3'lü tarama testimde yüksek risk çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
614 göst.
22 Ağustos 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (312 puan) sordu
3lü tarama yaptırmistim bugün sonucumu almaya gittim risk var %90 down sendromu olma ihtimali var amniyosentes alsınlar mi izin veriyor musun dedi hayır dedim çıktım risk var denildiği halde ne bebeğin kalp atışına bakıldı nede bana önlem alacağım şeyleri söylediler sizin başıniza böyle bir şey geldi mi veya çevrenizde basım ağrıdı yemin ederim 
Gebelik haftası 18+6

7 Cevap

+1 oy
22 Ağustos 2022 (4,793 puan) cevapladı
Down sendromu ihtimali çok yüksek çıkıp sapasağlam çocuk doğuran çok gördüm. Down sendromu olma ihtimaline karşı herhangi bir önlem alamazsınız.  2 li 3 lü taramalar önlem alınabilecek hastalıkları tespit etmez. 
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Sıkıntı sendrom olup olmaması değil ki Rabbimden gelen herşey hayırlısıyla gelsin sıkıntı düşük olması hâlâ aklım almıyor nasıl risk oluyor 5 aya giricem insalh risk var dendi ve hiç bir önlem almam konusunda konuşma yapılmadi
22 Ağustos 2022 (4,793 puan) yorumladı
Kanama vs. mi oldu neye dayanarak dedi onu? Açıklamada bir şey yazmamissiniz tam anlayamadım
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Neye dayanarak dediğini bende anlasam bana bilgi vermedi ki tarama da risk çıkmış dedi hepsi bu yani kanamam yok ağrım sizim yok çok şükür hergun rutin bir şekilde evimi temizleyen ve yürüyüş yapan biriyim sadece teste dayanarak dedi
22 Ağustos 2022 (4,793 puan) yorumladı
Düşük riski mi dedi risk mi dedi? Down sendromu riskinden bahsetmiş olmasın?
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Hayır düşük risk var dedi down sendromu da olma ihtimali %90 amniyosentes alalım teşhisi koymak için dedi hayır dedim
-Reklam-
0 oy
22 Ağustos 2022 (40 puan) cevapladı
Başka bir hastaneye acile gitmenizi öneririm. Endişelenmeyin. Baska bir hastaneye gidin acile birde orda baksınlar 
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Devlete gidicem kendi doktoruma şehir hastanesine gitmiştim stajerler ilgilendi doktor fln da yoktu
0 oy
22 Ağustos 2022 (147 puan) cevapladı
Başka bir gözün, daha tecrübeli bir doktorun kontrol etmesinde fayda var. Hemen karamsarlığa kapılmayın.
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Aynen öyle ama İnanki insanın piskolijsini çok bozuyorlar sabahtan belli başım ağrıyor kendi doktoruma gozukcem yılların tecrübesini almış adam
22 Ağustos 2022 (147 puan) yorumladı
Ben bilerek tarama testlerine gitmek istemedim. 13+3 günlük gebeyim fetal dna testi yaptırdım.
Bir araştırın dilerseniz. Biraz maliyetli ancak bu testi yaptırdıktan sonra başka hiçbir test yapmanıza geliyor kalmıyor. Sadece doktorunuz rutin kan tahlili yapıyor.
0 oy
22 Ağustos 2022 (316 puan) cevapladı
Tanıdığın brine %99 down sendromlu demisler cocuk saglikli ve normal olarak doğmuş  ama baska bi doktorada gitmeni oneririm gecen hafta benide oladar korkuttularki tuzla devlrt zeyneo kamil lerinatoloji haydarpasa numune ama Bezmialem dragoz universitesi hastanesi kenan bey var okadar guzel ilgilenip bebegi kontrol ettiki rabnime sukurler olsun bebegim saglikli ince dataya kadae hersyi acikliyo icinde suphe birakmiyo sanada ineririm canim
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Tatlım işte ben ankaradayım maalesef
0 oy
22 Ağustos 2022 (687 puan) cevapladı
Aynısını ablama dediler bebek sapa sağlam dogdu
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Rabbim bağışlasın benimde inşallah bebeğimde bişi yoktur rabbim bütün bebeklerimizi bizlere bağışlasın
0 oy
22 Ağustos 2022 (334 puan) cevapladı
Başka bir doktora daha görünün canım bence tek doktorla kalma
22 Ağustos 2022 (312 puan) yorumladı
Aynen doğru söylüyorsun tek bir doktorla da iş bitmiyor gerçi gittiğim doktor değil stajerdi :( koskoca şehir hastanesinde stajerleri otutturmuslar
22 Ağustos 2022 (334 puan) yorumladı
Tövbe tövbe :((
0 oy
22 Ağustos 2022 (68 puan) cevapladı
Boş ver canım takma Bekle hayırlısıni işte yegnimede aynı şeyi söylediler çok şükür sapa sağlam doğdu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

3'lü tarama testinde yüksek risk çıkması ne anlama gelir?
3'lü tarama testinde yüksek risk çıkması, bebeğin genetik bir farklılığa sahip olma olasılığının istatistiksel olarak arttığını gösterir ancak bu sonuç kesin bir tanı değildir. Test sadece tarama amaçlıdır ve pozitif sonuç, bebeğin mutlaka hasta olduğu anlamına gelmez. Kesin tanı konulabilmesi için doktorlar genellikle ileri düzey ultrason incelemesi veya amniyosentez gibi tanısal testler önerir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyosentez işlemi yaptırmak zorunlu mudur?
Amniyosentez işlemi tamamen anne adayının kararına bağlı bir tanısal süreçtir ve yaptırılması zorunlu değildir. Amniyosentez, bebeğin genetik yapısını kesin olarak öğrenmek isteyen ailelere sunulan bir seçenektir. İşlemi reddeden aileler, doktorlarıyla görüşerek detaylı fetal ekokardiyografi veya ayrıntılı ultrason gibi farklı takip yöntemleri hakkında bilgi alabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4.5 aylık gebelikte ayrıntılı ultrason neden önemlidir?
4.5 aylık gebelik döneminde yapılan ayrıntılı ultrason, bebeğin organ gelişimini, kalp yapısını ve fiziksel özelliklerini detaylıca incelemek için kritik öneme sahiptir. Tarama testlerinde risk görülen durumlarda bu ultrason, bebeğin gelişimsel bir sorunu olup olmadığını anlamak için ilk başvurulan ve invaziv olmayan en güvenli yöntemlerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testi sonucu riskli çıkan anneler ne yapmalı?
Tarama sonucu riskli çıkan annelerin ilk yapması gereken, sonuçları sadece risk oranı üzerinden değerlendirmek yerine bir perinatoloji uzmanı ile görüşmektir. Uzman doktor, sonuçları bebeğin genel sağlık durumu ve ultrason bulguları ile birleştirerek değerlendirir. Panik yapmadan, bir sonraki adımın ne olacağına dair tıbbi danışmanlık almak ve varsa soruları not ederek doktora sormak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3'lü tarama testi sonuçları kesin tanı koyar mı?
3'lü tarama testi kesinlikle tanı koymaz, sadece bir olasılık hesabı yapar. Bu testler, toplumdaki diğer gebeliklerle kıyaslama yaparak bebeğin kromozomal bir sendrom taşıma riskini istatistiksel olarak hesaplayan bir tarama aracıdır. Sonucun yüksek riskli çıkması, testin hassasiyeti nedeniyle her zaman bebeğin hasta olduğu anlamına gelmez, çoğu yüksek riskli sonuç veren gebelikte bebek sağlıklı doğmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,202 soru

24,666,204 cevap

366,988 kullanıcı

...