Karnım aşağı inmiş mi, bebeğim kanala girdi mi?

0 oy
282 göst.
6 Ekim 2022 Doğum kategorisinde (59 puan) sordu

image

Kızlar sizce karnım inmişmi aşağıya sali günü gittiğimde daha henüz haznede değil demiştii

Gebelik haftası 38+1
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
6 Ekim 2022 (527 puan) cevapladı

Merhaba burda gögüs altına dört parmak girdi mi inmiş diyorlar ama inmiş gibi duruyor sizinki de sağlıkla gelsin :angel:<3

-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin kanala girdiği nasıl anlaşılır ve belirtileri nelerdir?
Bebeğin kanala girmesi (angajman), karnın gözle görülür şekilde aşağı inmesi ve nefes alışverişinin rahatlaması ile anlaşılır. Bu dönemde idrar torbasına baskı arttığı için sık idrara çıkma, kasıklarda yoğunlaşan baskı hissi ve yürürken zorlanma gibi belirtiler yaşanır. Genellikle ilk gebeliklerde doğumdan 2-4 hafta önce gerçekleşse de, bazı bebekler doğum sancıları başlayana kadar kanala yerleşmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karnın aşağı inmesi doğumun ne kadar yakın olduğunu gösterir?
Karnın aşağı inmesi, bebeğin doğum pozisyonu aldığını gösteren önemli bir işarettir ancak tek başına doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. İlk gebeliklerde bu durum doğumdan birkaç hafta önce gerçekleşebilirken, sonraki gebeliklerde doğum sancıları başlamadan hemen önce de görülebilir. Karnınız indiğinde vücudunuz doğuma hazırlanıyor demektir ancak süreç kişiden kişiye farklılık gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kanala girip girmediği muayene ile nasıl belirlenir?
Doktorlar bebeğin kanala girip girmediğini vajinal muayene veya karından yapılan ultrason ölçümleri ile belirler. Muayene sırasında hekim, bebeğin başının pelvis girişine ne kadar yerleştiğini kontrol ederek 'angajman' durumunu değerlendirir. Eğer doktor henüz haznede değil dediyse, bebeğin başı henüz pelvis kemikleri arasına tam olarak yerleşmemiş demektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin başı kanala yerleştiğinde anne adayları ne hisseder?
Bebek kanala yerleştiğinde anne adayları genellikle mide yanmasında azalma ve nefes darlığında rahatlama hisseder çünkü bebeğin diyaframa yaptığı baskı azalır. Buna karşılık, leğen kemiği bölgesinde belirgin bir ağırlık, yürürken paytak yürüme hissi ve idrar kesesine baskı nedeniyle tuvalete daha sık gitme ihtiyacı ortaya çıkar. Bu fiziksel değişimler, bebeğin doğum pozisyonuna geçtiğinin en yaygın göstergeleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kanala girmezse ne olur ve süreç nasıl ilerler?
Bebeğin kanala girmemesi, her zaman bir sorun olduğu anlamına gelmez; bazı bebekler doğum eylemi başladığında aktif sancılarla birlikte kanala ilerler. Eğer gebelik süresi çok uzadıysa veya tıbbi bir gereklilik doğarsa, doktorlar bebeğin pozisyonunu ve suyun durumunu takip ederek gerekli yönlendirmeleri yapar. Çoğu durumda, doğum sancıları başladığında bebek doğal olarak kanala doğru inişini tamamlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 796 göst.
0 oy
10 cevap 1,599 göst.
0 oy
1 cevap 245 göst.
0 oy
9 cevap 1,010 göst.
17 Ağustos 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gulsum.0 (454 puan) sordu

1,512,182 soru

24,666,006 cevap

366,978 kullanıcı

...