İkili tarama testim riskli çıktı, bebeğimde sorun mu var?

0 oy
960 göst.
19 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (229 puan) sordu
Sevgili anneler ikili tarama testi yaptırıp sorun yaşayanlar varmı benim testimde sorun olduğunu ve üniversite hastanesine sevk verdi doktorum şu an okadar üzgünüm ki ağlamaktan üzülmekten kendimi alamıyorum gerçekten bebeğim de sorun varmıdır sizce yada böyle bişey başınıza geldimi lütfen yardımcı olun 
Gebelik haftası 15+0

13 Cevap

0 oy
19 Ağustos 2022 (112 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Öncelikle sakın cnm inşallah ki hiçbir şey yoktur sen üzülürsen bebeğinde üzülür sakince bekle bişey olmkcak Allah'ın izniyle dua et 
-Reklam-
0 oy
19 Ağustos 2022 (49 puan) cevapladı
Benim ilk yaptırdığım testlere göre bebeğim down sendromluydu.Yurt dışında yaşıyorum ve kurallara göre böyle bebeklerin doğmasına izin vermediklerini söylemişti eşim  Ramazan'a iki gün kala yaptırmıştım ilk testi,ikinci testi farklı bir hastanede özel olarak tekrar yaptırdık ve bayramdan birgün önce güzel haberi aldık şükür.Doktorlar sonuçların %100 doğru sonuç vermediğini söylüyor zaten.Ne olursa olsun bu çocuğu doğurucam demiştim zaten sonucun benim için pek önemi yoktu.8 yıl sonra beşinci tedaviyle ilk defa hamile kalmıştım çünkü,ve sonucu %100 kesin olmayan bir teste güvenmiyordum.Gidip tekrar test yaptırın , Rabbimin izniyle sizinde temiz çıkar İnşaALLAH
19 Ağustos 2022 (229 puan) yorumladı
Gerçekten Allah'ım kimseye yaşatmasın bu durumu çok zor bir durum test sonucunun down sendromu olasılığı yüksek dedi ve detaylı araştırmalar için üniversite hastanesine sevk verdi hiç böyle bir şey beklemiyordum resmen yıkıldım
19 Ağustos 2022 (49 puan) yorumladı
İçinizi ferah tutun.Stres yapmayın ki bebeğinizde etkilenmesin.İkinci testi de yaptırın bı sakıncası yok.Sonuc ne çıkarsa çıksın tam net değil unutmayın ki testlerin %100 doğruluk oranı yok.Her kontrolümde farklı bir sorun dile getirip beni de hep başka hastanelere araştırmaya gönderdiler.Hiç birini kafama takmadım.Rabbimin nasibi,Rabbimin imtihanı dedim.Hep araştırdılar birşey çıkmadı.Çok şükür 33 haftadayız.Dediğim gibi bu hamileliği 8 yıl bekledim.Doktorlara güveniyorum ama onlarda makinelere göre birşeyler diyorlar.Rabbim ne diyorsa,ne diliyorsa biz onu yaşıyoruz.Elinizi karnınıza koyun,bebeğinizi sevin,konuşun.Mümkün oldukça da testleri düşünmemeye çalışın.
0 oy
19 Ağustos 2022 (13 puan) cevapladı
ikili tarama 3lu tarama vs bu gibi testlerin doğruluk oranı çok az. kendinizi üzmeyin bebeğinizin sağlığı için. rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip eder inşallah. 
19 Ağustos 2022 (229 puan) yorumladı
Aminn inşallah Allah razı olsun
0 oy
19 Ağustos 2022 (242 puan) cevapladı
Ben özel hastanede  yaptım doktor hanım bana bebegin down sentromu olabileceğini hatta tahlillerimin yüksek çıktığını ve bu yuzden gebelik zehirlenmesi yaşayacağımı söyledi.Aldırmam gerektiğini hemen bi arladaşına göndercekmiş beni bilmemm neler söylendi.ben o odadan nasıl çıktım bilmiyorum.Eşim beni kapıda bekliyordu.ağladığımı görünce hemen başka bi özel hastaneye gittik doktor tahlilere baktı bebeğime baktı emse kalınlıği normal burun kemiği var el parmakları falan hepsi normal bebeginiz %99 sapasağlam dedi.geçen günde detaylı ultrasyon yaptık ve bebeğim sapasağlam yani hiç bir sorunu yok dedi.

Diyeceğim o ki canım...Rabbim her şeyin en iyisini biliyor doktorlar ne desede ben artık takmıyorum.o ilk beni ağlatan doktorada hastaneyede hakkımı helal etmiyorum .
19 Ağustos 2022 (229 puan) yorumladı
Gerçekten bende anlayamıyorum 20 gün önce bas ağrısı şikayetiyle hastaneye gittim ve gebelik zehirlenmesi olabilirsin tansiyon takipi falan istedi ve bu gün gittiğimde gebelik zehirlenmesi yok dedi ama bebeğimin ikili tarama testinde riskli olduğunu ve araştırılmasını söyledi öylece kala kaldm
19 Ağustos 2022 (242 puan) yorumladı
Banadq tansiyonum yüksekmiş ondan beni zehirliyecekmiş aldırmamız lazımmiş bilmem neymis
0 oy
19 Ağustos 2022 (667 puan) cevapladı
İkili taramada risk 1:51 çıkmıştı amniyosentez yaptırdım temiz çıktı. Ağlama bebeğin etkilenir maddi durumun iyiyse fetal dna yaptirabilirsin. İnşallah biseyi yoktur bebisinin.
19 Ağustos 2022 (84 puan) yorumladı
Benimde aynı sizin gibiydi amniyosentez yaptrmdm detaylı ultrasona girdim çok şükür bişey çıkmadı
0 oy
19 Ağustos 2022 (35 puan) cevapladı
bence özel hastaneler biraz atıyo gibi devlet hastaneleri bu konularda daha iyi 
0 oy
19 Ağustos 2022 (35 puan) cevapladı
32 yaşındayım özele gidiyorum doktorum aradı yüksek çıktı genetik test yaptır dedi testimin ekran görüntüsünü istedim 660/1 yazıyordu testi devletteki 3 ayrı doktora gösterdim bu mu yüksek diye şaşırdılar 
0 oy
19 Ağustos 2022 (196 puan) cevapladı
Kombine riskiniz kaç çıktı. Benim de ikili testim orta riskli çıktı. Detstlı ultrasonu bekledim orada da burun kemiği olması gerekenden kısa çıktı bu down ihtimalini arttırır dedi doktor. Başka bir doktora daha gidip ölçüm yaptırdım o da burun kemiği gayet normal kısa değil dedi neye inanacağımı şaşırdım. Hiçbir şekilde bebeğimi aldırmıcam o yüzden hayırlısı diyorum artık. Sende başka bir doktora daha git canım detstlı ultrasonu bekle orada zaten genelde çıkıyor ortaya
0 oy
19 Ağustos 2022 (3 puan) cevapladı
bende de aynısını demişlerdi başka hastaneye sevg etmişlerdi orda sıvı alımı yada kan tahlili ben kan tahlili yaptırdım 4 buçuk milyar di sonuç çocukta hiç bir sıkıntı çıkmadı içini bozma bende çok üzüldüm ağladım sonuç çıkana kadar ama hiç birşey çıkmadı allahıma şükür sende  sıkma canını 
0 oy
19 Ağustos 2022 (106 puan) cevapladı
2li test sonucum cok şükür iyi çıktı ama bu demek değil ki garanti. Devlet hastanesinde yaptıran bi çok kişinin sonucu riskli cikmis bu da demek değil ki kesin öyle . Hamilelik zorlu bir süreç ve bu süreci kafanızı yorarak üzülerek geçirmeyin Rabbim bilir en doğrusunu. İçinizi ferah tutun. Zaten kan değerlerimize ve yaşınıza göre oran veriyorlar. Sağlıkla doğsun inşallah
0 oy
19 Ağustos 2022 (84 puan) cevapladı
Korkma canım benim   yaşım 20 bana bile yüksek riskli çıkmış dediler detaylı ultrasona girdim hiç bir sorun yoktu Şükur banada karnjndn sıvı falan alalım dediler kabul etmedm bı detaylı ultrasona gir sonra derim
0 oy
19 Ağustos 2022 (173 puan) cevapladı
Ben yaptırmadım bişey çıkarsa psikoljik olarak çok etkilenirim diye
0 oy
19 Ağustos 2022 (50 puan) cevapladı
Bu testlerin yanılma payı 3/5 yani 5 in 3ü yanlış sonuç oluyo. Yani 50%den daha fazla yanılma payı var. O yüzden hiç kafanıza takmayın. Bu testleri bu yüzden yaptırmayı dusunmuyorum. Çevremde kaç kişiye down sendromlu dedilerde çocuk normal doğdu. Yani öyle olsa bile evlat tabiki herşey Allah'tan ama boşuna insanı stresse sokuyorlar.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkili tarama testi riskli çıkınca ne yapmalıyım?
İkili tarama testinin riskli çıkması, bebeğinizin mutlaka hasta olduğu anlamına gelmez; sadece ileri düzey incelemeye ihtiyaç duyulduğunu gösterir. İlk olarak sakinliğinizi koruyun ve doktorunuzun yönlendirdiği perinatoloji uzmanı ile görüşün. Bu aşamada genellikle detaylı ultrason veya duruma göre NIPT (girişimsel olmayan prenatal test) gibi daha kesin sonuç veren ileri tetkikler önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi sonucu neden yanlış yüksek riskli çıkabilir?
İkili tarama testi %100 tanı koyan bir test değil, sadece istatistiksel bir risk tarama yöntemidir. Testin yüksek riskli çıkmasında annenin yaşı, vücut kitle indeksi, kan örneğinin alındığı gebelik haftası veya hormon seviyelerindeki doğal değişimler etkili olabilir. Bu test sadece bir olasılık hesabı yaptığı için düşük riskli sonuçlar bile bazen yanıltıcı olabilir, bu yüzden kesin tanı için ileri testler gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testinde sevk neden yapılır?
Doktorunuzun sizi üniversite hastanesine veya bir perinatoloğa sevk etmesi, test sonucunun tarama sınırlarının üzerinde bir risk değeri taşıması durumunda atılan standart bir prosedürdür. Sevk işleminin temel amacı, yüksek riskli çıkan sonucun daha detaylı ultrason cihazlarıyla ve bu konuda uzmanlaşmış hekimler tarafından tekrar değerlendirilmesini sağlamaktır. Bu, bebeğinizin sağlığını korumak adına atılan güvenli bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrason ikili tarama riskini nasıl netleştirir?
Detaylı ultrason, bebeğin ense kalınlığı, burun kemiği ve diğer gelişimsel belirteçlerinin uzman bir perinatolog tarafından milimetrik olarak incelenmesini sağlar. İkili tarama testi sadece kanda bakılan değerlerle bir risk oranı çıkarırken, detaylı ultrason fiziksel yapıları gözlemleyerek çok daha yüksek doğruluk payı sunar. Genellikle bu muayene sonucunda ikili taramadaki riskli bulguların çoğu elenmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi riskli çıkarsa bebeğimde sorun mu var?
İkili tarama testinde riskli sonuç almak, bebeğinizde mutlaka bir sağlık sorunu olduğu anlamına gelmemektedir. Tarama testleri sadece bir olasılık belirler ve çoğu zaman yüksek risk çıkan gebeliklerde bile bebekler tamamen sağlıklı doğmaktadır. Kesin tanı için CVS veya amniyosentez gibi genetik testler yapılmadığı sürece, tarama sonuçlarına dayanarak bebeğinizin durumu hakkında kesin bir yargıda bulunmak doğru değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...