24 haftalık gebeyim şeker yüklemesi 174 çıktı ne yapmalıyım?

0 oy
1,101 göst.
19 Eylül 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (159 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar 24 haftalık gebeyim şuan 50 ml şeker yüklemem 174 çıktı ebe yüksek çıkmış dedi. Diyet yap dedi ve ilaç kullanmam gerektiğini söyledi ben ilaç kullanmak istemiyorum. Diyetide nasıl yapıcam hamile hamile bilmiyorum. Şeker yüklemesi yüksek çıktığı halde sağlıklı bir şekilde bebeğini doğuran var mı aranızda? 
Gebelik haftası 24+6

5 Cevap

+1 oy
19 Eylül 2022 misafir cevapladı
Sekeriniz yüksek once endoktorine yada dahiliye gidip şeker ölçüm cihazi aliyorsunuz. Sabah öğle aksam açlık ve ilk lokmadan 1 saat sonra tokluk olcuyorsun. Diyetisyene gidip örnek menü aliyorsunuz yasaklara uyuyorsun. Oldu ki diyetle duzelmedi insulin kullaniyorsun. Bu senin isteyip istememen durumunu geçiyor erken doğum dan yenidigan diyabeti ne kadar zararı var. 
19 Eylül 2022 (442 puan) yorumladı
Kesinlikle çok doğru yazmışsınız, yemek sonrası 15 dk egzersiz de öneriliyor, şeker düşurmede oldukça etkili
-Reklam-
+1 oy
19 Eylül 2022 (23 puan) cevapladı
Bende bugün yaptırdım 50 ml 165 çıktı ama doktorum her hafta sağlık ocağına şeker taraması istedi 150 üstü olursa haber ver dedi bana da dikkat etmelisin akşam 7 den sonra yağlı tuzlu hamur işi yok dedi dişimizi sıkıp uzak durucaz ne gerekiyorsa onu yapicaz normalde dahileye yönlendirmesi lazım fazla diyorsa ordan da diyetisyene ona göre kontrollü oluyor bildigim kadarıyla 
0 oy
19 Eylül 2022 (159 puan) cevapladı
Açlık ise 82 çıkmıştı 
0 oy
19 Eylül 2022 (277 puan) cevapladı
Merhaba canım benimde açlık şekerim sınırın biraz üstünde 95 çıktı  diyabet polikliniğine yönlendirildim doktor 1 hafta evde kendim ölçüm yapmamı ve diyet uygulamamı söyledi diyetisyene gittim liste verdi onu uyguladim ama yinede düşmedi bugün gittim ölçümlerimi göturdum insülin başlatılmasi gerektiğini söyledi doktor bugün itibaren başladım ben Allahım yardimcimiz olsun 
0 oy
19 Eylül 2022 (174 puan) cevapladı
Doktorun soylediklerini kulak ardı edip burda şansa gebelik şekeri ile doğum yapmış bir kişi bile bulsanız ona göre sizde kullanmicaksiniz ilaç filan ve bebeği riske aticaksiniz öyle mi hanımefendi ? 

Bu kadar da olmamalı bazı şeyler ya!!
20 Eylül 2022 (174 puan) yorumladı
Doğru söyleyeni dokuz köy misali. Post paylaşırken eleştiriye açık değilim lütfen polyanna misali yorum yapın diye belirtin saygısız hanım.
Bebeğinize sağlıklı günler dilerim :)
20 Eylül 2022 (159 puan) yorumladı
Bir saygısız varsa o da sizsiniz.kötü kalbiniz o kadar çok dışa vurmuş ki çok uzaktan anlaşılıyor.. Daha fazla rahatsız etmeyin beni yazarak..
20 Eylül 2022 (174 puan) yorumladı
Ya tamam sus Allah aşkına!! Beni bile sinir ettin ya. Müneccimsin sanırım he uzaktan anladın hemen tebrik ederim keşke bu anlayışını karnındaki çocuk içinde kullanabilsende iyiliği için denileni yapsan rahatsız oluyorsan cevap yazmazsin okey. Kötü kalpmis dengesiz gerçekler acıtır maalesef yüzünüze vurunca yaptığınızı içinizdeki kötülüğü karşınızdaki aktarirsiniz siz ve sizin gibiler git ne halin varsa gör içme ilaç filan diyette yapma tamam hakediosun cunki
20 Eylül 2022 (159 puan) yorumladı
Tamam susuyorum gerekeni yapıcam siz merak etmeyin hoşçakalın..
20 Eylül 2022 (174 puan) yorumladı
Teşekkür ederim valla su cevabın için ben kötülüğüne dair bişey demedim ki aksine bebeklere karşı hassasım ve bunun için yorum yaptım. Neyse sağlıcakla

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

24 haftalık gebelikte 50 gr şeker yükleme testi 174 çıkması ne anlama gelir?
50 gramlık tarama testinde 140 mg/dL üzerindeki değerler genellikle yüksek kabul edilir ve gestasyonel diyabet riski açısından 100 gramlık tanı testinin yapılmasını gerektirir. 174 mg/dL değeri, kan şekerinizin sınırın üzerinde olduğunu ve bir uzman kontrolünde detaylı inceleme yapılması gerektiğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde ilaç kullanmadan diyetle değerler nasıl düşürülür?
Gebelik şekerini diyetle kontrol altına almak için basit karbonhidratlardan kaçınmalı ve glisemik indeksi düşük gıdalara yönelmelisiniz. Beyaz ekmek, şekerli gıdalar ve paketli ürünler yerine tam tahıllar, posalı sebzeler ve kaliteli protein kaynakları tüketmek kan şekerinizi dengelemenize yardımcı olur. Öğünleri küçük porsiyonlara bölerek gün içine yaymak ani şeker yükselmelerini önlemek için en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi yüksek çıkan gebeler sağlıklı bebek doğurabilir mi?
Evet, gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) doğru diyet, egzersiz ve gerekirse doktor takibiyle yönetildiğinde sağlıklı bebek doğumuyla sonuçlanan çok yaygın bir durumdur. Önemli olan kan şekerini hedeflenen aralıklarda tutarak bebeğin aşırı kilo almasını ve doğum sonrası oluşabilecek komplikasyonları engellemektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker diyeti yaparken nelere dikkat edilmelidir?
Hamilelikte şeker diyeti yaparken en önemli kural, kan şekerini dalgalandırmayacak şekilde kompleks karbonhidrat ve protein dengesini kurmaktır. Meyve tüketimini tek başına değil, yanında süt veya yoğurt gibi proteinlerle birlikte yapmak şekerin kana geçişini yavaşlatır. Ayrıca her gün düzenli olarak yapılacak kısa yürüyüşler insülin direncini kırmada ve değerleri düşürmede büyük rol oynar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde ilaç kullanımı her zaman gerekli midir?
Gebelik şekerinde ilaç veya insülin kullanımı, diyet ve egzersize rağmen kan şekeri değerleri istenilen aralıklara düşmediğinde gerekli hale gelir. Her vaka farklıdır; bazı anne adayları sadece beslenme değişikliği ile süreci yönetebilirken, bazıları bebeğin gelişimi için tıbbi desteğe ihtiyaç duyar. İlaç kararı tamamen kan şekeri takibi sonuçlarına göre doktorunuz tarafından verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,207 soru

24,666,260 cevap

366,991 kullanıcı

...