39+1 haftalık hamileyim, bebek dönmedi normal doğum olur mu?

0 oy
168 göst.
12 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (9 puan) sordu

Kizlar 39+1 den selamlar 

3 gün önce hastaneye gittim çatı muayenesi yapıldı açılma yok 
Nst de sancı yoktu 
Bebegin pozisyonu hala doğum pozisyonu değil 19 eylüle kadar bekliyelim dedi doktor böyle olup normal doğum yapan var mı 
Gebelik haftası 39+1
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
12 Eylül 2022 (854 puan) cevapladı
Hiç belli olmaz son anda bile pozisyon alan bebekler var. Secde pozisyonunda durmaya çalışın sırt üstü falan yatmayın çocuk rahat hareket edip pozisyon alsin
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim bebek hala dönmedi, normal doğum şansım var mı?
39. haftada bebeğin hala doğum pozisyonunda olmaması normal doğum ihtimalini zorlaştırsa da, bebek doğum kanalına girene kadar dönme ihtimali her zaman vardır. Doktorlar genellikle 40. haftaya kadar beklemeyi tercih edebilirler, ancak bu süreçte bebeğin pozisyonu ultrason ile yakından takip edilmelidir. Eğer bebek doğum anına kadar dönmezse, doktorunuz bebeğin geliş pozisyonuna göre sezaryen doğum planlamasını değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinde açılma yoksa normal doğum için ne kadar beklenebilir?
Çatı muayenesinde açılma olmaması, doğumun hemen başlamayacağı anlamına gelebilir ancak bu durum doğumun başlamayacağı anlamına gelmez. Gebelik 40+0 haftayı geçtiğinde yani 41. haftaya yaklaşıldığında, doktorlar anne ve bebeğin sağlığını korumak adına suni sancı veya sezaryen seçeneklerini değerlendirmeye başlarlar. 39+1 haftalıkken açılmanın olmaması oldukça yaygın bir durumdur ve genellikle vücut doğum için henüz tam olarak hazır değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkmaması doğumun gecikeceği anlamına mı gelir?
NST'de sancı çıkmaması, doğumun o an başlamadığını gösterir ancak doğumun ne zaman başlayacağına dair kesin bir kanıt değildir. Doğum sancıları aniden başlayabilir ve NST kayıtları sadece o anki durumu yansıtır. Birçok anne adayı, NST'de sancı görülmeyen bir muayeneden kısa süre sonra düzenli doğum kasılmaları yaşayarak hastaneye başvurabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin doğum pozisyonuna girmesi için neler yapılabilir?
Bebeğin doğum pozisyonuna girmesi için doktorunuzun onayıyla hafif yürüyüşler yapabilir ve pelvik hareketleri destekleyen egzersizleri deneyebilirsiniz. Öne doğru eğilmek veya diz-dirsek pozisyonunda durmak gibi bazı postürler, bebeğin başının doğum kanalına daha rahat yerleşmesine yardımcı olabilir. Ancak bu egzersizleri yapmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalı ve bebeğin mevcut pozisyonuna uygun olup olmadığını teyit etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık hamileyim, doğumun yaklaştığını nasıl anlayabilirim?
Doğumun yaklaştığını gösteren en temel belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti giderek artan sancılar, nişan gelmesi, suyun gelmesi ve bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma veya değişimdir. 39. haftada bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Eğer herhangi bir belirti yoksa, doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerine sadık kalarak süreci takip etmeniz en sağlıklı yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 194 göst.
8 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yonca.clk (15 puan) sordu
0 oy
2 cevap 197 göst.
7 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yonca.clk (15 puan) sordu
0 oy
4 cevap 301 göst.
24 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sinem erdi (3 puan) sordu

1,512,211 soru

24,666,310 cevap

366,996 kullanıcı

...