2 aylık hamileyim, kanamam ve bel ağrım var, düşük mü yapıyorum?

0 oy
165 göst.
4 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (30 puan) sordu
Kızlar iki aylık hamileyim adet kanamasından DHA az kan gördüm belim çok ağrıyor sizce düşük mü yapıyorum 
Gebelik haftası 2

2 Cevap

0 oy
4 Ekim 2022 (4,793 puan) cevapladı
Doktora gidin burdan kim nasıl tanı koyabilir? Belki kanama alanı var progestan verecek doktor kim bilecek?
-Reklam-
0 oy
4 Ekim 2022 (158 puan) cevapladı
Canım hiç korma ama hemen doktora git ben 3 aya kadar kanama gördüm hatta 1 gün hastanede yattım kanama yüzünden doktor progestan iğne fitil ve Proluton depot verir yürümemeye dikkat et hemen doktoruna git ben şuan 4.5 aylık hamileyim sağlıklı çok şükür her kanama düşük değildir ama ciddi birşeydir 
4 Ekim 2022 (30 puan) yorumladı
Ama. Okdr çok çok değil az bide durdu yani bilemedimki
4 Ekim 2022 (289 puan) yorumladı
Doktora gidin düşük riski var , aynısını yaşadım bende progestan igne fitil yazdi doktorum kullanmıştım , çok şükür şimdi 32,3 haftalığız

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

2 aylık hamilelikte kanama olması düşük belirtisi midir?
2 aylık hamilelikte görülen her türlü kanama mutlaka ciddiye alınmalı ve bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından değerlendirilmelidir. Kanama her zaman düşük anlamına gelmez; yerleşme kanaması, rahim ağzı hassasiyeti, enfeksiyonlar veya hematom gibi durumlar da kanamaya neden olabilir. Ancak bel ağrısı ve kanama birleştiğinde düşük riski açısından hızlıca tıbbi muayene yapılması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bel ağrısı ve kanama neden olur?
Gebelikte bel ağrısı ve kanama, vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecinden kaynaklanabileceği gibi, düşük tehdidi, dış gebelik veya plasental sorunların da habercisi olabilir. Özellikle 8. haftada görülen bu belirtiler, rahimde meydana gelen bir kasılmaya veya hormonal değişimlere işaret edebilir. Bel ağrısının şiddetli olması ve kanamanın devam etmesi durumunda vakit kaybetmeden ultrason kontrolü ile bebeğin kalp atışları ve rahim durumu incelenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kanama olduğunda ne yapmalıyım?
Hamilelikte kanama yaşadığınızda yapmanız gereken ilk şey, fiziksel aktivitelerinizi hemen durdurup istirahate geçmek ve en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaktır. Kanamanın rengi, miktarı ve beraberindeki ağrı durumu doktorunuz için önemli ipuçlarıdır. Kendi kendinize ilaç kullanmaktan veya evde tedavi yöntemleri denemekten kaçınmalı, mutlaka uzman bir hekim tarafından yapılacak ultrason ve gerekirse kan tahlili (beta-hCG) sonuçlarını beklemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 haftalık hamileyim adet kanamasından az kanamam var, düşük mü?
Adet kanamasından daha az miktarda kanama görmeniz düşük yaptığınız anlamına gelmeyebilir ancak düşük tehdidi ihtimalini dışlamaz. Gebeliğin erken dönemlerinde görülen lekelenmeler bazen normal kabul edilse de, bel ağrısının eşlik etmesi durumu daha yakından takip edilmesini gerektirir. Doktorunuz kanamanın kaynağını belirlemek için rahim ağzı muayenesi ve ultrason tetkiki yaparak bebeğinizin sağlık durumunu net bir şekilde ortaya koyacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde kanama ve ağrı nasıl ayırt edilir?
Erken gebelik döneminde normal bir lekelenme ile düşük belirtisi olan kanamayı ayırt etmek için ağrının şiddeti ve kanamanın seyri izlenmelidir. Eğer kanama parlak kırmızı renkteyse, miktarı artıyorsa ve bel ağrısı ile birlikte karın bölgesinde kramplar hissediliyorsa bu durum acil müdahale gerektiren bir düşük tehdidi olabilir. Hafif kahverengi lekelenmeler genellikle daha az riskli kabul edilse de, her türlü vajinal kanama durumu doktor kontrolünde takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,552 cevap

366,953 kullanıcı

...