37+8 haftalık hamileyim kaburga ve karın ağrım normal mi?

0 oy
200 göst.
17 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu
37+8 kaburga ağrısı normal mi
Gebelik haftası 37+8

2 Cevap

0 oy
17 Ağustos 2022 (337 puan) cevapladı
37+8 derken ?
-Reklam-
0 oy
17 Ağustos 2022 (75 puan) cevapladı
Evet canım son haftalarda bebek büyüdüyü için kaburga batması gibi ağrılar oluyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim kaburga ağrısı neden olur?
37. haftada kaburga ağrısı, bebeğin büyümesiyle birlikte rahimin diyaframa baskı yapması ve bebeğin ayaklarının kaburga bölgesine baskı uygulaması nedeniyle sıkça görülür. Bu durum vücudun doğuma hazırlık süreciyle de ilgilidir ve genellikle bebeğin doğum kanalına yerleşmesiyle hafifleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte karın ağrısı ve kaburga acısı normal mi?
37. haftada karın ve kaburga bölgesindeki ağrılar, bebeğin pozisyonu ve artan fiziksel baskı nedeniyle genellikle normal kabul edilir. Ancak bu ağrıya şiddetli vajinal kanama, su gelişi, görme bozukluğu veya sürekli devam eden kasılmalar eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kaburga ağrısını hafifletmek için neler yapılabilir?
Kaburga ağrısını hafifletmek için dik durmaya özen göstermek, destekli yastıklarla yan yatmak ve uzun süre aynı pozisyonda kalmamak etkili yöntemlerdir. Ayrıca ılık bir duş almak veya hafif esneme hareketleri yapmak, diyafram üzerindeki baskıyı azaltarak rahatlamanıza yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son döneminde kaburga ağrısı ne zaman geçer?
Hamileliğin son döneminde yaşanan kaburga ağrısı, genellikle bebek doğum kanalına doğru indiğinde yani 'angajman' gerçekleştiğinde belirgin şekilde azalır. Bu durum genellikle doğumdan birkaç hafta veya birkaç gün önce gerçekleşerek göğüs kafesi üzerindeki baskının kalkmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda gebelikte kaburga ağrısı ciddiye alınmalıdır?
Eğer kaburga ağrısı nefes almayı ciddi şekilde zorlaştırıyorsa, çok şiddetli ve geçmeyen bir karın ağrısına dönüşüyorsa veya eşlik eden ateş, mide bulantısı ve kusma gibi belirtiler varsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Özellikle sağ üst karın bölgesindeki şiddetli ağrılar, gebelik zehirlenmesi gibi durumların dışlanması için doktor takibi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 113 göst.
17 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Senanurrrr (6 puan) sordu
0 oy
5 cevap 809 göst.
0 oy
3 cevap 257 göst.
3 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Glcnmmm (108 puan) sordu

1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...