41 haftalık hamileyim göbeğim çok kaşınıyor, normal mi?

0 oy
156 göst.
9 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (124 puan) sordu
Acayip göbeğimin bir üst kısmı kaşıntı var neden acaba bilen var mı böyle yaşayan var mı 

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

41 haftalık gebelikte göbek üstü kaşıntısı neden olur?
41 haftalık gebelikte göbek üstü kaşıntısı, en temel olarak cildin aşırı gerilmesi ve nem kaybına bağlı kuruluktan kaynaklanır. Gebeliğin son dönemlerinde karın bölgesindeki derinin maksimum seviyede gerilmesi sinir uçlarını uyararak kaşıntı hissine yol açabilir. Ancak şiddetli ve tüm vücuda yayılan kaşıntılar, gebelik kolestazı gibi tıbbi durumların habercisi olabileceği için mutlaka bir hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında göbek kaşıntısı nasıl geçer?
Hamileliğin son haftalarında göbek kaşıntısını hafifletmek için cildi yoğun şekilde nemlendirmek en etkili yöntemdir. Gün içerisinde doğal içerikli, parfümsüz nemlendirici kremler veya saf kakao yağı kullanarak cildin esnekliğini koruyabilirsiniz. Ayrıca ılık duş almak, pamuklu ve bol kıyafetler tercih etmek, kaşıntıyı tetikleyen sıcaklık ve sürtünme etkisini azaltarak rahatlamanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık hamileyim göbeğim kaşınıyor, ne zaman doktora gitmeliyim?
41 haftalık hamilelikte göbek kaşıntısı ile birlikte avuç içlerinde veya ayak tabanlarında şiddetli kaşınma hissediyorsanız, vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle gece artan, döküntüsüz ve şiddetli kaşıntılar karaciğer değerlerindeki değişimlerle ilgili olabilir. Eğer kaşıntıya ek olarak göz aklarında sararma veya idrar renginde koyulaşma fark ederseniz acil tıbbi destek almanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte göbek kaşıntısı çatlak oluşumunun belirtisi mi?
Evet, gebelikte göbek bölgesindeki kaşıntı genellikle cildin hızlı gerilmesine bağlı olarak oluşan çatlakların ilk belirtilerinden biri olabilir. Cilt altındaki dokuların genişlemesi, bölgede gerginlik ve kaşınma hissi yaratır. Kaşıntı başladığında bölgeyi tırnaklamamak ve yoğun nemlendirici uygulamak, çatlak oluşumunu tamamen engelleyemese de cildin daha rahat hissetmesini sağlayarak tahrişi önler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte karın kaşıntısı tehlikeli mi?
41 haftalık gebelikte karın kaşıntısı çoğu zaman cildin gerilmesinden kaynaklanan masum bir durumdur, ancak her zaman göz ardı edilmemelidir. Eğer kaşıntı sadece göbek bölgesiyle sınırlıysa ve cildinizde kızarıklık veya döküntü varsa bu bir cilt hassasiyeti olabilir. Fakat kaşıntı tüm vücuda yayılıyorsa veya yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa, gebelik kolestazı riskini dışlamak adına mutlaka doktorunuza danışarak kan değerlerinize baktırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 617 göst.
0 oy
2 cevap 408 göst.
7 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde Masal asya (46 puan) sordu
0 oy
5 cevap 650 göst.

1,512,693 soru

24,672,402 cevap

367,337 kullanıcı

...