36+4 haftalık hamileyim karnım düştü mü, neden kasılıyor?

0 oy
553 göst.
16 Eylül 2022 Doğum kategorisinde (65 puan) sordu

image

Mrb kizlar 36+4 haftalık hamileyim karnım düşmüşü acaba  çocuk hep sağ tarafta toplanio çok kasilio karnım 

Gebelik haftası 36+4

4 Cevap

0 oy
16 Eylül 2022 (448 puan) cevapladı
Baya düşmüş bnce çünkü bizde yüreginin basi asagiya çöktuyse bebegin doğumu yakin derler sizdede iki gogus arssi baya asagiya inmis 

Hakkinizda hayirlisi olsun
-Reklam-
0 oy
16 Eylül 2022 (526 puan) cevapladı
Düşmüş ama benim 34 ten beri düşmüştü. O da bebek baş aşağı döndüğü için böyle görünmesi normal . Su an 38 im
16 Eylül 2022 (65 puan) yorumladı
Benimkisi 2 haftadır karnım böyle ama omzandan beri yalancı sancialrim mide bulantılarım kasik agrilarim arttı
0 oy
16 Eylül 2022 (331 puan) cevapladı
Bende 36+5 deyim benim hala düşmemişti sizin cinsiyet erkek mi acaba
16 Eylül 2022 (65 puan) yorumladı
Evet erkek
16 Eylül 2022 (331 puan) yorumladı
Benimkide hep sağda ve hep toplanıyor karnım taş gibi oluyor ama düşmemiş hâlâ
0 oy
16 Eylül 2022 (507 puan) cevapladı
Nedense herkesin sağda toplanıyor ama haftan daha erken 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık hamilelikte karnın aşağı düşmesi ne anlama gelir?
Karnın aşağı düşmesi, tıbbi olarak bebeğin başının pelvis boşluğuna yerleşmesi yani 'angajman' olarak adlandırılan durumdur. Genellikle doğumun yaklaştığının bir işareti olarak kabul edilir; ancak ilk gebeliklerde bu durum doğumdan birkaç hafta önce gerçekleşebilirken, sonraki gebeliklerde doğum anına kadar da gerçekleşmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 36. haftasında bebeğin sürekli sağ tarafta toplanması normal mi?
Bebeğin karnın tek bir tarafında toplanması ve sertleşme yapması, genellikle bebeğin pozisyonuyla ilgili normal bir durumdur. 36. haftada bebek büyüdüğü için hareket alanı kısıtlıdır ve kol veya bacaklarını karnınızın bir tarafına dayayarak baskı yapması karnınızda belirgin bir asimetriye ve sertleşmeye neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte karın kasılması ve sertleşme nasıl ayırt edilir?
Karın sertleşmesi bebeğin pozisyonundan kaynaklanıyorsa dokunduğunuzda sert bölgeyi hissedersiniz; ancak kasılma (Braxton Hicks) tüm karnın bir anda taş gibi sertleşip gevşemesi şeklinde kendini gösterir. Eğer bu sertleşmeler düzenli aralıklarla geliyor, şiddeti artıyor ve dinlenmekle geçmiyorsa doğum sancısı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin aşağı inmesi doğumun başladığını mı gösterir?
Bebeğin aşağı inmesi (bebeğin kanala girmesi) doğumun hemen başladığı anlamına gelmez, sadece vücudun doğuma hazırlandığını gösteren bir süreçtir. 36+4 haftalık bir gebelikte bebek bu pozisyona girmiş olsa bile, doğumun başlaması için rahim ağzındaki değişikliklerin ve düzenli kasılmaların takip edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte hangi durumlarda doktora başvurulmalıdır?
Karnınızdaki sertleşmelere ek olarak düzenli kasılmalar, vajinal kanama, su gelmesi veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark ederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle saatte 4-5'ten fazla düzenli kasılma hissetmek, erken doğum riski açısından mutlaka değerlendirilmesi gereken bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,150 soru

24,665,566 cevap

366,955 kullanıcı

...