Kürtajdan sonra 52 gün oldu neden hala adet olamadım?

0 oy
194 göst.
2 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,043 puan) sordu
52 gün oldu daha ne kadar beklemem lazım. Hastaneye gittim hiç bir sorun yoktu doktor adet söktürücü verdi ama ben kendiliğinden olsun istiyorum. Test yaptım gebe değilim beta 4 çıktı. Ne kadar beklemem lazım daha çok sıkıldım artık 

3 Cevap

0 oy
2 Ekim 2022 (323 puan) cevapladı
Kürtajdan 60 gün sonra adet oldum .Adet söktürücüyü düzenli kullanırsanız olursunuz.
-Reklam-
0 oy
2 Ekim 2022 (364 puan) cevapladı
Bende düşük.yaptım ikinci adetim geldi nerdeyse ama adet olmadım yarın dr gidecegim
0 oy
2 Ekim 2022 (1,607 puan) cevapladı
Çok uzun değil mi yaa

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kürtajdan sonra adet görmemek normal mi, ne kadar beklemeliyim?
Kürtaj sonrası adet döngüsünün normale dönmesi genellikle 4 ile 8 hafta arasında sürmektedir. 52 gün gibi 8 haftayı aşan durumlarda, gebelik testi negatif olsa dahi hormonal dengesizlikler veya rahim içi yapışıklık gibi durumların dışlanması için bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile tekrar görüşülmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtajdan sonra adet söktürücü kullanmak adet olmayı sağlar mı?
Adet söktürücü ilaçlar, vücuttaki progesteron seviyesini düzenleyerek rahim duvarının dökülmesini ve adet kanamasının başlamasını desteklemek amacıyla doktorlar tarafından reçete edilir. İlaç kullanmanıza rağmen hala adet göremediyseniz, ilacın dozu veya rahim içindeki dokunun durumu ile ilgili daha detaylı bir ultrason muayenesi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj sonrası beta hcg değeri 4 çıkması ne anlama gelir?
Beta HCG değerinin 4 çıkması, tıbbi olarak genellikle negatif kabul edilir ve vücutta aktif bir gebeliğin olmadığını gösterir. Kürtaj sonrası bu değerin hızla düşmesi beklenir; ancak adet görmemenin altında yatan başka bir hormonal faktör olup olmadığını anlamak için doktorunuzun hormon paneli testleri yapması gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtajdan sonra adet gecikmesi neden olur ve ne zaman doktora gidilmeli?
Kürtaj sonrası adet gecikmesi stres, hormonal değişimler, rahim içi doku hasarı veya yumurtlama düzensizlikleri gibi nedenlerle oluşabilir. Eğer 8 haftayı (yaklaşık 56 gün) geçmenize rağmen hala adet görmediyseniz, herhangi bir komplikasyon riskine karşı mutlaka bir uzmana başvurarak ultrason ile rahim duvarı kalınlığını kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet söktürücü kullanmadan adet olmayı beklemek riskli midir?
Doktorunuzun önerdiği adet söktürücüyü kullanmamak, rahim duvarının uzun süre kalın kalmasına ve düzensiz kanamalara yol açabilir. Kendi kendine adet olmayı beklemek yerine, neden adet göremediğinizi belirlemek için doktorunuzla tekrar iletişime geçerek alternatif bir tedavi planı veya daha detaylı bir muayene talep etmeniz sağlığınız açısından daha güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,334 soru

24,667,909 cevap

367,095 kullanıcı

...