Evde yaptığım gebelik testi sonucunu nasıl yorumlarım?

0 oy
691 göst.
22 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (169 puan) sordu

Merhabalar dük test yapsammi diye yazmistim bugün test yaptım sonucu ekliyorum gebemiyim

image

7 Cevap

+1 oy
22 Eylül 2022 (113 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Kaç gün geçti ve betanız baktırdınızmı
22 Eylül 2022 (169 puan) yorumladı
Adetim 3 gün gecikti daha baktırmadim
-Reklam-
0 oy
22 Eylül 2022 (229 puan) cevapladı
Hayırlı olsun canım bariz bağırıyor :⁠-⁠)
22 Eylül 2022 (229 puan) yorumladı
Hemen gidip kan testi de ver bence
0 oy
22 Eylül 2022 (58 puan) cevapladı
Əvət canım hamilesin tebrik ederim allah kucagina almayı nəsib edər insAllah. Benimde adetime 6 gün var o kadar cok isdiyorum ki bu 2 ci cizgiyi görməyi.insAllah banada nasip olur 
22 Eylül 2022 (66 puan) yorumladı
İnşəAllah Rəbbim tez bir zamanda nəsib edər sənədə,arzusunda olan hər bir qadına bu hissi
0 oy
22 Eylül 2022 (1,168 puan) cevapladı
Tabikide gebesin canın hayırlı olsun şimdiden:):)
0 oy
22 Eylül 2022 (107 puan) cevapladı

Anne ben geliyorum diyor hayırlısı olsun sağlıkla kucağına al inşallah :)<3

0 oy
22 Eylül 2022 (22 puan) cevapladı
Gününüz gecmismiydi peki belirtiniz varmiydi 
22 Eylül 2022 (169 puan) yorumladı
Göğüs ağrısı ve bel ağrısı vardı 4 gün gecikme vardı yorgunluk ve gaz problemi de
22 Eylül 2022 (22 puan) yorumladı
Kacgunde. Bir adet oluyorsunuz canim bendede bel ağrısı var gaz prombemi ama benim 1 gün geçti daha
22 Eylül 2022 (22 puan) yorumladı
Geçen ayın kaçında adet oldunuz canim
22 Eylül 2022 (169 puan) yorumladı
Normalde düzenli olurum geçen ay ne zaman oldum bilmiyorum inşallah sizin testiniz de güzel cikar
22 Eylül 2022 (22 puan) yorumladı
İns canim
0 oy
22 Eylül 2022 (1 puan) cevapladı
Evet cnm hamilesin gözün aydın hamilesin. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Evde yapılan idrar gebelik testi nasıl doğru okunur?
Evde yapılan idrar gebelik testleri, test çubuğundaki kontrol çizgisi (C) ve test çizgisi (T) alanlarına bakılarak okunur. Kontrol çizgisinin mutlaka çıkması gerekir; eğer test çizgisinde silik de olsa ikinci bir çizgi belirirse, bu genellikle gebeliğin başladığını ve vücudun hCG hormonu ürettiğini gösterir. Testi okumak için üreticinin belirttiği süreyi (genellikle 5-10 dakika) beklemeli, çok uzun süre bekletilmiş testlerde oluşan buharlaşma çizgilerini pozitif sonuçla karıştırmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik testinde ikinci çizgi neden silik çıkar?
Gebelik testinde ikinci çizginin silik çıkması, genellikle idrardaki hCG hormon seviyesinin henüz düşük olduğu çok erken gebelik dönemlerinde görülür. Gebeliğin çok başında olduğunuz için hormon miktarı testin tam koyu bir çizgi vermesi için yeterli seviyeye ulaşmamış olabilir. Bu durumda en sağlıklı sonuç için 2-3 gün bekleyip sabah ilk idrarla testi tekrarlamak veya kesinlik için kanda gebelik testi (Beta-hCG) yaptırmak en doğru yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik testi ne zaman yapıldığında en doğru sonucu verir?
Gebelik testi, beklenen adet tarihinin geçmesinden itibaren yapıldığında en güvenilir sonucu verir. Adet gecikmesinin ilk gününde yapılan testler yüksek doğruluk payına sahiptir; ancak daha erken dönemde yapılan testler hatalı negatif sonuç verebilir. En doğru sonuç için sabah ilk idrarınızı kullanmanız önerilir, çünkü sabah idrarı hCG hormonunun en yoğun olduğu ve testin algılama ihtimalinin en yüksek olduğu idrardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde yapılan gebelik testleri ne kadar güvenilirdir?
Evde uygulanan idrar testleri, doğru zamanda ve talimatlara uygun şekilde yapıldığında %99'a varan bir doğruluk oranına sahiptir. Ancak yanlış negatif sonuçlar, testin çok erken yapılması veya idrarın çok seyreltik olması gibi nedenlerle ortaya çıkabilir. Testiniz pozitif çıkarsa hamile olma ihtimaliniz oldukça yüksektir, ancak gebeliğin sağlıklı ilerleyip ilerlemediğini anlamak için mutlaka bir kadın doğum uzmanına başvurarak kan testi yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik testinde negatif sonuç alıp yine de hamile olabilir miyim?
Evet, gebelik testi negatif çıkmasına rağmen hamile olma ihtimaliniz vardır; bu duruma 'yalancı negatif' denir. Eğer testi yumurtlama dönemini yanlış hesaplayarak çok erken yaptıysanız veya idrarınız çok suluysa test negatif sonuç verebilir. Adet gecikmeniz devam ediyorsa, belirtiler yaşıyorsanız veya kendinizden şüphe duyuyorsanız, testi birkaç gün sonra tekrarlamalı ya da en kesin sonuç için sağlık kuruluşunda kan testi yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 234 göst.
4 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Xyxyxyy (5 puan) sordu
0 oy
6 cevap 651 göst.
0 oy
1 cevap 235 göst.
22 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gncagl (14 puan) sordu
0 oy
4 cevap 360 göst.

1,512,339 soru

24,667,968 cevap

367,100 kullanıcı

...