40+2 haftalıkken alttan muayene sonrası kanamam oldu, normal mi?

0 oy
407 göst.
1 Ocak 2019 Doğum kategorisinde (30 puan) sordu

40+2 haftalıgm bugn doktora gttm alttan acılma warmı dye muayene etti kanama oldu hafif hafif acıyo basına gelen warmı 

2 Cevap

0 oy
1 Ocak 2019 (42 puan) cevapladı

Ben 37. Hafta da olmuştum ama benden kan filan gelmedi . Ama genelinde geliyormuş bende gelir diye bekledim ama yanılttı beni . Bidaha yapar da gelirse bilmem . Cevremde çatı muayenesi olup kanamasi olan çok insan oldu kanama derken lekeleme tarzı kötü bisey değildir bence ama doktoruna gözük bi bence 

-Reklam-
0 oy
1 Ocak 2019 (403 puan) cevapladı

Her altan muaye sonrasi kanama oluyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte alttan muayene sonrası kanama normal mi?
40 hafta ve üzerindeki gebeliklerde çatı muayenesi sonrası görülen hafif lekelenme veya pembe kanama genellikle rahim ağzındaki değişimlere bağlı olarak normal kabul edilir. Muayene sırasında rahim ağzı hassaslaştığı için kılcal damarlarda hafif kanamalar oluşabilir. Ancak yoğun, parlak kırmızı renkli ve adet kanaması gibi şiddetli bir kanama yaşanıyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası hafif ağrı ve kanama ne kadar sürer?
Alttan muayene sonrası hissedilen hafif sızlama ve lekelenme tarzındaki kanama genellikle 24 saat içerisinde kendiliğinden sona erer. Bu durum, muayenenin etkisiyle rahim ağzının uyarılmasından kaynaklanır. Eğer ağrı şiddetleniyorsa, kanama miktarı artıyorsa veya 24 saati geçmesine rağmen devam ediyorsa bu durum normal bir muayene etkisi olmayabilir ve tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın yapılan alttan muayene nişan gelmesini tetikler mi?
Evet, 40. haftadan sonra yapılan alttan muayene rahim ağzını uyararak halk arasında nişan gelmesi denilen mukus tıpasının atılmasına neden olabilir. Muayene sonrası gelen kanlı akıntı, rahim ağzının açılmaya başladığını veya yumuşadığını gösteren bir işaret olabilir. Bu süreç doğumun yaklaştığının belirtisidir ancak her kanama nişan değildir; mutlaka doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte hangi durumlarda hastaneye gidilmeli?
Gebeliğin 40. haftasında bebek hareketlerinde azalma, şiddetli karın veya bel ağrısı, su gelmesi, parlak kırmızı renkte yoğun kanama veya düzenli kasılmaların başlaması durumunda acilen hastaneye gidilmelidir. Muayene sonrası görülen çok hafif lekelenmeler dışında, ani gelişen ve durmayan kanamalar doğumun aktif aşamasında risk oluşturabileceği için profesyonel takip gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sonrası kanama olması doğumun başladığını mı gösterir?
Muayene sonrası kanama her zaman doğumun hemen başladığı anlamına gelmez, ancak rahim ağzının doğuma hazırlandığını gösteren bir uyarıcı olabilir. Muayene esnasında rahim ağzındaki kılcal damarların çatlamasıyla oluşan lekelenme ile doğum sancılarıyla gelen nişan farklıdır. Eğer kanamaya eşlik eden düzenli kasılmalar veya su gelişi yoksa, bu durum genellikle sadece muayeneye bağlı geçici bir etkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 315 göst.
24 Kasım 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Melikedmn (54 puan) sordu
0 oy
3 cevap 307 göst.
0 oy
1 cevap 280 göst.
19 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sibel78 (630 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...