Folik asiti kaçıncı haftada bırakmalıyım?

0 oy
363 göst.
13 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (5 puan) sordu

Hanimlar,

 Folik asiti kacinci haftada biraktiniz? Yada kac hafta devam edeceksiniz doktorunuz ne dedi 


Gebelik haftası 18+3

7 Cevap

0 oy
13 Ağustos 2022 (133 puan) cevapladı
Ben doğuma kadar devam edicem canım 
13 Ağustos 2022 (5 puan) yorumladı
Bana 16 . Gaftada biraktirdi demir hapina gectik kafam karisti ictigimhapin emzirme sonemi bile icileni var ne dogru ne yanlis bilemedim
13 Ağustos 2022 (133 puan) yorumladı
Ben şuan folik asit , kan ilacı, d vitamini , magnezyum, ve ayrı yeten birçok vitamini içinde barındıran bir ilaç kullanıyorum. Doktorum doğuma kadar devam edicez dedi hepsine
-Reklam-
0 oy
13 Ağustos 2022 (968 puan) cevapladı
Ben 13e girerken bıraktım vitaminlere basladim 
0 oy
13 Ağustos 2022 (19 puan) cevapladı
12 haftada bıraktım farklı ilaçlara geçtik 
0 oy
13 Ağustos 2022 (60 puan) cevapladı
13. Hafta da bıraktırdı doktor vitamin kan ve d vitaminine geçtik doğumdan sonra da devam edecek dedi
0 oy
13 Ağustos 2022 (2,906 puan) cevapladı
12de brakiliyor
0 oy
13 Ağustos 2022 (268 puan) cevapladı
Genelde bi tablet bittikten sonra vitamin veriyor doktor ama kişiden kişiye değişiyor tabi doktoruna danış yinede
0 oy
13 Ağustos 2022 (8,866 puan) cevapladı
Doguma.kadar kullanacaksın dedi doktorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte folik asit kullanımına kaçıncı haftada son verilir?
Hamilelikte folik asit kullanımı genellikle gebeliğin 12. haftasına kadar devam ettirilir. İlk trimester olarak adlandırılan bu ilk üç aylık dönemde bebeğin nöral tüp gelişimi tamamlandığı için doktorlar genellikle 12. haftadan sonra takviyeyi kesmeyi veya multivitaminlere geçiş yapmayı önerir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit takviyesini 12. haftadan sonra kullanmaya devam etmeli miyim?
Folik asit kullanımının 12. haftadan sonra devam edip etmeyeceğine kan değerlerinize ve genel sağlık durumunuza göre doktorunuz karar vermelidir. Bazı durumlarda kansızlık veya özel sağlık ihtiyaçları nedeniyle gebeliğin ilerleyen dönemlerinde de folik asit veya demir içeren farklı takviyelerin kullanımı gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte folik asit neden ilk üç ay kullanılır?
Folik asit, gebeliğin ilk üç ayında bebeğin merkezi sinir sistemi ve omurilik gelişimini desteklemek için kritik öneme sahiptir. Nöral tüp defektleri olarak bilinen gelişimsel sorunların riskini önemli ölçüde azalttığı için gebelik planlandığı andan itibaren başlanması ve ilk 12 hafta boyunca düzenli kullanılması tavsiye edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit kullanmayı unutursam ne yapmalıyım?
Folik asit kullanımında bir gün atladıysanız hatırladığınız an almanız yeterlidir ancak çift doz almaktan kaçınmalısınız. Gebeliğin ilk 12 haftasında düzenli kullanım oldukça önemli olduğundan, doz atlamamak için ilacınızı her gün aynı saatte, rutin bir işinizin yanına koyarak hatırlatıcı oluşturabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit hapını bırakınca yerine ne kullanılıyor?
Folik asit takviyesi 12. haftada bırakıldığında, doktorunuz genellikle gebeliğin ikinci trimesterinden itibaren demir, kalsiyum veya vitamin içeren prenatal multivitaminlere geçiş yapmanızı isteyebilir. Hangi takviyeye geçeceğiniz tamamen sizin kan tahlili sonuçlarınıza ve doktorunuzun takibindeki ihtiyaçlarınıza göre belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 289 göst.
29 Ekim 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde CCannSuu (29 puan) sordu
0 oy
14 cevap 748 göst.
0 oy
12 cevap 712 göst.
11 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Basak6665 (1 puan) sordu

1,512,559 soru

24,670,809 cevap

367,243 kullanıcı

...