Gebelikte TSH değerim 2.74 çıktı, bu çok mu yüksek?

0 oy
624 göst.
29 Eylül 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (79 puan) sordu
Trioid değerim 2.74 çıkmis doktor sınırda dedi . Tekrar bakalim ilac veriyim dedi . 3 hafta önceki değerim bu. Birsey olur diye endiselendim bu değer cok mu yuksek
Gebelik haftası 9

11 Cevap

0 oy
29 Eylül 2022 (1,157 puan) cevapladı
Benim 2.97 çıktı ilk öğrendiğimde  normal ddi her kontrolde ölçüyor şimdi ise 2.27 çıkmış. İlk gebelikte 3 ün üstüne çıkınca hap başlamıştı 
29 Eylül 2022 (79 puan) yorumladı
Kac haftalik idi bebeğiniz normal denildiginde
29 Eylül 2022 (1,157 puan) yorumladı
6+2 de  şimdi 20 haftalık 2.27 çıktı 15 haftalık 1.39 çıkmıştı değişiyo
29 Eylül 2022 (449 puan) yorumladı
Merhaba ilk gebeliginzde ilacı hamilelik sonuna kadar kullandınız mı doğum dan sonra bıraktınız mi bende şuan kullanıyorum çok merak ediyorum cevap verirseniz çok sevinirim ❤️
30 Eylül 2022 (1,157 puan) yorumladı
Doğum oldugu zaman bıraktım benim normalde troid sorunum yoktu ilk gebelikte 4 aylıkken tsh 3 ün üstüne çıkınca hap yazdı doğum olana kadar kullandım. Doğumdan 6 ay sonra kan verdim 2.56 civarıydı normal değerlerdeydi
3 Ekim 2022 (449 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim ❤️
-Reklam-
0 oy
29 Eylül 2022 (1 puan) cevapladı
Benim de troid rahatsızlığım var. Hamilelik dönröinde 3ün altında olması gerek demişti dahiliye doktorum. İlaç ile bu değerin altında tutuyor şuanda. İlaç dozunu dahiliye doktorunun ayarlaması gerekiyor
0 oy
29 Eylül 2022 (123 puan) cevapladı
Benim ilk ogrendigimde 4.4tuilac kullandım zaten 1haftada etki ediyo 1.175falan oldu geri yarıya düşürdü 25m dozluk şimdi senin değerle aynı çok iyi yarım kullanmaya devam et dedi bence yüksek değil 
0 oy
29 Eylül 2022 (8,866 puan) cevapladı
Çok yuksek.degil canim.endiselenme doktorun ilac baslar düzene girer benim.ikinci gebelikte basladı troit bende kalici oldu 9 sene oldu 3 cü gebeligim.hala ilac kullaniyorum
0 oy
29 Eylül 2022 (2 puan) cevapladı
Düzenli endokrinolojiye gidiyorum ve hafif bir ilaç kullanıyorum bir sıkıntı kalmıyor korkma.
0 oy
29 Eylül 2022 (389 puan) cevapladı
yok canım gebelik için tam sınırda korkma ama ilaç tedavisi verirse ilaçlarını muhakkak kullan bebek için önemli bir hormon bebeğin zekasını çok etkiliyormuş. 
0 oy
29 Eylül 2022 (210 puan) cevapladı
Degerim 6 ydi nerdeyse okadar yuksekti yani cocugun beynini cok etkiliyormuş hemen ilaca basladim her ay kontrollerime duzenli gittim ve gitmeye devam edicem doguma kadar suan 14 +5 teyim ve degerim normale dondu yukselmemesi icin ilaclari aksatmamam lazim bence sende. Kontrolunu aksatma
0 oy
29 Eylül 2022 (220 puan) cevapladı
Benimki sınırda ckti dahileyeye randevuAldm
0 oy
29 Eylül 2022 (96 puan) cevapladı
Bnmde 4.72 cıktı ilac başladık her ay kontrole gidicem doguma kadar doktoruna güven 
0 oy
29 Eylül 2022 (1 puan) cevapladı
Merhaba benimde tirodimde sıkıntı çıktı ilacı iki kere kullandım ve tansiyon düşüklüğü yaptığı için bıraktım acaba bı sıkıntı olur mu 
30 Eylül 2022 (1,157 puan) yorumladı
Evet yan etki olarak yapıyor bnde kullandım 25 mg olandan kalp çarpıntısı ve tansiyon düşüklüğü yapıyordu. Doktora söyle bnce hapı bırakma
0 oy
29 Eylül 2022 (212 puan) cevapladı
Kuzum benim ilk gebeliğimde 5,67 çıktı ama normalde bu kadar yüksek değildi, hamile kalınca yükselmiş. Bebeğim 6 haftalıkken gelişimi durdu. Kürtaj oldum sonrasında değerim normale döndü. Şimdi tekrar hamileyim ve adetime 5 gün varken test yaptım pozitif görünce ertesi gün kan verdim direk yine yükselmiş bu sefer 5,75 ilaca başladım çok şükür düştü. 17. Haftaya gireceğiz Allah nasip ederse. Değerin sınırda ama korkma biz ilaçla 5,75 ten indirdik sadece doktorun dediklerinde çıkma. Allah evlatlarımızı bağışlasın bize.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte TSH değeri 2.74 çıkması yüksek mi?
Gebelikte TSH değerinin 2.5 veya altında olması ideal kabul edilse de, 2.74 değeri genellikle sınırda veya hafif yüksek olarak değerlendirilir. İlk trimesterde hormon ihtiyacı arttığı için bu seviyeler doktorlar tarafından yakın takip gerektirebilir ancak tek başına bir değer ciddi bir risk teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kullanılan tiroid ilaçları, bebeğin zihinsel ve fiziksel gelişimi için hayati önem taşıyan tiroid hormonunu dengelemeye yardımcı olur. Doktorunuz tarafından reçete edilen dozda ilaç kullanımı, tiroid değerlerinizi normal seviyeye çekerek bebeğinizi olası risklerden korumayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid yüksekliği nasıl düşürülür?
Gebelikte tiroid yüksekliği, doktorun uygun gördüğü dozda levotiroksin içerikli ilaçlar kullanılarak düşürülür. İlaç tedavisine ek olarak iyotlu tuz kullanımı ve doktorun önerdiği beslenme düzenine sadık kalmak, tiroid fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde korunmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin hangi haftasında tiroid değerlerine bakılmalı?
Gebeliğin ilk öğrenildiği andan itibaren tiroid değerlerine bakılması, olası bir hipotiroidi durumunun erken teşhisi için kritiktir. Genellikle ilk trimesterde, özellikle 8-12. haftalar arasında tiroid fonksiyon testlerinin tekrarlanması ve değerlerin 2.5 mIU/L civarında tutulması hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid yüksekliği tedavi edilmezse ne olur?
Gebelikte tedavi edilmeyen tiroid yüksekliği, bebekte gelişim geriliği, düşük riski veya erken doğum gibi komplikasyonlara yol açabilir. Bu nedenle, doktorun 'sınırda' dediği durumlarda bile ilaç desteği alarak hormon seviyelerini gebelik aralığında tutmak, hem anne hem de bebek sağlığı için büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 498 göst.
0 oy
1 cevap 204 göst.
3 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Miraccccccc (79 puan) sordu
0 oy
4 cevap 290 göst.

1,512,313 soru

24,667,612 cevap

367,074 kullanıcı

...