Doğum sancısı çok mu can yakıyor, nasıl başa çıkarım?

0 oy
1,453 göst.
12 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (77 puan) sordu
Kayınvalidem sandın oluyo mu diye sordu bana bende hiç sancı çekmediğim için kasıklarım da ağrı oluyo ama belden filan gelmiyo ağrısı doğum olurken ağrı bele vururmuş dedim yalancı sancı sanırım benim ki dedim oda zaten sancıyı bilme korkarsın bakalım sen bağıracak mısın  doğumda çok bağırma dedi bende bağırmam herhalde dedim öyle konu kapandı böyle diyince merak ettim korktum bende çok bağırılıyo mu nasıl bi acı 

15 Cevap

+1 oy
12 Ağustos 2022 (1,058 puan) cevapladı
Ay ne kadar guzel morel vermis ayni seyi kendi kizi yasasa boyle rahat konusurmuydu acaba bekarken hic adet sancisi cekmedin mi kuzum onun biraz daha fazla olani oyle dusun herkes nasil dayaniyorsa sende dayanirsin oyle korku filmi tadindaki dogum hikayelerini kimsenin dinleme Rabbim saglikla kucagina almasini nasip etsin unutma zorlansanda onun kokusunu icine cektigin an herseye degmis diyeceksin :))
13 Ağustos 2022 (116 puan) yorumladı
Ben size birsey sormak istiyorum dogum paketi ne demek yani icinde neler benim dokturum senin dogum yapamk istedgin hastane dogum paket ucreti bes bucuk dedi bende sonradan aklima takildi ne var bu paketin icinde diye
13 Ağustos 2022 (1,058 puan) yorumladı
Kuzum benim onun icin ben birsey diyemem ki mesela ben urfada yasiyorum burda ozel hastanelerde sadece dogum ucreti ve normala dogumsa bir gecelik yatak ucreti aliyorlar hatta sabah dogum olursa normal dogumdan 6 saat sonra biz taburcu ediyoruz bizde paket olarak degil sadece dogum ucreti birde eger gece kaldiysa yatak ucreti alinir ama baska sehirlerde paketin icin oda susleme dogum fotografcisi tarzi seylerde oldugunu duymustum bizde bunlari hastane karsilamiyor siz disardan sagliyorsunuz yani her sehire ve her hastaneye gore degisiyor bu durum
13 Ağustos 2022 (116 puan) yorumladı
Anladim teşekkürler edrim cevabbiniz için :*
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Nefes darlığı son ayda yaşıyorum tansiyon şeker gayet normal  artık önümüzdeki hafta doktora gidersem sorduğum soruyu orada bi sorayım bakalım ne diyecek helal et hakkını çok yardımcı oldun Allah senden razı olsun ne muradın varsa rabbim onu gönlüne göre versin
13 Ağustos 2022 (1,058 puan) yorumladı
Rica ederim canim ne demek her zaman :)
-Reklam-
0 oy
12 Ağustos 2022 (443 puan) cevapladı
Evet ağrı var ama korktuğun kadar değil herkeste aynı olmuyor takma kayınvalidenide tadını çıkar mucizeni kucağına alır almaz herşeyi unutuyorsun 
12 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Ayyy inşallah dediğin gibi korktuğum gibi değildir inşallah çok kolay geçer doğumum öyle tedirginim ki nasıl doğurucam perileri geliyo gidiyo kafamda
12 Ağustos 2022 (443 puan) yorumladı
Hiç düşünme valla onca insan korkulacak birşey olsa doğurur mu gı ben sezeryan oldum ama keşke normal olsaydı diyorum
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Doğru dedin haklısın ilk doğum tedirginliği diyelim rabbim kolay doğum nasip etsin herkese
0 oy
12 Ağustos 2022 (31 puan) cevapladı
Canım senden bican gelecek dünyaya tabiki ağrın sızın olacak ama o anlık sadece bebeğini kucağına aldıktan sonra herşey bitecek Rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin dışardakilere kulak tıka lütfen 
12 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Elbette öyle ama sancı çekeceğini biliyosun şiddetini bilmiyorsun açılman olacağını biliyosun ama hissini bilmiyorsun o yüzden tedirginim yoksa insan başına gelmeyen şeyden korkmaz inşallah dediğin gibi olur sağlıkla gelsin ben ve benim gibi bebek bekleyen herkes  bir avaz da doğursun rabbimin mucizesi elbet kolaylık verir rabbim de
0 oy
12 Ağustos 2022 (295 puan) cevapladı
Hic korkma illaki agri oluyor ama kucagina verdikleri anda sesini ilk duydugun anda cok ciddi söylüyorum kus gibi hafifliyorsun cok guzel bir duygu sakın kotu seyler dusunme yavruna kavusacagin o muhtesem anı dusun sadece canikom kayinvalide de illaki laf soyleyecek he de gec agzina bir parmak bal sur susar ♥️
12 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Öyle yapıyorum şimdilik ama yarın çocuk doğdumu ona da müdahale edecek biliyorum rabbim beni çok sabırlı yaratmış elbet o günleri de atlatırım diye düşünüyorum ayyy inşallah dediğin gibi olur herleyi onu görünce unuturum insan hiç görmediği birini özlüyor resmen can tatlı olunca başıma ne gelecek tedirginliği oluyo benim de o hesap ama mesajın içimi ferahlattı Allah razı olsun
0 oy
12 Ağustos 2022 (1,316 puan) cevapladı
Hayır dayanilmayacak bir acı kesinlikle değil öyle olsa kimse 2. 3. Çocuğu doğurmazdi değil mi 
13 Ağustos 2022 (503 puan) yorumladı
4 gün önce dogum yaptım.Doğum esnasında  ikinci olursa asla normal yapmam sezeryan olacak kesin diyordum . Ee bu dört günde sancı nasıl birseydi unuttum :D tekrar normal doğuma sıcak bakmaya başladım... Yani gerçekten Allah unutturuyor sanırım o anki sancı durumunu
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Ne kadar güzel en sağlıklısı normal doğummuş zaten rabbim herkesin yardımcısı olsun su damlasına can veren rabbim doğması için kolaylığını da verir inşallah
13 Ağustos 2022 (1,316 puan) yorumladı
Amin inşallah canım
0 oy
12 Ağustos 2022 (68 puan) cevapladı

Bağırmak kisiye göre aslında. Kimi insan sancida bağırır ağlar. Kimi de ben gibi bagiramaz :D ben acimi yaşıyorum genellikle canım yaninca bagiramam, ağlamak çok nadir olur aglayamadim da sessizce dururum konuşmam da yani :) illa ki can yanıyor ama tamemen kişiyle alakali. Hiç caninin yanacagi anı hayal etme inan ki o an yaşadığın her şey sonrasında güzel acı tatli anı olarak kalıyor. Hele ki cidden diyorum bebeğinin ilk kokusu varya aman aman onu bir çek içine. Hiçbir şey kalmıyor :)

13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Bak öyle diyince kokusu bi burnuma geldi canını yerim onun ben herşeye katlanırım onun için ama can tatlı olunca başıma ne gelecek korkusu sarıyo insanın içini rabbim tez zaman da herkesin bebişini kucağına almayı nasip etsin zor gibi duran ama sonu çok güzel biten bi serüven olur inşallah
13 Ağustos 2022 (68 puan) yorumladı
İnşallah Rabbim zorlastirmasin kolaylaştırsın bir avazda insaAllah :)
0 oy
12 Ağustos 2022 (61 puan) cevapladı

Canım hiç korkmana gerek yok önceki iki dogumum normal oldu ve ikiside 4 kg doğdu hiç bagirmadim bol bol ayetel kursi okudum kayinvalidem sen normal doguramazsin karnın küçük küçük olur demiş ti ve 4 kg doğdu ve Rabbim öyle kolaylaştırdı ki gıkım çıkmadı görümcem yanımdaydı resmen dediklerine kapak oldu zaten 19 yaşındaydım moral vereceklerine resmen pasif görüyorlar onun için Rabbim kolaylaştirsin zorlastirmasin hiç korkma kimisi çok abartıyor tabiki canın yanıyor ama abartılacak bisey değil zaten çok kötü olsa ikinciye cesaret edemez kimse takma stres yapma kuzum Rabbim yanında olsun her daim <3

13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Zaten kimse güzel doğum hikayesi anlatmıyor ki hep zor ve kötü geçeni dinlemek zorunda kalıyoruz bu güzel mesaj için çok teşekkür ederim haklısın kimseyi dinlememek lazım boşa stres yaşanıyor gerçekten 1 en diyen varsa 1000 oluyo herkesin doğum hikayesi farklı olur belki benim ki de çok kolay geçer önemli olan bebeği sağlıkla karşılamak yine de başıma ne gelecek tedirginliği var üzerimde oda doğuma kadar olur diye düşünüyorum
0 oy
12 Ağustos 2022 (54 puan) cevapladı
Maşallah kayınvalideye moral verip rahatlatıcağına neler söylemiş. Canım korkma sancın geldiğinde doğumun rahat olsun diye duşa gir egzersiz yap hatta ilişki bunlar doğumu kolaylaştıran şeyler her sancı seni çocuğuna bir adım daha yaklaştırıcak o yüzden hep öyle düşünerek rahat ol kimseninde dediğine kulak asma herkesin doğumu bir değil 
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Allah razı olsun mesajın için gerçekten öyle insan yaşamadığı bir duyguyu yaşayacak ve bu duygu ağrılı yada acılı motive edip yaparsın denileceğine daha çok demoralize oluyo insan ama ata 4 tür yine de saygı da edemiyorum susuyorum dediklerini mutlaka yapıcam rabbim de kolaylaştırırsa kızıma rahatlıkla kavuşurum inşallah
0 oy
12 Ağustos 2022 (73 puan) cevapladı
Ağrıda oluyor sancıda oluyor canın yanıyor mu evet yanıyor hiç bağırmadım çünkü bağırmak enerjimizi daha da azaltıyormuş her sancıda canım yansa da doğru ıkınmayı yapmaya çalıştım ebeler ara ara gelip bakıyordu son ıkınmadan sonra eşime dedim farklı bir his var ebeyi çağır hemen ebe geldi baktı sessiz sessiz bebeğin kafasını çıkarmak üzeresin bekle ıkınma artık doktoru bekle dedi ki ben suni sancı ile doğum yaptım iki gün sürdü doğumum yinede dayanıyor insan dayanmadığın yerde de doktor ebe destek oluyor. Canım yandığında alın sezaryene dedim yalvardım. Doktor geldi dayan sık dişini geçecek diye rahatlatti. korkma sakın zor ama çok güzel bir his o anlara şahitlik etmek. 
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
En sağlıklısı normal diyorlar şuan bizim de serüvenimiz normal ilerliyor şimdi hiç başıma gelmediği için çok merak ediyorum doğumla ilgili olan şeyleri ama dediklerin içimi rahatlattı rabbim herkesi iyi insanlarla karşılaştırsın yaa ve tez zamanla sağlıkla alalım bebişlerimizi kucağımıza
0 oy
13 Ağustos 2022 (50 puan) cevapladı
O öyle bir acı ki yaşarsın ama rabbim bebeğini kucağına aldığında o acıyı sana unutturur sonra bakmışsın bir daha çocuk doğurmak istiyorsun.Atese elini tutarmısın?Ama evlat için o acı sana vız gelir doğumu düşünme kayınvalidene bakma avazın çıktığı kadar bağır
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Yaaa gerçekten öyle mi oluyo derken insanlar 2 3 4 çocuk yaptığı geliyo aklıma evet canımdan can çıkacak ağrısız tabiki olmaz ama başıma ne gelecek tedirginliği var sadece rabbim bebişini bekleyen herkesin kucağına sağlıkla almasını nasip etsin yaa tuhaf bi duygu sanırım
27 Ağustos 2022 (50 puan) yorumladı
Ben doğum yaptım 5 gün oldu.Aklıma sana yaptığım yorum geldi.Doğumum o kadar rahat güzel gectiki hemen ayaklandım.Rabbim sanada hayırlı doğum nasip etsin bebeğini sagsalim kucağına alırsın inşallah sakın korkma
27 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Yaaaa ama yerim kiii ben seni kuzucuğuna kavuştun şimdi sıra bende biz bu hafta 40. Haftadayız doktorum iri bebek dedi şimdi onu nasıl doğurucam düşüncesi sardı içimi ama ne sancı vaar ne ağrı nasıl başlıcak sancılar çok merak ediyorum bu son haftası eğer gelmezse doktor sezaryen dedi ona da pek sıcak bakmıyorum sütüm gelmez diye korkuyorum yoksa canımın yanacağından değil bakalım hakkımızda hayırlısı sen o mis kokulu bebişi benim yerime öp eminim cennet kokuyordur ve çok tatlıdır maşallah subhanallah
0 oy
13 Ağustos 2022 (882 puan) cevapladı
Ayyy insan motive eder kızım birşey olmaz rahat ol falan diye kayınvalideniz sanki sizi korkutmayami çalışıyor ne aynı benim kaynanamla böyle hiç dinlemiyorum kendisini çünkü dedigini 5 yaşındaki çocuk konuşmaz 
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Evet evet aynen öyle bazen dediklerini duymuyorum duymamazlıktan geliyorum doğru mu yapıyorum yanlış mı bilmiyorum ama bazen de diyo ki sen benim kızımsın gelinim değilsin ama kaynanalıkta yapıyor Evimin düzenine varana kadar evlenirken bile 1 senelik evliyiz Evimin perdesini halılarını aksesuarlarını sehpaları hep kendi zevkine göre aldı yine sesim çıkmadı benim gibi bi gelini diğer oğullarına bulabilir mi bilmiyorum çok doluyum o konuda gerçekten dinlememeye çalışıyorum kolay değil bunum bilincindeyim ama ilk defa yaşayacağım bir duygu olduğundan tedirginliğim korkuya dönüyo
13 Ağustos 2022 (882 puan) yorumladı
Kız seninki yine sana eşya almış bana aldığı perdeyi soktu evimden kendi evine asti
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Yani ne oluyo böyle davranınca anlamıyorum hepimiz bir ananın bir babanın evladıyız rabbim görmüyomu yapılanları yazık günah yapmiyim dilimi tutuyim demiyorlar bilmiyorum ama ben ilerde kayınvalide olursam asla böyle davranmicam
13 Ağustos 2022 (882 puan) yorumladı
Aynen valla canim
0 oy
13 Ağustos 2022 (527 puan) cevapladı

Birincisi herkesin acı eşiği farklı bağırsan bile sonunda çok güzel bi hediye var :angel: ikincisi simdi den kendini böyle korkutma bence psikolojine günah ❤️ bi avızda gelsin inşallah 

13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Doğru diyorsun herkste sanki ben sormuşçasına hep kötü doğumlarını anlatıyorlar hiç mi iyi doğum yapan yok diye düşüne düşüne aklımı yiyodum az daha canımdan can çıkacak kolay değil bunun bilincindeyim ama ne bileyim
13 Ağustos 2022 (527 puan) yorumladı
İnşallah herşey çok kolay olur hakkımızda hayırlısı ❤️
0 oy
13 Ağustos 2022 (1,439 puan) cevapladı
Normal sancı çekersen canın çok acımıyor ama suni sancı verirlerse biraz canım acıyor ben bağırmadım ama ağladım çok canım acıdı suni sancısını bana çok verdiler yoksa sezeryan olmak zorunda kalacaktım
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Doktorum 1 hafta ileriye atarsa somra suni sancı veriyoruz dedi ama herkes te diyo ki hayır istene suni sancı bu benim elimde olur mu bilmiyorum umarım kolay doğum olur çok canım acıdı değince bi çekinmedim değil
13 Ağustos 2022 (1,439 puan) yorumladı
Canım benim suyum bitmek üzereydi o yüzden iki saat içinde doğum olmazsa sezeryana alacaklardı beni o yüzden ilk başta yarım saatte bir yüksettiler olmuyordu sonradan 5 dk da bir yükselttiler senin ki de böle olacak diye bişe yok canım belki de suni sancı hiç almadan doğum yapacaksın inşallah öylede olur
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Ay inşallah kendi kendine kolaylıkla olur tek duam bu
0 oy
13 Ağustos 2022 (200 puan) cevapladı
Allah tüm annelere güç kuvvet versin sağlıkla kucağımıza alalım  bebeğinin kokusunu düşün kucağına alacağın anı korkma 
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Rabbim herkesin bebeişini sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin zor ama güzel bi süreç olur umarım
0 oy
13 Ağustos 2022 (109 puan) cevapladı
Aslında korkacak hiç bir şey yok adet sancılarının biraz fazlası bir daha olsa sakın sakkin doğurmaya calsiirim bende bağırdım ama gereksiz önemli olan güzelce ikinmak canın illaki acır korkacak bir şey yok güzelim kendine stres yapma
13 Ağustos 2022 (77 puan) yorumladı
Mesajını okuyunca bi iç çektim rahatladım Allah razı olsun gerçekten şimdi doğru ıkınma videolarını izlicem umarım rahat ve güzel bi doğum olur kızıma sağlıkla karşılarım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı nasıl başlar ve bele vurur mu?
Doğum sancısı genellikle düzenli aralıklarla gelen kasılmalarla başlar ve zamanla şiddetlenerek sıklığı artar. Gerçek doğum sancısı belden başlayıp karın bölgesine doğru yayılan bir ağrı dalgası şeklindedir; ancak her kadında ağrının hissedildiği bölge farklılık gösterebilir. Kasık ağrıları genellikle yalancı sancı olarak adlandırılan Braxton Hicks kasılmalarıyla ilişkilendirilirken, gerçek sancılar rahim ağzında açılma başladığında çok daha belirgin ve ritmik bir hal alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yalancı sancı ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Yalancı sancı (Braxton Hicks) düzensizdir, pozisyon değiştirdiğinizde veya dinlendiğinizde genellikle geçer ve ağrı şiddeti artmaz. Gerçek doğum sancısı ise pozisyon değişikliğiyle geçmez, giderek şiddetlenir ve kasılmaların süresi ile sıklığı düzenli bir hale gelir. Eğer kasılmalarınız 10 dakikada bir gelmeye başladıysa ve bu süreçte ağrı giderek güçleniyorsa, bu durum doğumun yaklaştığının en önemli belirtisidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sırasında çok fazla bağırmak normal mi?
Doğum sırasında bağırmak tamamen kişisel bir tepkidir ve tıbbi olarak bir zorunluluk veya yasak değildir. Doğumun en aktif evresinde ağrı yoğunlaştıkça bazı kadınlar sesli tepkiler verebilirken, bazıları derin nefes egzersizlerine odaklanarak sessiz kalmayı tercih eder. Önemli olan bağırmak veya bağırmamak değil, doğru nefes tekniklerini kullanarak bebeğin oksijen almasını desteklemek ve vücudun gevşemesine yardımcı olmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ne kadar sürer ve nasıl yönetilir?
Doğum sancısının toplam süresi kişiden kişiye değişmekle birlikte, ilk doğumlarda aktif evre genellikle birkaç saatten 12-15 saate kadar sürebilir. Sancıyı yönetmek için en etkili yöntem, kasılma geldiğinde derin ve yavaş nefes alıp vermek, ılık duş almak ve hareket etmektir. Vücudu kasmak ağrı algısını artıracağı için, kasılmalar arasında derin gevşeme egzersizleri yapmak enerji tasarrufu sağlar ve doğum sürecini kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum korkusu nasıl yenilir ve sancıya nasıl hazırlanılır?
Doğum korkusunu yenmenin en iyi yolu doğumun fizyolojik bir süreç olduğunu anlamak ve nefes teknikleri üzerine çalışmaktır. Gebelik süresince yapılan doğum hazırlık eğitimleri veya nefes egzersizleri, sancı anında ne yapacağınızı bilmenizi sağlayarak kontrol duygusunu artırır. Sancıyı bir 'acı' olarak değil, bebeğinize kavuşmanızı sağlayacak bir 'iş gücü' olarak düşünmek, zihinsel olarak sürece daha sakin yaklaşmanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
28 cevap 3,433 göst.
0 oy
19 cevap 1,824 göst.
6 Ocak 2019 Doğum kategorisinde ceylin33 (776 puan) sordu
0 oy
5 cevap 376 göst.

1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...