2 haftalık hamileyim TSH değerim 6 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
370 göst.
24 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (169 puan) sordu
2 haftalık hamileyim guatrım Tsh 6 çıktı bu şekilde olup hangi dozda ilaç kullananlar var sonucunz ne 

9 Cevap

0 oy
24 Eylül 2022 (247 puan) cevapladı
Benim o şekilde 125 mg ile düzene girdi şuan 0.65 indi tabi zaman aldı her ay düzenli tahlil veriyorum benim gebelikten önce vardı.o yüzden sıkıntı yaşamadım hiç kadın hastalıkları dr duzenliyor zaten 
24 Eylül 2022 (169 puan) yorumladı
Benimde zaten önceden beri var 125 doz yeterli olur mu yüksekliğe gebeliğe etkisi olur mu çok yeni 2 haftalık daha
24 Eylül 2022 (604 puan) yorumladı
Canim gebelikte bir yan etkisi yok bu ilacın aksine kullanmak gerekiyo doktorun dozunu ayarlar aylık kontrollerde belli seviyeye gelir zaten
24 Eylül 2022 (247 puan) yorumladı
Dr ayarlayacak sonuca göre
-Reklam-
0 oy
24 Eylül 2022 (604 puan) cevapladı
Bendede tiroid var gebelik sebebiyle 4.20 çıkmıştı 25ml kullanıyorum 20gunde 3.15 kadar düştü değerim ama muhtemelen dozu arttiricak doktorum pazartesi sonucu göstericem sanada  size baslatmadilarmi biran önce başlamanız gerekiyo erken teshisde konulmuş bu güzel bazıları çok geç farkediyo
24 Eylül 2022 (169 puan) yorumladı
Benim zaten vardı guatrim önceden 125 lik ilaç verdi kullan dedi işte ben normalde hamile kalmadan önce de 125 lik kullaniyordum zaten acaba bu doz yeterli olur mu 6 yükseklikte sonucum
24 Eylül 2022 (604 puan) yorumladı
Merak etme gebelikte bu sorunu yaşayan çok kişi var sadece doz ayarlamasiula doktorun belli seviyeyedusurur tedirgin olmana hiç gerek yok
0 oy
24 Eylül 2022 (423 puan) cevapladı
Benimde 3 çıktı değerim. 25mg lık bı ilaç verdi. 3 günde 2.89a düştüydü daha baktrmadm. 2bucuğun altında olması lazımmış sanırım 
24 Eylül 2022 (604 puan) yorumladı
Aylık düzenli kontrollerinizi yaptiriyomusunuz  belli seviyeye geldiğinde doz ayarlamasi yapiyo doktorlar ihmal etmeyin derim
24 Eylül 2022 (423 puan) yorumladı
Kontrole gttigimde söylerim mutlaka
0 oy
24 Eylül 2022 (2,817 puan) cevapladı
Bende 4. Haftamda öğrendim 6 çıkmıştı doktor acilen Levotirion ilacına başlattı 3 ay 50 mg kullandım 3 aydan sonra 62,5 mg ye çıkardı. Şuan gayet normal düzeylerde ilerliyor ilacımı hiç aksatmadan kullanıyorum ve her ay düzenli olarak dahiliye uzmanına görünüp kan veriyorum
24 Eylül 2022 (169 puan) yorumladı
Benimki yüksek gelirmi acaba 125lik
24 Eylül 2022 (2,817 puan) yorumladı
125 çok yüksek ya başlangıç için farklı bir doktora daha git bence
0 oy
24 Eylül 2022 (202 puan) cevapladı
Ben 7.haftada öğrendim tsh yüksek olduğunu 12.6 çıkmıştı hemen ilaca başladı. 6 yüksek biraz galiba önceden de kullanıyormuşsunuz  dozunu artıracaktır her ay kontrole devam edecektir. Bir de gebelik ilerledikçe dozunun artması gerekiyor bebek de senden faydalanıyor çünkü benim 125ti 150 mg kullanıyorum şimdi 
0 oy
24 Eylül 2022 (1,657 puan) cevapladı
Ben hamileliğimin 5 haftasında başladım ilaca önce haftanın 7 günü eutiroks 50 mgnin yarısını kullanırdım zamanla haftanın 5 günü ilacın 4 de birini kullanmaya başladım sürekli kontrol etdirip doktorumla iletişime geçiyorum 
0 oy
24 Eylül 2022 (169 puan) cevapladı
6.82 benimki tsh levetroin kullaniyorum 100mg hamileliğimin başindan beri kullaniyom
0 oy
24 Eylül 2022 (1,157 puan) cevapladı
Benim 4 e yakın çıkmıştı 4 aylıktım 25 mg euthyrox kullandım doğuma kadar 
0 oy
24 Eylül 2022 (211 puan) cevapladı
Benim ilk haftamda 8 den fazladi saglik ocagi ilac vermişti halada onu kullaniyorum saglik ocagina gidin ordan verirler şimdi 3 in üstünde iyiyiz cok sukur

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 2. haftasında TSH değerinin 6 olması ne anlama gelir?
Hamilelikte TSH değerinin 6 olması, tiroid bezinin yeterince hormon üretmediğini yani subklinik hipotiroidi durumunu işaret eder. Gebeliğin ilk trimestrinde ideal TSH seviyesinin genellikle 2.5 mIU/L'nin altında olması hedeflenir. Bu değerin 6 olması, bebeğin sağlıklı gelişimi ve tiroid hormon ihtiyacının karşılanması için bir endokrinoloji uzmanı tarafından ilaç desteğine başlanması gerektiğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik başında TSH yüksekliği bebek için riskli midir?
Evet, gebeliğin ilk haftalarında yüksek TSH seviyeleri kontrol altına alınmadığında bebek için gelişimsel riskler oluşturabilir. Tiroid hormonları bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimi için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, değerlerin hedeflenen aralıkta tutulması için doktor kontrolünde levotiroksin tedavisine vakit kaybetmeden başlanması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte TSH düşürmek için hangi ilaçlar kullanılır?
Gebelik döneminde yüksek TSH değerini düşürmek amacıyla genellikle sentetik tiroid hormonu olan levotiroksin etken maddeli ilaçlar kullanılır. İlacın dozu, hastanın mevcut TSH seviyesine, kilosuna ve genel sağlık durumuna göre hekim tarafından belirlenir. Tedaviye başlandıktan yaklaşık 4-6 hafta sonra TSH seviyeleri tekrar kontrol edilerek doz ayarlaması yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid ilacı kullanırken nelere dikkat edilmelidir?
Tiroid ilacını mutlaka her sabah aç karnına, kahvaltıdan en az 30-60 dakika önce bol su ile içmek ilacın emilimi için en önemli kuraldır. Ayrıca kalsiyum, demir veya vitamin takviyeleri kullanıyorsanız, bunları tiroid ilacınızdan en az 4 saat sonra almanız ilacın etkisini koruması açısından gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte TSH yüksekliği için ne zaman doktora gidilmelidir?
Gebelik testi pozitif çıkar çıkmaz veya gebelik şüphesi olduğunda, eğer daha önceden bilinen bir guatr veya tiroid sorununuz varsa vakit kaybetmeden bir endokrinoloji uzmanına başvurmalısınız. 2 haftalık gebelik döneminde yapılan TSH testi, bebeğin sağlığı için erken müdahale şansı tanır; bu nedenle sonuçlarınız yüksekse randevunuzu ertelemeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...