Gebelikte 1000 mg antibiyotik kullanmalı mıyım?

0 oy
193 göst.
25 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (579 puan) sordu
1000 mg efervesan verdi doktor çok afdersiniz idrar yollarında enfeksiyon var dedi ilermis dedi mutlaka kulan kimisi kulaanma bebeğe zarar verir diyor bebeğe zarar verirse doktor niye versin onu anlamadım ben ama doktor mutlaka kulan dedi sizce kullanmalıyım bide sancilrim çok oluyoor enfeksiyon yüzünden 
Gebelik haftası 36.5

1 cevap

0 oy
25 Ağustos 2022 (380 puan) cevapladı
Tabii ki kullanmalısın. Asıl kullanmayınca bebeğe zarar vermis olursun. Insanlar kafasına göre konuşuyor. Benim cevremdekilere kalsa vitaminleri bile boşuna içiyorum. Benimde enfeksiyonum vardı iki kutu antibiyotik ve fitil kullandım geçti çok şükür. Kimseyi dinleme doktorunu dinle sen
25 Ağustos 2022 (579 puan) yorumladı
Ya doğrusu ben vitamin kulanmıyorum ama mevye çok iyiyorum ilaç fazla kullandığım yok ama bunu mutlaka kulan dedi doktor
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte idrar yolu enfeksiyonu için 1000 mg antibiyotik kullanılır mı?
Gebelikte idrar yolu enfeksiyonu tedavisinde doktorunuzun reçete ettiği antibiyotiklerin kullanılması, enfeksiyonun bebeğe ve anneye zarar vermesini önlemek için kritiktir. Doktorlar, gebelikte güvenle kullanılabilecek antibiyotik gruplarını seçerek enfeksiyonun böbreklere sıçramasını veya erken doğum riskini tetiklemesini engellemeyi hedefler. İlaç dozajı, enfeksiyonun şiddetine ve hastanın genel sağlık durumuna göre belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu sancısı nasıl geçer?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonuna bağlı sancıların hafifletilmesi için doktorunuzun verdiği antibiyotik tedavisini aksatmadan tamamlamak en önemli adımdır. Bunun yanı sıra bol su tüketmek idrar yollarının temizlenmesine yardımcı olur ve mesaneyi rahatlatır. İdrar çıkışını ertelememek, bölgedeki bakteriyel yükü azaltarak ağrının şiddetini düşürebilir; ancak şiddetli sancılarda mutlaka doktorunuza danışarak güvenli ağrı kesici seçeneklerini değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte antibiyotik kullanımı bebeğe zarar verir mi?
Doktor kontrolünde kullanılan antibiyotikler, enfeksiyonun yarattığı risklerden çok daha güvenlidir ve bebeğe zarar vermeyecek gruplardan seçilir. Tedavi edilmeyen idrar yolu enfeksiyonları, gebelikte düşük riski, erken doğum ve düşük doğum ağırlığı gibi çok daha ciddi komplikasyonlara yol açabilir. Bu nedenle doktorunuzun önerdiği ilaçları 'bebeğe zarar verir' endişesiyle kesmek, enfeksiyonun ilerlemesine ve bebeğin daha fazla etkilenmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar yolu enfeksiyonu gebelikte neden ciddiye alınmalıdır?
Gebelikte idrar yolu enfeksiyonu, tedavi edilmediği takdirde hızla böbreklere yayılarak piyelonefrit denilen ciddi bir enfeksiyona dönüşebilir. Bu durum anne adayında yüksek ateş, şiddetli bel ağrısı ve erken doğum sancılarına neden olabilir. Gebelikte vücut direncinin değişmesi nedeniyle enfeksiyonlar daha hızlı ilerlediği için doktorlar, semptomlar hafif bile olsa antibiyotik tedavisini enfeksiyonu tamamen temizlemek amacıyla başlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte efervesan antibiyotik kullanırken nelere dikkat edilmeli?
Efervesan formdaki antibiyotikleri kullanırken ilacın tamamen erimesini beklemeli ve doktorunuzun belirttiği dozajı mutlaka tam saatinde almalısınız. İlacı bol su ile tüketmek hem emilimi kolaylaştırır hem de idrar yolu enfeksiyonunun atılmasına destek sağlar. Tedavi sürecinde herhangi bir alerjik reaksiyon, döküntü veya şiddetli mide bulantısı yaşarsanız, ilacı kendi başınıza bırakmak yerine vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,425 soru

24,668,903 cevap

367,153 kullanıcı

...