40 haftalık hamileyim, nişanım geldi hastaneye gitmeli miyim?

0 oy
280 göst.
6 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (213 puan) sordu
40 hafta olacak gece yarısından sonra 2 gün önce de nisanım gelmiş onu fark etmedim ama bugün tekrar gelince nisan olduğunu anladım bacak ağrım da var hafiften karnında düzensiz sancı var hafif var ama sizce hastaneye gitmeli miyim yoksa suyu sancıyı bekleyim mi
Gebelik haftası 40

4 Cevap

0 oy
6 Ağustos 2022 (2,349 puan) cevapladı
Skuat yap merdiven in çık bir iki saat falan yürü duş al sancini kontrol et sürekli düzene girecektir 
-Reklam-
0 oy
6 Ağustos 2022 (643 puan) cevapladı
Allah yardımcın olsun canım darısı başıma saatler sonra 40 hafta olucağım 
0 oy
6 Ağustos 2022 (11 puan) cevapladı
İlk gebeligimde nişan gelmişti gittim alttan kontrol etti açıklık yok nişan geldikten bir hafta sonra bile doğuran var dedi o önemli değil suyun gelirse yada sancı olursa gel demişti nişan dan bı gün sonra doğum oldu içiniz rahat değilse gidin ama bnm fikrim gerek yok 
0 oy
6 Ağustos 2022 (4,793 puan) cevapladı
Sancı sıklığı 5 dkda bire düşerse veya suyunuz gelirse hastaneye gidin. Hurma, yürüyüş, merdiven çıkma, ilişki, perine masajı, squat, pilates topu egzersizi, adaçayı deneyin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Nişan gelmesi nedir ve doğumun başladığını mı gösterir?
Nişan gelmesi, rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının dışarı atılmasıdır ve genellikle doğumun yaklaştığının en önemli belirtilerinden biridir. Nişan geldikten sonra doğum süreci saatler içinde başlayabileceği gibi günler de sürebilir; bu nedenle nişan gelmesi tek başına hastaneye gitmek için yeterli bir kriter olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada nişan geldikten sonra ne zaman hastaneye gidilmeli?
40. haftada nişan geldikten sonra düzenli sancıların başlaması, suyun gelmesi veya bebek hareketlerinde azalma hissedilmesi durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. Sancıların sıklığı 5-10 dakikada bir düzenli hale geldiğinde veya suyunuz şeffaf ya da renkli şekilde boşaldığında doğum süreci aktifleşmiş demektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı nasıl anlaşılır ve ne zaman hastaneye gidilir?
Gerçek doğum sancısı, karnın alt kısmında başlayan ve bele vuran, zamanla şiddeti artan, düzenli aralıklarla gelen kasılmalardır. Düzenli sancılarınız 5 dakikada bir gelmeye başladığında ve 1 dakika boyunca sürdüğünde hastaneye gitmek için en uygun zaman dilimine girmiş olursunuz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte nişan geldikten sonra nelere dikkat edilmeli?
Nişan geldikten sonra enfeksiyon riskine karşı cinsel ilişkiden kaçınılmalı ve tampon kullanılmamalıdır. Bebeğin hareketlerini gün boyunca takip etmeli, suyunuzun gelip gelmediğini kontrol etmeli ve vücudunuzun verdiği sancı, kanama veya aşırı ağrı gibi sinyalleri yakından izleyerek doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan geldikten sonra sancı olmadan beklemek tehlikeli midir?
Nişan geldikten sonra sancı başlamaması normal bir durumdur ve doğumun başlaması için birkaç gün beklenebilir. Ancak suyunuzun gelmesi veya bebeğin hareketlerinde yavaşlama olması gibi durumlarda, sancı olmasa bile mutlaka bir uzman hekime danışarak NST kontrolü yaptırmanız gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 225 göst.
0 oy
2 cevap 256 göst.
21 Kasım 2023 Doğum kategorisinde Neh12 (8 puan) sordu
0 oy
2 cevap 321 göst.
15 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sudegokce (507 puan) sordu

1,512,685 soru

24,672,319 cevap

367,329 kullanıcı

...