38+1 haftalıkken suyum geldi ve normal doğum yaptım

0 oy
934 göst.
21 Eylül 2022 Doğum kategorisinde (291 puan) sordu
Dün sabah 11 de doğum yaptım kızlar gece 3 te suyum geldi normal yaptım
Gebelik haftası Bitti

6 Cevap

+1 oy
22 Eylül 2022 (174 puan) cevapladı
Gözünüz aydın Allah analı babalı büyütsün inşallah darısı hepimizin başına inşallah 
22 Eylül 2022 (291 puan) yorumladı
Amin inşallah
-Reklam-
0 oy
22 Eylül 2022 (691 puan) cevapladı
Maşallah. Bebiş kaç kg doğdu 38 de 
22 Eylül 2022 (291 puan) yorumladı
2900 benimki geriden geliyodu
22 Eylül 2022 (691 puan) yorumladı
Maşallah ne güzel Rabbim kavuşturmuş darısı başımıza :)
17 Temmuz 2023 (643 puan) yorumladı
Canım benim önceki çocugumda 2930 Gr doğmuştu ama birden toparladı birde şişi inince hastanede 2350 ye kadar düşmüştü ama 1 aylık olunca tablonun önünden gitmeye başladi gözün aydın bu arada sağlikla büyüt bacım
0 oy
22 Eylül 2022 (265 puan) cevapladı
Allah bağışlasın darısı başıma ve bekleyenlerin başına olsun 38+5 olduk bugün son 9 gün yazıyor her akşam sancım oluyor ama geçiyor hayırlısıyla gelsinler 
22 Eylül 2022 (291 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
22 Eylül 2022 (164 puan) cevapladı
Gözünüz aydın 40+5 haftalık olduk hala bekliyoruz 
0 oy
22 Eylül 2022 (191 puan) cevapladı
Bende 38.4 dum ama halen bekliyom Kurtulmuşun Allah analı babalı büyütsün inşallah 
0 oy
17 Temmuz 2023 (66 puan) cevapladı
Bende 38 haftanın içindeyim nasıl oldu anlatirmisiniz sancılarınız filan birşeyim tetikledi biseymi uaptiniz yoksa kendiliğinden mi oldu benim çok ağrım var doğurup kurtulmAk istiyorum artık belimde gelip giden bı sancı var karım da kasıklarım agiriyo sürekli değil ama agiriyo sonra geçiyor sonra tekrar geliyo ağrı mi sancı mi onu da bilmiyorum  anlayamadım yardomci olursanız sevinirim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte suyun gelmesi doğumun başladığını mı gösterir?
Evet, 38. haftada suyun gelmesi doğum eyleminin başladığının en kesin belirtilerinden biridir ve genellikle 24 saat içinde düzenli kasılmaların başlaması beklenir. Amniyon sıvısının gelmesiyle birlikte rahim ağzı açılmaya başlar ve vücut aktif doğum sürecine girer. Bu aşamada vakit kaybetmeden hastaneye gitmek ve uzman kontrolüne girmek, hem anne hem de bebek sağlığı açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda suyun gelmesinden sonra süreç nasıl ilerler?
Suyun gelmesiyle başlayan normal doğum sürecinde, vücut doğal oksitosin hormonu salgılayarak rahim kasılmalarını tetikler ve rahim ağzındaki açılma süreci hızlanır. Genellikle su geldikten sonraki ilk birkaç saat içinde kasılmalar düzenli hale gelir ve doğumun aktif evresi başlar. Bu süreçte doktorlar bebeğin kalp atışlarını ve annenin genel durumunu takip ederek doğumun sağlıklı bir şekilde ilerlemesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte normal doğumun avantajları nelerdir?
38. haftada gerçekleşen normal doğumun en önemli avantajı, bebeğin akciğerlerinin ve vücudunun doğum kanalından geçerken doğal bir şekilde temizlenmesi ve annenin doğum sonrası iyileşme sürecinin çok daha hızlı olmasıdır. Normal doğumda anne, sezaryene kıyasla genellikle daha az kan kaybı yaşar ve bebekle ten tene temas hemen sağlanabildiği için emzirme süreci daha kolay başlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler suyun gelmesi, düzenli aralıklarla gelen şiddetli kasılmalar ve nişan gelmesi olarak bilinen mukus tıkacının atılmasıdır. Bu belirtilerden herhangi biri 37. haftadan sonra görüldüğünde, doğum eyleminin başlamış olabileceği düşünülmeli ve hastaneye hazırlıklı olunmalıdır. Kasılmaların süresi uzayıp aralarındaki mesafe kısaldığında doğumun aktif evresine girilmiş demektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte doğum sonrası ilk saatlerde nelere dikkat edilmelidir?
Doğumdan sonraki ilk saatler, annenin kanama kontrolü ve bebeğin ilk emzirme deneyimi açısından kritik öneme sahiptir. Anne, doğumun hemen ardından dinlenmeye alınmalı ve bebekle ilk ten tene temas kurularak emzirme desteği sağlanmalıdır. Ayrıca, doğum sonrası rahmin toparlanması ve genel sağlık takibi için doktorun belirttiği süre boyunca hastane ortamında gözlem altında kalmak en güvenli yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 963 göst.
0 oy
4 cevap 463 göst.
16 Mart 2025 Doğum kategorisinde elif1elif1! (24 puan) sordu
0 oy
3 cevap 489 göst.
29 Ağustos 2024 Doğum kategorisinde 1616ayla16 (18 puan) sordu
0 oy
6 cevap 1,561 göst.
11 Haziran 2024 Doğum kategorisinde Sinemsinemsinem (492 puan) sordu

1,512,345 soru

24,667,981 cevap

367,101 kullanıcı

...