39 haftalık hamileyim, doğum sancım başlaması için ne yapmalıyım?

0 oy
410 göst.
14 Eylül 2022 Doğum kategorisinde (107 puan) sordu
Kızlar 39 haftalik hamileyim doktorum bugun muane etti haftaya salıya tam 40 ta doğum için gün verdi hiçbir şekilde sancim veya açilmam yok. Doktorum bebegimin suni sancıyı kaldıramayacağını eğer salıya kadar kendi sancım veya açilmam olmazsa sezeryana alacağını söyledi ama ben sezeryan istemiyorum ve ilk doğumum olucak. Açılma ve sancı olması için o zamana kadar ne yapmam gerekiyor yardımcı olur musunuz.
Gebelik haftası 39

6 Cevap

0 oy
14 Eylül 2022 (1,058 puan) cevapladı
Bol bol yuruyus yapin sicak dus alin dus sirasinda dayanabildiginiz sicakliktaki suyu legen koyup uzerinde biraz oturabilirsiniz squat hareketleri yapabilirsiniz adacayi tuketebilirsiniz meryem ana eli otunu kullanabilirsiniz bebeginiz neden suni sanciyi kaldiramazmis bi aciklama yaptimi doktorunuz
14 Eylül 2022 (107 puan) yorumladı
Bnxe tam anlayamadım niye öyle dediğini ama bebegjn kilosu da az bünyesi zayıf gibi dedi o yüzden herhalde
14 Eylül 2022 (1,058 puan) yorumladı
Anladim hakkinizda hayirlisi olsun Rabbim saglikla kucahiniza almayi nasip etsin
-Reklam-
0 oy
14 Eylül 2022 (33 puan) cevapladı
Günümüz aynı heralde doktorum bana 27 sine kadar bekleyelim dedi yani 41. Haftayi tamamlayana kadar bekleyebilirmişsin sıkıntı olmazmış ama ben beklemek istemedigim icin 22 sine gün aldım 
0 oy
14 Eylül 2022 (200 puan) cevapladı
Hurma günde bi bardak papatya çayı içbunlar açılma yapıyormuş
0 oy
14 Eylül 2022 (734 puan) cevapladı
Bende aynı durumdayim insllah pazartesi günü tekrar alttan muayene edip gün vericek normal doğum için ama sancı yok açılma yok bende düşünüyorum nasıl olucak diye 
0 oy
14 Eylül 2022 (684 puan) cevapladı
Suni sanciyi destekleyen birisi değilim ama neden kaldiramiyomus acaba bebeğiniz ? 
14 Eylül 2022 (107 puan) yorumladı
Kilosu biraz az ve bünyesi zayıf kaldıramayabilir tehlikeye atamam dedi
0 oy
14 Eylül 2022 (109 puan) cevapladı
Zeytinyağı sürün vajinanıza kasları yumuşatıp açılma sağlayacaktır. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim, doğum sancısı başlaması için evde neler yapabilirim?
Doğum sancısının başlamasını desteklemek için doktorunuzun onayıyla hafif tempolu yürüyüşler yapabilir, pilates topu üzerinde pelvik hareketler deneyebilir ve göğüs uçlarını hafifçe uyararak oksitosin hormonunun salgılanmasını teşvik edebilirsiniz. Ancak bu yöntemleri denemeden önce bebeğin durumu ve suyunuzun kontrolü için mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Unutmayın ki her gebelik farklıdır ve vücudunuzun dinlenmeye de ihtiyacı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte açılma olması için hangi yöntemler uygulanır?
Rahim ağzındaki açılmanın hızlanması için en yaygın önerilen yöntem yer çekiminden faydalanarak yapılan düzenli yürüyüşlerdir. Ayrıca derin çömelme egzersizleri pelvik kasların gevşemesine ve bebeğin doğum kanalına inmesine yardımcı olabilir. Tıbbi müdahale gerektiren durumlarda ise doktorlar rahim ağzını yumuşatıcı fitiller veya suni sancı gibi yöntemleri tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancıyı kaldıramayacak bebekler için sezaryen kararı neden alınır?
Suni sancı, rahim kasılmalarını yapay olarak hızlandırdığı için bebeğin kalp atışlarında stres belirtileri görülmesi riskini taşır. Eğer NST cihazında bebeğin kalp atışları bu yükü kaldıramayacak kadar düşerse veya bebek strese girerse, doktorlar hem anne hem de bebeğin güvenliğini sağlamak amacıyla sezaryen yöntemine başvururlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun kendiliğinden başlaması için beklemek ne kadar güvenlidir?
Tıbbi literatürde 40. haftadan sonra gebeliğin devamı yakından takip gerektirir çünkü plasentanın işlevselliği azalmaya başlayabilir. Genellikle 41. haftaya kadar beklemek güvenli kabul edilse de, 40. haftada sancı veya açılma yoksa doktorunuz bebeğin hareketlerini, su miktarını ve NST sonuçlarını günlük veya gün aşırı kontrol ederek en güvenli doğum zamanına karar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk doğumda sezaryen korkusu nasıl yönetilir?
Sezaryen, doğumun bir yöntemi olup temel amacı bebeğin ve annenin sağlıklı şekilde süreci tamamlamasıdır. Bu korkuyu yönetmek için doktorunuzla sezaryen süreci, anestezi seçenekleri ve doğum sonrası iyileşme dönemi hakkında detaylı konuşarak belirsizlikleri azaltabilirsiniz. Unutmayın, doğumun şeklinden ziyade bebeğinize sağlıklı bir şekilde kavuşmanız en öncelikli konudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 606 göst.
0 oy
5 cevap 569 göst.
0 oy
5 cevap 330 göst.

1,512,548 soru

24,670,698 cevap

367,237 kullanıcı

...