve karın bölgesinde yoğun bir baskı hissediyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza ulaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çift yumurta ikizlerinde 36. haftada büyük abdest varmış hissi neden olur?
İkiz gebeliğin 36. haftasında büyük abdest varmış gibi hissetmek, bebeklerin başının pelvik tabana iyice yerleşmesi ve rektum üzerine baskı yapmasından kaynaklanır. Bu durum doğumun yaklaştığının önemli bir belirtisi olabilir. Bebeklerin kanala girmesiyle oluşan bu baskı hissi, aynı zamanda rahim ağzındaki açılmanın bir işareti olarak da değerlendirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte doğumun başladığını gösteren belirtiler nelerdir?
İkiz gebelikte doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler düzenli ve sıklaşan kasılmalar, vajinal akıntıda kanlı nişan gelmesi, suyun gelmesi ve şiddetli bel ağrısıdır. Ayrıca bebek hareketlerinde normalin dışında bir azalma veya aşırı hareketlilik de doğumun habercisi olabilir. 36. haftadan sonra bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde durumunuzu mutlaka bir sağlık profesyoneli ile paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık ikiz hamilelikte bebek hareketleri nasıl olmalı?
36 haftalık ikiz hamilelikte bebeklerin alanı daraldığı için hareketlerde bir yavaşlama hissedebilirsiniz ancak hareketler tamamen durmamalıdır. Gün içerisinde bebeklerinizi tek tek takip ederek düzenli hareket ettiklerinden emin olmalısınız. Eğer saatlerce süren çok sert ve huzursuz edici hareketler veya tam tersi uzun süreli bir hareketsizlik hissederseniz, bu durum bebeklerin stres altında olabileceğini gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte 36 haftalıkken hastaneye ne zaman gitmeliyim?
İkiz gebelikte 36. haftada düzenli aralıklarla gelen sancılarınız varsa, suyunuz geldiyse, vajinal kanamanız olduysa veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiyseniz hemen hastaneye gitmelisiniz. Özellikle büyük abdest varmış hissiyle beraber gelen yoğun pelvik baskı, doğumun aktif evresine girdiğinizi gösterebilir. Bu dönemde erken müdahale bebeklerin sağlığı için kritik önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 168 göst.
0 oy
7 cevap 936 göst.
0 oy
16 cevap 1,838 göst.
5 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elifriza (27 puan) sordu

1,512,743 soru

24,673,137 cevap

367,378 kullanıcı

...