2 aylık ikiz gebeliğimde bebeklerime bir şey olur mu?

0 oy
512 göst.
8 Eylül 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (242 puan) sordu
Kizlar ikizlere 2 aylik hamileyim o kadar piskolojimi bozdular ki ikiz riskli biri olur kalbi durur diye cuma günü gittim doktor 16snda gel dedi yani 15 günde bi gayet sağlıklı iki kesede iki bebekte kalp atışları ikisininde normal ama bekleyemiuorum 16sini ya bişey olursa da farketmeden diyorum ne yaoicam ben böyle içim rahatlasın diye başka doktora gideyim mi cumadan önce yoksa bunu aşmaya mi çalışayım bebeklerime birşey olursa  bide anlayabilir miyim 
Gebelik haftası 8+3

7 Cevap

0 oy
8 Eylül 2022 (129 puan) cevapladı
Öncelikle hayırlı olsun canım sağlıkla gelsinler inşallah ama sen bu şekilde kendini içten içe korkutarak geçmez hamileligin hem bebeklerin her zaman hissediyor anne olarak tedirgin olman doğal ama yinede kafanı güzel şeylerle meşgul etki bebeklerinde etkilenmesin ikiz gebelik olduğu için doktorun gerek oldukça çağırır seni zaten terslik olursa zaten hissedersin emin ol ki insallah terslik olmaz bol bol dua et Rabbım korusun sizi inşallah güzel düşün güzel şeyler olsun hayatinda
-Reklam-
0 oy
8 Eylül 2022 (32 puan) cevapladı
Canım doğurmak üzere olan biriyim, şu 9 ayda ne öğrendin dersen milleti takmamak derim... İnan etrafımda o kadar çok ikiz gebelik geçiren insan var ki hiçbir zaman da biri ölür veya bişey olur gözüyle bakmadık ki bakılmamalı. Sen gönlünü ferah tut bol bol dua et ve sen iyi olduğunu sürece Allah ın izniyle hiçbirine bişey olmaz. Hepimiz hamileyiz elimizden geleni yapıyoruz sende sağlığına dikkat et araştır oku milletin yorumlarını takma. İnşallahta ikisini sağlıkla alırsın kucağına
0 oy
8 Eylül 2022 (1,607 puan) cevapladı
Dışardan laflara kulağını tıkayacaksın ki için rahatlayacak herşey allahın emriyle oluyor canım dış sesler neyin ne olacağını nerden bile bilir ki takma Allah'ım ikizlerine sağlıkla sıhhatle kavuşmayı nasip eylesin canım psikolojini bozma bebeklerine de yansır

Emin ol tek bebek bile olsa ona da illaki diyecek bişeyler bulurlar benim oğluşuma bile küçük daha karnın çıkmamış diyorlar halbuki körler doğurmak üzere olan kadının karnı olmaz mı hiç dışardaki laflara napiyoruz kulağımizi kapatıyoruz 
0 oy
8 Eylül 2022 (6,713 puan) cevapladı
Öncelikle hayırlı olsun sağlıkla gelsin minikleriniz bu bahsedilen olumsuz yorumlar normal tek gebeliklerde de olabilecek şeyler hiç bunlara kafana takıp da strese girip sürekli bunlar üzerine düşünme olumlu yorumlari al digerlerini es geç her sey rabbimden 
0 oy
8 Eylül 2022 (130 puan) cevapladı
Can sıkıcı, korkutucu şeyler söyleyen birileri hep var, ve var olacak. O ne demek öyle ya.. 1 tane bebeğin anne karnında yaşama imkanlarıni yaratan Allah, 2 bebek için de gerekli imkanları yaratıyor sonuçta..  Ah bu kendini bilmez insanlar. 
0 oy
8 Eylül 2022 (10 puan) cevapladı
Seninle aynı durumdayım şuan . Benim de 8+ 5 . Ben daha iki haftalıkken hamile olduğumu öğrendim . Öğrendiğim günden beri diken üstündeyim resmen. Ben de senin gibi hep olumsuz hikayelr duydum ve duyuyirum malwsef . Bu yüzden de çok korktum . Ama biraz akışına bırakmak gerekyor sanırım. Çok da etrafa bakmamak lazım. Mesela ikizlerde engellilik durumu da çok oluyor diyorlardı. Yok birinin kalbi dryormus ben bunları kafama çok takiyordum. Ama artık olumlu orneklere bakıp içimi ferah tutmaya çalışıyorum . İki tane arkadaşımın da ikizi var ikisinin de bir kız bir erkek. Masalh ikiisinin de gayet sağlıklı . Bu tarz örneklere odaklanıp iyiyi düşünelim . İnsalh iyi olur . 
0 oy
8 Eylül 2022 (32 puan) cevapladı
Hayırlı olsun şimdiden rabbim sağ sağlim kucağınıza almayı nasip etsin ben tek yumurta ikiziyim annem abim daha 5 aylikkken bize hamile kalmiş çok sorunlar yaşamış babamla ayrılmaya bile kalkmış bizde düşelim diye sürekli karnını tepeletmis ama allah öyle bi can vermiski ikimizde sapa sağlam doğmuşuz sonrasında tabi annemde çok korku olmuş sakat kalırız diye halada rabbim beni hiç affetmicek der süreklide bu konuda af diler şükreder herseye rağmen sağlıklı doğduğumuz için o yüzden gelecek olanda Allahtan gidecek olanda sen içini ferah tut herkes birseyler der zaten sen uzuldukçe sitres yaptikca onlarda bundan etkileniyor her duygunu hissediyorlar hamileliginin tadını çıkar bende 2. Cocuguma hamileyim sağlıkla gelsinler inşallah 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkiz gebeliğin ilk aylarında kaygı ve stres normal mi?
İkiz gebeliğin ilk aylarında yaşanan yoğun kaygı ve stres, hormonlardaki hızlı değişim ve bebeklerin sağlığına dair belirsizlikler nedeniyle oldukça yaygındır. Gebeliğin erken dönemlerinde hissedilen bu endişe, özellikle ikiz gebelik gibi yüksek takip gerektiren durumlarda anne adaylarının %80'inden fazlasında görülen doğal bir psikolojik tepkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte bebeklerin sağlığı nasıl takip edilir?
İkiz gebelikte bebeklerin sağlığı, doktorunuzun belirlediği periyodik ultrason muayeneleri ve kalp atışlarının dinlenmesiyle takip edilir. Sağlıklı ilerleyen bir gebelikte, doktorunuzun önerdiği randevu aralıklarına uymak yeterlidir; rutin kontrollerde bebeklerin gelişimi, kese durumları ve kalp atışları detaylıca incelenerek olası riskler erkenden tespit edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte kalp atışı durması nasıl anlaşılır?
İkiz gebelikte bebeklerin kalp atışlarında bir durma yaşanması durumunda, bu genellikle rutin ultrason kontrolleri sırasında hekim tarafından fark edilir. Anne adayının evde bunu kendi başına anlaması mümkün değildir; ancak şiddetli kanama, yoğun karın ağrısı veya ani belirti değişiklikleri gibi durumlarda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte sürekli doktora gitmek gerekir mi?
İkiz gebeliklerde sürekli doktora gitmek yerine, hekiminizin belirlediği takip takvimine sadık kalmak en sağlıklı yöntemdir. Eğer doktorunuz bebeklerin kalp atışlarını ve gelişimini sağlıklı buluyorsa, randevu aralıklarını bebeklerin gelişim hızına göre optimize eder; gereksiz sık kontroller hem anne adayının kaygısını artırabilir hem de tıbbi açıdan zorunlu değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte oluşan yoğun bebek kaybetme korkusu nasıl aşılır?
Hamilelikte oluşan yoğun kaybetme korkusunu aşmak için öncelikle doktorunuzla yaşadığınız endişeleri açıkça paylaşarak güven ilişkisi kurmalısınız. Nefes egzersizleri, hafif yürüyüşler ve gebelik sürecine odaklanan destek grupları, zihinsel olarak rahatlamanıza yardımcı olurken, rutin kontrollerin bebeklerin güvenliğini sağlamak için yeterli olduğunu kendinize hatırlatmanız stresi azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 1,297 göst.
0 oy
7 cevap 1,164 göst.
23 Aralık 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde H. Melike (427 puan) sordu

1,512,452 soru

24,669,308 cevap

367,168 kullanıcı

...