Kan uyuşmazlığında kürtaj sonrası iğne vurulmalı mı?

0 oy
283 göst.
17 Eylül 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (2 puan) sordu
Kızlar merhaba, benim kan grubum negatif eşim pozitif. Şuan ikinci bebeğime 16 haftalık hamileyim ve kan uyuşmazlığı testi yaptı doktorum sonuç pozitif çıktı. Kan uyuşmazlığı olanlar hamilelikte ve doğumdan sonra iğne vuruluyor bende ilk bebeğim de 2 kere vuruldum fakat doktorum doğumdan sonra vurulmamışsın gibi gözüküyor dedi arşive kayıtlara baktık doğum yaptığım hastanede vurulmuşum buraya kadar sıkıntı yok. Şimdi sorum şu bu iğneyi her düşük ve kürtaj sonrasıda vurulmak gerekiyormuş ben ilk bebeğimden sonra bi kimyasal gebeliğim oldu yani adetim 10 geçti kan testi verdim 1 gün sonra kanamam başladı ve bta hcg 24 çıkmıştı doktorum buna düşük diyemeyiz kimyasal gebelik bu dedi ve kan uyuşmazlığımı biliyorlardı hemşire falan bana iğneden bahsetmediler bende vurulmadım şuan tekrar hamileyim ve kanda antikor testi pozitif çıktı 1/8 titrede geldi sonuç. Başına böyle bir şey gelen varmı kafam çok karışık randevum çarşamba günü ve doktor en son kürtajdan bahsediyordu cevaplarsanız sevinirim biraz uzun oldu ama detaylı anlatayım dedim 
Gebelik haftası 16

3 Cevap

0 oy
17 Eylül 2022 (225 puan) cevapladı
Bende de kimyasal gebelik gecirdim bebeyim dusdu o iyneden vurdum bende  Doktor birsey ki bu iyne 6 ay etkisini korur 
-Reklam-
0 oy
17 Eylül 2022 (968 puan) cevapladı
28.haftanda vururlar şuanda bebeğin sağlıklıysa birşey olmaz kanamam olmazsa falan vurmuyorlar diye biliyorum canım.  Bende ekim ayında kürtaj oldum o zaman vuruldum.  Birde geçen ayy vuruldum 28.haftamda eğer gerek olursa doğumdan sonra bir daha vuracak doktorum 
17 Eylül 2022 (2 puan) yorumladı
Anladım geçmiş olsun, ama benim anlamadığım bana kimyasal gebelik dediler düşük sayılmıyor dediler ve vurulmam gerektiğini söylemediler acaba bu yüzdenmi kanımda pozitif antikor üretimi buldular yani bundan sonraki süreci anlayamadım
17 Eylül 2022 (968 puan) yorumladı
Canım kimyasal gebelikte bebek oluşmadığı için vurmaya gerek kalmiyor ama bebek oluşmuş olsaydı kürtaj olsaydın ya da düşük yapmış olsaydın o zaman vururlardı.  Bazı kişilerdensin uyuşmazlığı olduğunu bilmeden gebe kalıyor ve 28.haftaya kadar bekliyor o zaman vuruyorlar ama gebe kaldıktan sonra bir kanamam olduysa ve bebeğin sağlıklıysa hemen vuruyorlar
0 oy
17 Eylül 2022 (177 puan) cevapladı
Bende kimyasal gebelik sonrası iğne olmadım ondan sonra tekrar gebelik geçirdim ama kürtaj oldum ondan sonra vurdular şuan 30 haftalik hamileyim geçen hafta kan uyuşmazlığı iğnesi yaptılar ama kan alıp onun sonucuna göre vurmadilar direk eşimle kan uyuşmazlığı olduğu için vurdular doğumdan sonra bir daha vurucam.Bildigim kadarı ile pozitif sonuçta risk oluşur bebek için bu yüzden anne ve bebek kanı birbirine karışmadan iğne olunması gerekir annede bir kanama vs yok ise 28.nci haftalarda kan uyuşmazlığı iğnesi yapılıyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan uyuşmazlığında kürtaj sonrası uyuşmazlık iğnesi vurulmalı mı?
Evet, kan uyuşmazlığı olan negatif kan gruplu annelere her türlü düşük, kürtaj veya dış gebelik operasyonu sonrasında 72 saat içerisinde uyuşmazlık iğnesi (Anti-D immünglobulin) yapılması zorunludur. Bu iğne, annenin vücudunun bebeğin kan hücrelerine karşı antikor geliştirmesini engelleyerek sonraki gebeliklerde oluşabilecek riskleri minimize eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası kan uyuşmazlığı iğnesi yapılmalı mı?
Kimyasal gebeliklerde de kan uyuşmazlığı iğnesi yapılması tıbbi bir gerekliliktir. Gebeliğin çok erken döneminde dahi olsa, anne adayının kanı ile bebeğin kanının temas etme ihtimali bulunduğundan, ileride oluşabilecek antikor duyarlılığını önlemek amacıyla doktorlar tarafından iğne uygulanması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İndirekt coombs testi pozitif çıkarsa ne anlama gelir?
İndirekt coombs testinin pozitif çıkması, anne adayının kanında bebeğin kan grubuna karşı antikor oluştuğunu gösterir. 1/8 gibi bir titre değeri, bağışıklık sisteminin bebeğin kan hücrelerini yabancı olarak algılamaya başladığını işaret eder ve bu durumun uzman bir perinatolog tarafından yakından takip edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığında antikor pozitifliği gebeliği nasıl etkiler?
Antikor pozitifliği, annenin bağışıklık sisteminin bebeğin kan hücrelerine karşı savaş açtığı anlamına gelir ve bu durum bebekte kansızlık (anemi) veya hidrops fetalis gibi ciddi tablolara yol açabilir. Bu aşamada doktorlar düzenli doppler ultrason takibi ile bebeğin kan değerlerini kontrol eder ve gerekirse anne karnında kan transfüzyonu gibi müdahalelere başvurabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi vurulmazsa ne olur?
Kan uyuşmazlığı iğnesi zamanında yapılmazsa, annenin vücudu 'duyarlı hale gelir' ve sonraki gebeliklerde anne adayının antikorları bebeğin kan hücrelerini parçalayabilir. Bu durum 'Rh uygunsuzluğu' olarak bilinir ve tedavi edilmezse bebek için hayati risk taşıyan ciddi sağlık sorunlarına, hatta bebek kaybına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...