6 haftalık gebeyim, akşamları karnım neden şişiyor?

0 oy
493 göst.
8 Eylül 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (358 puan) sordu
6+0 haftalık gebeyim Akşama doğru karnım şişiyo sabahları karnımda şişlik olmuyor gaz olabileceğini düşünmüyorum 
Gebelik haftası 6

3 Cevap

0 oy
8 Eylül 2022 (282 puan) cevapladı
Gebeliğin kendi hormon değişiminden oluyor o gaz. Yediğinizle alakalı değil. Benim o haftalar da doktor gazdan bebeği göremiyor du düşünün :D 
8 Eylül 2022 (358 puan) yorumladı
Nasıl geçer bilginiz var mı siz nasıl geçirdiniz ağrı sızı olmuyor rahatsız etmiyor sakıncası varmı bebeğe zarar vermez değil mi
8 Eylül 2022 (282 puan) yorumladı
Ağlıyordum geceleri resmen. Doktor görünce çok şaşırdı sen nasıl nefes alabiliyorsun diye gaz ilacı vermişti. İlk karından göremedi alttan bakmıştı bebeğe orada bile kara bulut gibi çıkıyordu. Sonra kendiliğinden geçiyor 1 aya kalmaz. Doktor a danışıp ilaç alabilirsiniz.
8 Eylül 2022 (358 puan) yorumladı
Yürüyüş iyi gelmiyor mu yani gaz sorunum var zaten maalesef bu sebepten hep hastanede bitiyordu sonum ağrıdan duramıyordum ama öyle ağrım yok sadece şişlik var şuan
8 Eylül 2022 (282 puan) yorumladı
Şişkinlik normal sayılıyor o aylarda zamanla azalır. Yürüyüş kendinize iyi geliyorsa yapın tabi
-Reklam-
0 oy
8 Eylül 2022 (423 puan) cevapladı
Bende 6+1 im benimde çok gazım oluyor ya. 6 aylık hamile gibi oluyor göbeğim:))
8 Eylül 2022 (358 puan) yorumladı
Benimde öyle sabah bişey kalmıyor ama akşam yine aynı oluyor
8 Eylül 2022 (423 puan) yorumladı
Aynen öyle günün 24 saatinin 20 saati karnım şiş:)
8 Eylül 2022 (358 puan) yorumladı
Randevum var 15 Eylül gitcem doktora o zamana kadar böyle devam galiba sen gittin mi doktora bişey önerdi mi
8 Eylül 2022 (423 puan) yorumladı
Yok zaten ilaç kullandirtmiyolar. Bide normal diyorlar.
0 oy
8 Eylül 2022 (1,364 puan) cevapladı
Bende 2aylik hamileyim karnim 5aylik gibi şiş folik asitmi şişirdi diyorum birden şiştim yani dediginiz gibi sürekli gaz da var hormon değişikliğinden mi oldu anlamadım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık gebelikte akşamları karın şişmesi normal mi?
Evet, 6 haftalık gebelikte akşamları karın şişkinliği yaşamak oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Gebeliğin ilk dönemlerinde artan progesteron hormonu sindirim sistemini yavaşlatarak gaz birikimine ve şişkinliğe neden olabilir; bu durum genellikle gün içinde yediğiniz yemeklerin etkisiyle akşam saatlerinde daha belirgin hale gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sabahları olmayan karın şişliği akşam neden olur?
Gebelikte sabahları düz olan karnın akşam şişmesi, gün boyunca tüketilen gıdaların sindiriminin yavaşlaması ve bağırsak hareketlerinin azalmasıyla ilgilidir. Progesteron hormonunun gevşetici etkisi, gün boyu yenen öğünlerin sindirim süresini uzatarak akşam saatlerinde belirgin bir karın şişliğine yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte karın şişkinliği gazdan mı kaynaklanır?
Erken gebelikteki karın şişkinliği çoğu zaman gaz birikimiyle ilişkilidir ancak gebeliğin getirdiği hormonal değişimlerin bir sonucudur. Vücudunuzdaki progesteron artışı, bağırsak kaslarının gevşemesine ve sindirimin daha yavaş gerçekleşmesine neden olarak gaz sancısı ve şişkinlik hissini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk haftalarında karın şişliği ne zaman geçer?
Hamileliğin ilk haftalarında görülen karın şişliği genellikle ilk trimesterin sonuna, yani 12. haftaya kadar devam edebilir. Hormonal dengenin oturması ve vücudun gebeliğe uyum sağlamasıyla birlikte bu şişkinlik hissi genellikle ikinci trimesterle birlikte azalmaya başlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şişkinliğini azaltmak için neler yapılabilir?
Gebelik şişkinliğini azaltmak için gün içerisinde küçük ve sık porsiyonlarla beslenmek, öğünleri yavaş çiğnemek ve bol su tüketmek oldukça etkilidir. Ayrıca gaz yapıcı gıdalardan kaçınmak ve gün içinde hafif tempolu yürüyüşler yapmak bağırsak hareketliliğini destekleyerek şişkinlik hissini önemli ölçüde hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 1,306 göst.
0 oy
0 cevap 160 göst.
0 oy
1 cevap 259 göst.

1,512,790 soru

24,673,889 cevap

367,425 kullanıcı

...