7 haftalık gebelikte kalp atışını duyamadım, boş gebelik mi?

0 oy
580 göst.
1 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (40 puan) sordu

image

7+4 haftalığım. Kalp sesini duyamadık hala. Doktor boş gebelik diyip kürtaj önerdi. Ama benim kanamam lekelenmem yok. Çok korkuyorum. Benim gibi bu durumu yaşayan var mı? Ultrason fotosuna bakabilir misiniz 
Gebelik haftası 7+4

9 Cevap

0 oy
1 Eylül 2022 (2,100 puan) cevapladı
Canım başka doktorlara da git biraz daha bekle Allah inşallah sağ salim o sesinde duymayi nasip eder Allah büyük Pes etme başka doktorlara da sorun 
-Reklam-
0 oy
1 Eylül 2022 (1,293 puan) cevapladı
Canım benim 7 haftalıkken çok zor duyulmustu geç döllenme olabilir o yüzden 9 haftalık olana kadar bekle bence
0 oy
1 Eylül 2022 (328 puan) cevapladı
İlk haftalar da zaten böyle oluyor da görüntüsü yani zaten bebek görünmüyor tam olarak. Acaba kese var bebek mi yok dış gebelik gibi mi kalp atışı ya da alttan muayene istemedi mi ? 
1 Eylül 2022 (40 puan) yorumladı
Alttan muayene etti kese var yolk sac da var ama kalp sesi hala yok o yüzden boş gebelik dedi
1 Eylül 2022 (309 puan) yorumladı
Bence bekleyin 9. Haftaya kadar en azindan
0 oy
1 Eylül 2022 (279 puan) cevapladı
İlk haftalarda genelde hu söylenir ama kürtaj neye göre önerilir ki bi kaç hafta sonra tekrar dinlenir ben  8 hafta da gitmiştim tekrar o zmn duyulmuştu.cok küçük olduğu içinde alttan kalp atışını duymuştuk
0 oy
1 Eylül 2022 (3,758 puan) cevapladı
Nasıl hemen kürtaj diyor yaa çok erken daha bazıları 8 9 da bile duyulabilir farklı hastanede farklı doktora da muayene olun derim bu devletse özele gidin bekleyin derim 
0 oy
1 Eylül 2022 (143 puan) cevapladı
Bazen 9 haftaya kadar gözükmeyen varmış lakin başka dr git bende gittim kalp atışı yok denildi birde ultrason cihazı eski imiş bazen çok yanıltan hastaneler oluyor kendini sakın üzme bende bu yüzden özel hastane düşünüyorum 
0 oy
1 Eylül 2022 (40 puan) cevapladı
Kızlar inanın ki kaç gündür o kadar kötü hissediyorum ki kendimi.. Alıştırmaya çalışıyorum bu düşünceye ama kabullenemiyorum niyeyse.. Ben de anlam veremiyorum o kadar araştırdım boş gebelik böyle mi olmuyo diye biliyorum. Kese içinde hiç bişi olmaması lazım ama benim kesem de bişiler var.. Kesesi hiç böyle olan oldu mu 
0 oy
1 Eylül 2022 (40 puan) cevapladı
Bu arada kızlar bu alttan muayene edilen usg fotosu. Ben sata göre 9 haftalıkmışım ama ben yumurtlama zamanlarımı ve ilişki zamanlarmı biliyorum 9 haftalık değil eminim. Ultrasona göre 7+4 çıkıyorum 
1 Eylül 2022 (107 puan) yorumladı
Önemli olan son adet tarihiniz. İlişki zamanlari ve günlerinin bir önemi yok. Gebelik haftası baz alınırken son adet tarihinizin ilk günü baz alınır. Vücudun gebeliği kabul etmesi ve döllenmenin gerçekleşmesi takribi olarak 15 günü bulabildiğinden tıp literatürü ve doktorunuz bunu bu şekilde kabil ediyor. Son adet tarihinize göre 9 haftalıksanız 9 haftalıktır. Siz ilişki tarihinize göre 7 haftalık diyemiyorsunuz. Bebeğinizin gelişimi de buna göre hesaplanıyor. Doktorunuz kürtaj kararını bu sebeple vermiş olabilir. Ancak farklı bir doktora görünmenizde fayda var. Sağlıklı günler dilerim, umarım güzel haberler alırsınız.
0 oy
1 Eylül 2022 (519 puan) cevapladı
Doktor neye göre boş gebelik diyo onu bilmek lazım. Eğer bir kere görüp boş gebelik diyosa bekle. Ama devamlı gittiğin halde kesede bir gelişme yoksa veya yolk kesesi yoksa bebek üst üste gittiğin halde hala oluşmadoysa doğrudur 
1 Eylül 2022 (40 puan) yorumladı
Yolk kesem var ama bebek hakkında bişi demiyo sağlıksız diyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık gebelikte kalp atışı ne zaman duyulur?
Gebeliğin 6. ve 8. haftaları arasında kalp atışları genellikle ultrason ile duyulabilir. Ancak geç döllenme gibi durumlarda bu süre 9. haftaya kadar uzayabilir, bu nedenle tek bir muayenede duyulamaması her zaman gebeliğin sonlandığı anlamına gelmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik tanısı nasıl kesinleşir?
Boş gebelik tanısı, gebelik kesesinin çapının belirli bir büyüklüğe ulaşmasına rağmen (genellikle 20-25 mm üzeri) içinde embriyo görülmemesi veya kalp atışının izlenememesi durumunda konur. Doktorlar genellikle emin olmak için 1-2 hafta sonra kontrol muayenesi veya kanda Beta-hCG takibi isterler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kanamasız boş gebelik olur mu?
Evet, vücut gebeliğin sağlıklı ilerlemediğini henüz fark etmediğinde kanama veya lekelenme olmadan da boş gebelik devam edebilir. Birçok kadın hiçbir belirti yaşamadan rutin ultrason kontrollerinde bu durumla karşılaşabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
7 haftalık gebelikte kalp sesi duyulmaması normal mi?
7 haftalıkken kalp sesinin duyulmaması durumu, gebelik haftasının yanlış hesaplanmış olması veya geç döllenme yaşanması nedeniyle normal olabilir. Eğer ultrason görüntüsünde gebelik kesesi uyumluysa, doktorlar genellikle gelişim takibi için kısa bir süre beklemeyi tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik şüphesinde ikinci görüş almak gerekir mi?
Özellikle henüz herhangi bir ağrı veya kanama gibi düşük belirtisi yoksa, farklı bir uzman görüşü almak veya bir hafta bekleyerek tekrar ultrasona girmek en sağlıklı yaklaşımdır. Erken teşhis kadar doğru teşhis de önemli olduğu için, emin olunmadığı durumlarda takip süreci güven verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
20 cevap 1,962 göst.
0 oy
4 cevap 314 göst.
18 Mart 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Umudunannesi58 (123 puan) sordu
0 oy
1 cevap 303 göst.
4 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yelizcnr.1 (473 puan) sordu

1,512,333 soru

24,667,894 cevap

367,095 kullanıcı

...