19 haftalık hamileyim bebeğim neden aşağıda toplanıyor?

0 oy
482 göst.
6 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (156 puan) sordu
Kizlar 19haftalik hamileyim muayane ye gittim dr karnin çok sert düşük beliriiwi dedi ama açılma felan hiç bisey yok dedi bebeğim sadece toplanmış duruyor hiç açmadı kendini ayağa kalkınca bebek alta geliyor alt kısımda duruyor rahime doğru lütfen cevap verin başına geln varmi cok korkuyorum bisey olurmu pregeston kullanıyorum 
Gebelik haftası 19

7 Cevap

0 oy
6 Eylül 2022 (472 puan) cevapladı

21+4 haftalık benımde bebeğim hep alt karnımda

 ( göbek deliğimin altında) bazen çok sertleşiyor yığılıyor 4 haftadır doktora hiç gitmedim perşembe renkli ulturasyona gideceğim şuan bunu okuyunca benıde endişe sardı :( inşallah hayırlısıyla sağlıkla bebişlerimizi kucağımıza alırız

6 Eylül 2022 (156 puan) yorumladı
Ben çalışan bir anneyim doktor ayakta durmaktan olmuş olabilir kendini çok yormussun dedi senin kişi benden büyük yalancı sancı olabilir seninkisi benimkisi ultrasyon da bir büklüm du. Umarım seni endişeye sokmamisimdir. Rabbim sağlıkla kucağına almayi nasip etsin inşallah ayaklarına taş degdirmesin
6 Eylül 2022 (996 puan) yorumladı
Benım ki hep sert altta büyüyo bi sorunum da yok doktor sağlıklı dedi 28 haftalık gebeyim ona rağmen yukarı çıkmadı sizin de normaldir canım merak etme
-Reklam-
0 oy
6 Eylül 2022 (11 puan) cevapladı
Ben de 21 haftalığım aynı şey bugün bende de olmaya başladı ben de endişelenmeye başladım 
0 oy
6 Eylül 2022 (43 puan) cevapladı
Açıkçası benim surekli çok sertti çok aşağı değildi ama taş gibiydi hergun ağlayıp nefes alamıyorum deyip durdum 33 hafta da sancım biraz oldu ciğer gelistirici yatış sancı giderici şimdi 35 hafta önemli olan tedbirli olmak açıkçasi ben her hafta hastanediyim  beslenme poplemleri vb ek çok sıkıntılarla bugüne geldigime inanamiyorum  siz elinizden geleni yapın farklı hisleriniz olunca acilden dogumhanye gönderirler ve ger Ken yapilir ama dinlenme kendimizi zorlamama tedbirli olma faydalı 
0 oy
6 Eylül 2022 (32 puan) cevapladı
Valla canım benim başından beri hep aşağıdaydi 35 e girdik tabi seninkini bilemem normal mi doktorun en iyisini bilir
0 oy
6 Eylül 2022 (189 puan) cevapladı
Bi sıkıntı olsa Dr un söylerdi telaşlanma 37+4 üz aşağıda bebeğim hepte asagidaydi bazen makatima ve Rahmime öyle baskı yapıyor ki dogurucam sanıyorum ama Bi sıkıntı yok çok şükür 
0 oy
6 Eylül 2022 (187 puan) cevapladı
Detaylıca benim doktorumda dede bebek sol kasıgın orda alta yerleşmiş. Bu haftalarda göbek deliğine orda olması lazımdı.cıkar yukarındedi.ondan baskı yapıyor oraya dokununca sert benimde 
0 oy
6 Eylül 2022 (1,093 puan) cevapladı
Canim bormal bi durum bu zaten bebek yukari 24 25de cikar yada dah sonrasindan ondan once hep kasik kisimlarinda durr ve bebk yukari cikmaya hazirlanio ondan sertlesi ha bide yoruluyorsan ayakta kaliosan ondan sertlesiodur biraz konus karnini sev acar kendini

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 haftalık hamilelikte bebeğin aşağıda hissedilmesi normal mi?
19 haftalık gebelikte bebeğin alt kısımda hissedilmesi veya toplanması, genellikle rahim kaslarının gerilmesi veya bebeğin pozisyonuyla ilgili olabilir. Ancak bu durum sertleşme ve baskı hissiyle birleştiğinde, rahim ağzı uzunluğu ve açıklığı açısından mutlaka doktorunuz tarafından ultrasonla kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karnın sertleşmesi ve bebeğin toplanması ne anlama gelir?
Karnın sertleşmesi, rahmin kasılma göstermesi veya bebeğin belirli bir bölgede toplanarak o alanı gerginleştirmesi sonucu oluşur. Eğer bu sertlik uzun süreli oluyorsa veya beraberinde ağrı, lekelenme gibi belirtiler varsa, erken doğum riskine karşı doktorun muayene etmesi ve rahim ağzı açıklığını değerlendirmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte progestan kullanırken bebeğin aşağıda olması tehlikeli mi?
Progestan kullanımı genellikle düşük riskini azaltmak veya rahim kasılmalarını baskılamak amacıyla reçete edilir. Bebeğin aşağıda hissedilmesi ilaca rağmen devam ediyorsa, doktorunuza bu durumu tekrar bildirmeli ve fiziksel aktivitelerinizi kısıtlayıp kısıtlamamanız gerektiği konusunda bilgi almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
19 haftalık hamilelikte bebek neden sürekli aşağıda durur?
19. haftada bebeğin aşağıda durması, bebeğin henüz küçük olması ve amniyotik sıvı içerisinde hareketli pozisyonlar almasıyla ilgilidir. Ayrıca rahmin alt segmentinin daha hassas olması veya gebelik ilerledikçe rahmin yerleşimi nedeniyle bebek alt kısımda baskı hissi yaratabilir; ancak bu hissi sürekli yaşıyorsanız mutlaka rahim boyu ölçümü yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin aşağıda olması durumunda nelere dikkat edilmelidir?
Bebeğin aşağıda olduğunu hissettiğinizde ağır kaldırmaktan kaçınmalı, uzun süre ayakta kalmamalı ve istirahat etmeye özen göstermelisiniz. Özellikle karın sertleşmesi ve baskı hissi arttığında, rahim ağzı yetmezliği veya erken doğum belirtisi olup olmadığının tespiti için doktorunuzun önerdiği periyodik kontrollere aksatmadan gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 259 göst.
0 oy
2 cevap 377 göst.
+2 oy
2 cevap 554 göst.

1,512,558 soru

24,670,813 cevap

367,245 kullanıcı

...