37 haftalık gebeyim karnım neden yara gibi acıyor?

0 oy
195 göst.
17 Ağustos 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (139 puan) sordu
Kızlar 37 haftaligim karnim yara gibi aciyo örneğin yatıyorum yattgmda donemiyorum yara gibi acima var neden olabilir
Gebelik haftası 37+0

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim karnımda neden yara gibi bir acı hissediyorum?
37 haftalık gebelikte hissedilen yara gibi acı hissi, genellikle karın derisinin aşırı gerilmesi ve deri altındaki bağ dokuların zorlanmasından kaynaklanır. Bebeğin büyümesiyle birlikte karın kasları birbirinden ayrılabilir ve ciltteki sinir uçları gerilerek hassasiyeti artırabilir, bu da dokunulduğunda veya hareket edildiğinde yanma veya yara acısı gibi algılanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında yatarken karnımın acıması normal mi?
Hamileliğin son haftalarında yatarken veya pozisyon değiştirirken karında hissedilen acı, karın duvarındaki kasların zayıflığı ve ağırlık merkezinin değişmesi nedeniyle oldukça sık rastlanan bir durumdur. Karın kaslarınız üzerindeki baskı, yatar pozisyondayken daha belirgin hale gelebilir; bu nedenle yan yatarken bacaklarınızın arasına veya karnınızın altına destek yastığı koyarak kas üzerindeki yükü azaltabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 37. haftasında karnımdaki batma ve yara acısı nasıl hafifletilir?
Karnınızdaki yara gibi acı hissini hafifletmek için ağır hareketlerden kaçınmalı ve pozisyon değiştirirken yavaş hareket etmelisiniz. Ciltteki gerginliği azaltmak adına doktorunuzun önerdiği gebeliğe uygun nemlendiriciler veya çatlak önleyici kremlerle bölgeye hafif masaj yapmak rahatlama sağlayabilir, ancak ağrı şiddetliyse veya beraberinde sertleşme varsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın derisinde hassasiyet ve sızlama hangi durumlarda tehlikelidir?
Karnınızdaki yara acısı hissi, sürekli bir ağrıya dönüşürse, karnınızda sertleşme (kasılma) eşlik ederse veya vajinal kanama ile ateş gibi belirtiler görülürse ciddiye alınmalıdır. Özellikle 37. haftada olduğunuz için bu tür ağrılar doğum eyleminin erken belirtileri veya rahimdeki aşırı gerilmeye bağlı bir komplikasyon olabilir; bu yüzden belirtilerinizde artış olursa vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son aylarında karın bölgesindeki deri acıması neden olur?
Son aylarda karın bölgesindeki deri acıması, büyük oranda cildin altındaki dokuların bebeğin büyüme hızına yetişemeyip gerilmesi sonucu oluşur. Deri inceldikçe sinirler üzerindeki baskı artar ve bu da dokunmaya karşı duyarlılık veya yara varmış gibi bir yanma hissi yaratır; genellikle doğumdan sonra hormonların dengelenmesi ve karın gerginliğinin azalmasıyla bu şikayetler kendiliğinden geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 444 göst.
0 oy
0 cevap 196 göst.
0 oy
0 cevap 181 göst.

1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...