Hamileyken öksürünce ve hapşırınca bebeğe bir zararı olur mu?

0 oy
987 göst.
15 Haziran 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (203 puan) sordu

Kızlar öncelikle herkese hayırlı bayramlar öksürünce ve hapşurunca bebeğe bir zararı olur mu?

Gebelik haftası 13

7 Cevap

0 oy
15 Haziran 2018 misafir cevapladı
Canım bir zararı olacağını sanmıyorum. Bebeğin yerleştiği yer çok derinde. Allah sakınsın tabi ama ıkınma ile hapşırma ve öksürme ile hiç bir şey olmaz.
15 Haziran 2018 (203 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım Allah meleklerimizi korusun
-Reklam-
0 oy
30 Ağustos 2018 (136 puan) cevapladı

Hayır tabiki :) hatta ben hapsurunca bebiş hareket ediyor hoşuma gidiyor:) 

0 oy
30 Ağustos 2018 (2,225 puan) cevapladı

Bende hapşurunca sanki bebeğe bişey olacakmış gibi karnımı tutuyorum ama bişey olacağını sanmıyorum olmasın bebişlerimize

0 oy
30 Ağustos 2018 (5 puan) cevapladı

Bugün doktor bebek kıpırdasın diye öksürmemi istedi.bisey olmaz inşallah ;)

0 oy
30 Ağustos 2018 (166 puan) cevapladı
14 haftadayim hamile olduğumu öğrendiğim günden beri hergün en az üç kez hapsiriyorum sebebi ne bilmiyorum ama  galiba gebelik hapsuruguna yakalandım:)korkma bişey olmaz Allaha emanet
0 oy
30 Ağustos 2018 (302 puan) cevapladı

Aynısını doktoruma sordum bende zararı olmaz aksine uyarmis olursun hareket eder dedi. Ama nefessiz kalacak kadar ard arda öksürmek zararlı olabilirmis. Birde hapşırırken düz yatmamaya ve ayakta olmamaya dikkat et ayaktaysan eğil, yatiyosan yan dön dizlerini çek yoksa kramp giriyo

0 oy
15 Mayıs 2019 (126 puan) cevapladı
Dikkat et oksurunce hapsurunca karnini tut ve oturur vaziyette ol ben yatrken hapsurdum ilk gebeligimde 12 haftamda hemen kan acildi bebeğimi kaybediyordum dusuk tehlikesiyle yatisim yapildi kesenin yaninda kanama alani baslamisti simdi 2 . Gebeligim cok dikkat ediyorum hapsurunca
15 Mayıs 2019 (126 puan) yorumladı
Ha buarada oglusum masallah 1.5 yasina girdi zor gunler atlattik

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken şiddetli öksürmek bebeğe zarar verir mi?
Hamileyken öksürmek bebeğe doğrudan zarar vermez çünkü bebek, rahim içindeki amniyon sıvısı ve güçlü rahim kasları sayesinde dışarıdan gelen ani basınç değişimlerine karşı korunur. Ancak şiddetli ve uzun süren öksürük nöbetleri karın kaslarında gerilmeye bağlı hafif ağrılara neden olabilir. Eğer öksürükle birlikte vajinal kanama, su gelmesi veya şiddetli kasık ağrısı yaşıyorsanız durumu vakit kaybetmeden doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hapşırınca karında hissedilen ani sancı normal mi?
Hapşırma sırasında karında hissedilen ani sancı genellikle yuvarlak bağların (round ligament) gerilmesinden kaynaklanan normal bir durumdur. Gebelik ilerledikçe rahmi tutan bağlar esner ve ani hareketlerde kısa süreli keskin ağrılar yapabilir. Bu ağrı hapşırık bittikten hemen sonra geçer. Ağrının uzun sürmesi veya şiddetinin giderek artması durumunda doktorunuza danışmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte öksürük ve hapşırık sırasında bebek nasıl korunur?
Bebek, rahim içindeki amniyon sıvısı içinde yüzer ve bu sıvı bir amortisör görevi görerek dışarıdan gelen darbeleri veya ani basınçları emer. Hapşırık veya öksürük anında vücudunuzun verdiği tepki bebeğin yerini değiştirecek veya ona zarar verecek kadar güçlü değildir. Bebeğiniz rahim duvarı ve amniyon kesesi tarafından güvenli bir şekilde muhafaza edilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Öksürürken bebeği korumak için ne yapılmalı?
Öksürürken karın kaslarınızı desteklemek için elinizle hafifçe karnınızı tutabilir veya öksürük sırasında hafifçe öne doğru eğilerek karın üzerindeki baskıyı azaltabilirsiniz. Bu basit fiziksel destek, ani sarsıntıların karın bölgesinde yarattığı gerginliği hafifletmeye yardımcı olur. Ayrıca öksürüğün altında yatan bir enfeksiyon varsa, doktorunuza danışarak gebelikte güvenli olan doğal yöntemlerle boğazınızı yumuşatabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda öksürük ve hapşırık hamilelikte risklidir?
Öksürük ve hapşırık tek başına riskli olmasa da, bu belirtilere eşlik eden bazı durumlar tıbbi takip gerektirir. Eğer öksürükle birlikte yüksek ateş, nefes darlığı, yoğun balgam, vajinal akıntıda değişiklik veya rahimde sürekli bir sertleşme hissediyorsanız bu durum enfeksiyon belirtisi olabilir. Gebelikte enfeksiyonlar erken doğum riski oluşturabileceği için, belirtilerin 3-4 günden uzun sürmesi halinde mutlaka uzman görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 774 göst.
0 oy
2 cevap 266 göst.
0 oy
5 cevap 369 göst.
0 oy
14 cevap 1,757 göst.

1,512,206 soru

24,666,250 cevap

366,991 kullanıcı

...