30 haftalık hamileyim, ilk NST'ye ne zaman girmeliyim?

0 oy
621 göst.
12 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (406 puan) sordu

Merhaba 30 haftalık hamileyim doktor 1 ay sonra gel dedi bat ozaman mi başlıyor 

Gebelik haftası 30.1

10 Cevap

+1 oy
12 Eylül 2022 (1,475 puan) cevapladı
30 haftada girmiştim 
-Reklam-
0 oy
12 Eylül 2022 (110 puan) cevapladı
Ben ilk 34 haftalıkken girdim
12 Eylül 2022 (406 puan) yorumladı
Teşekkür ederim birde hangi haftadan sonra haftaya düşüyor kontrol
12 Eylül 2022 (110 puan) yorumladı
Normal şartlarda doktorum 34 ve 36 haftalıkken nstye gireceksin, 37 den sonra her hafta gireceksin dedi. Ama benim 34 haftalıkken nst de bebeğimin kalp atışları yüksek çıktı biraz. Doktorum 3 günde bir çekilelim, kontrol altında tutalım bebeği dedi
0 oy
12 Eylül 2022 (3,758 puan) cevapladı
Benim gittiğim hastanede 28.haftadan sonra ntsye bağlıyor ben 32 de randevu bulup gittim o zaman bağladi
0 oy
12 Eylül 2022 (515 puan) cevapladı
Ben ilk 32 de girdimm.. kalp atışlarını dakikalarca duymak o kadar güzel ki 
12 Eylül 2022 (406 puan) yorumladı
Yaaa ben doktora dedim nezaman geleyim diye 1 ay kontrolümüz dedi normalde 3 haftaya düşürmesi gerekmiyor muydu
12 Eylül 2022 (515 puan) yorumladı
Bir sorun görmemişse böyle demesi normal canım..sen dediği vakitte git ,zaten o zaman 34 oluyorsun.ondan sonra ayda iki defa gitmen gerekecek
0 oy
12 Eylül 2022 (36 puan) cevapladı
Ben en son 33+4 de gittim kontrole,ntsye baglamadi bir ay sonraya randevu verdi.35+2  de sancım başladı,kasilmam ve 3 saat kadar geçmedi.Bel ve adet ağrılarım başladı,bacaklarda uyuşma.Gece acile gittim.Düzensiz sancım çıktı nts de,yani o zaman bağladılar.Agri kesici verip gönderdiler.36+1 olduk ve randevum 10 gün sonra.O gün son ultrasona bakıp ona göre ya normal doğuma ya da sezeryana karar vereceğini söyledi.Ama acilde ki doktor bebek heran gelebilir dedi.Bende öyle ne yapacağımı bilmiyorum,sancılarım var ama düzensiz.Umarim her şey yolunda gider .
0 oy
12 Eylül 2022 (74 puan) cevapladı
Ben 33, haftalıkken girmiştim 
0 oy
12 Eylül 2022 (1,389 puan) cevapladı
Ben bu gün girdin 33 haftalık hamileyim
0 oy
12 Eylül 2022 (366 puan) cevapladı
Ben 29da girdim ama genelde 32den sonra başlıyorlar 
0 oy
12 Eylül 2022 (2,779 puan) cevapladı
Ben 31 den sonra her hafta gittim ve girdim herhangi bi riskim de yoktu ama istedi doktor
0 oy
12 Eylül 2022 (968 puan) cevapladı
Bende haftaya perşembe gireceğim 34+6 olacağım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST nedir ve hamileliğin kaçıncı haftasında çekilir?
NST (Non-Stress Test), bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak kaydeden bir izleme yöntemidir. Genellikle sağlıklı ilerleyen gebeliklerde 36. haftadan itibaren rutin olarak uygulanmaya başlanır; ancak riskli durumlarda veya doktor gerekli gördüğünde daha erken haftalarda da yapılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamileyim, NST'ye ne zaman girmem gerekir?
30 haftalık bir gebelikte rutin NST uygulaması henüz başlamamıştır. Normal bir gebelik sürecinde NST takibi genellikle 36. haftadan sonra haftalık veya iki haftalık kontrollerle yapılır. Doktorunuz aksi bir durum belirtmedikçe 30. haftada NST'ye girmeniz gerekmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorum NST istemedi, bu bir sorun olduğu anlamına mı gelir?
Doktorunuzun NST istememesi bir sorun olduğu anlamına gelmez, aksine gebeliğinizin normal ve sağlıklı ilerlediğini gösterir. NST, bebeğin iyilik halini takip etmek için kullanılan bir tarama testidir ve genellikle gebeliğin son dönemlerinde rutin olarak planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekimi hangi durumlarda erken haftalarda yapılır?
NST çekimi, gebelikte erken doğum riski, bebek hareketlerinde azalma, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) şüphesi veya annenin kronik hastalıkları gibi durumlarda 36. haftadan önce de uygulanabilir. Bu kararı tamamen tıbbi muayene bulgularına göre hekiminiz verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi yapılırken nelere dikkat edilmelidir?
NST testine girmeden önce aç olmamanız, bebeğin hareketli olması açısından önemlidir. İşlem sırasında yaklaşık 20 dakika boyunca karnınıza bağlanan iki sensör ile bebeğin kalp atış hızı ve hareketleri izlenir; bu süre zarfında sakin bir pozisyonda dinlenmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 1,433 göst.
19 Kasım 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde esragcr (467 puan) sordu
0 oy
13 cevap 1,180 göst.
0 oy
8 cevap 639 göst.

1,512,230 soru

24,666,613 cevap

367,021 kullanıcı

...