40 haftalık gebeyim, neden hiç çatı muayenesi yapılmadı?

0 oy
548 göst.
27 Eylül 2022 Doğum kategorisinde (2 puan) sordu
Kızlar bi sorum var  doktoruma sormayı unutuyorum benim gibi  olan var mı aranızda. Benim ikinci gebelik bu ve 2 gün sonra 40 haftalık olacağım. 2 haftadır  sanci  çekiyorum ama devamı gelmiyor bir türlü.  Anlamadığım  nokta çatı muayenesi  yapmadılar  bunda hiç. 2. Gebelik diye mi acaba? Benim gibi  olan var mı? 
Gebelik haftası 39+5

5 Cevap

0 oy
27 Eylül 2022 (1,611 puan) cevapladı
İlki normal dogduysa çatı muayenesi yapmaya gerek yok zaten canım.
27 Eylül 2022 (2 puan) yorumladı
Evet ilki de normal oldu
-Reklam-
0 oy
27 Eylül 2022 (209 puan) cevapladı
Ben ilkini 37 de dogurdum yani 37 ye kadar bende gormedim simdi ikinciye hamileyim dokdor 37 haftada yapiliyor dedi bilmyorumki bnde yapicakmi yapmckmi
27 Eylül 2022 (2 puan) yorumladı
Hmm anladım canım teşekkür ederim
0 oy
27 Eylül 2022 (30 puan) cevapladı
Benim ilk gebeliğim 28 hafta olduk ben hiç çatı muayenesi olmadı daha 2 hafta önce gittim yine yapmadı nedeni ni bende bilmiyorum normal mi acaba
27 Eylül 2022 (321 puan) yorumladı
Daha cok erken sizin için
27 Eylül 2022 (30 puan) yorumladı
Hm iyi ozaman ben bilmediğim için peki ne zaman bakıyor normalde
28 Eylül 2022 (29 puan) yorumladı
38 de bakılıyor benim bildiğim benim öyle bakıldı
28 Eylül 2022 (321 puan) yorumladı
Benim dr hiç bakmadı ama genellikle doguma yakin bakılır
28 Eylül 2022 (30 puan) yorumladı
Hm öğrendim iyi oldu teşekkürler Allah razı olsun inşallah
0 oy
27 Eylül 2022 (31 puan) cevapladı
2. Gebeligim ilki normaldi şuan 39 haftaligim bana da yapmadı çatı muayenesi 
28 Eylül 2022 (2 puan) yorumladı
Hmm anladım canım teşekkür  ederim bilgi icin
0 oy
28 Eylül 2022 (520 puan) cevapladı
İlk gebeliğim 39+2 ama bana da çatı muayenesi yapmadı doktorum bir şey de demedi 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte çatı muayenesi neden yapılmaz?
Çatı muayenesi, her gebelikte rutin olarak yapılması zorunlu bir işlem değildir. Güncel tıbbi yaklaşımlarda, doğumun başlamasına çok kısa bir süre kalmış olsa bile, doktorlar pelvik muayeneyi ancak klinik bir gereklilik (bebeğin pozisyonu, doğum kanalının durumu gibi) gördüklerinde tercih ederler. İkinci gebeliklerde vücut daha önce doğum deneyimini yaşadığı için, doktorlar ilk gebeliğe kıyasla çatı muayenesine daha az ihtiyaç duyabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte çatı muayenesi yapılması şart mı?
İkinci gebelikte çatı muayenesi yapılması tıbbi bir zorunluluk değildir. İlk doğumunuzda vajinal yolla sağlıklı bir doğum gerçekleştirdiyseniz, doktorunuz genellikle pelvik yapınızın doğum için uygun olduğunu bildiğinden bu muayeneyi atlayabilir. Muayenenin yapılıp yapılmaması tamamen doktorunuzun hastayı klinik değerlendirmesine ve gebeliğin gidişatına bağlı olarak gelişen kişisel bir tercihtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte sancı varken muayene edilmemek normal mi?
Evet, 40 haftalık gebelikte sancı çekmenize rağmen çatı muayenesi yapılmaması oldukça normal bir durumdur. Sancıların olması, rahim ağzının kendiliğinden açılmaya başladığını ve vücudun doğuma hazırlandığını gösterir. Doktorlar, enfeksiyon riskini azaltmak ve anneyi gereksiz strese sokmamak adına, doğum eylemi aktif bir şekilde başlamadan önce sık muayene yapmaktan kaçınabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi doğum zamanını belirlemek için gerekli mi?
Çatı muayenesi doğumun tam olarak ne zaman başlayacağını belirleyen bir yöntem değildir. Muayene sadece pelvis kemiklerinin yapısının bebeğin geçişine uygun olup olmadığını ve rahim ağzındaki açıklık veya yumuşama durumunu değerlendirmek için yapılır. Doğum zamanı, çatı muayenesi sonuçlarından ziyade sancıların sıklığı, şiddeti ve suyun gelmesi gibi klinik belirtilerle takip edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma günler kala çatı muayenesi ne zaman yapılır?
Çatı muayenesi genellikle 37. haftadan sonra, özellikle doğumun yaklaştığı dönemlerde ihtiyaç duyulursa yapılır. Ancak çoğu hekim, doğum eylemi aktif olarak başlayana kadar vajinal muayeneden kaçınmayı tercih eder. Eğer doktorunuz gerekli görmediyse, bu durum doğumun normal seyrinde ilerlediğine ve herhangi bir endişe verici durumun olmadığına işaret eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,432 soru

24,669,069 cevap

367,158 kullanıcı

...