12 haftalık hamileyim, hafif kanamam oldu tehlikeli mi?

0 oy
178 göst.
9 Ekim 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (2 puan) sordu
12 haftalık hamileyim. Hafif bi kanamam oldu gece. Şuan yok. Tehlikeli olabilir mi?
Gebelik haftası 12

3 Cevap

0 oy
9 Ekim 2022 (4,793 puan) cevapladı
Direkt doktora 
-Reklam-
0 oy
9 Ekim 2022 (434 puan) cevapladı
İlk defa mi oldu bu zamana kadar evet kötü biseyden kaynaklaniyo olabilir tabiki de acile gidin 
9 Ekim 2022 (2 puan) yorumladı
Evet ilk defa oldu. İç çamaşırım biraz ıslandı sonra idrarla birlikte kanamam oldu biraz
9 Ekim 2022 (434 puan) yorumladı
Muhakkak doktora görünün
0 oy
9 Ekim 2022 (49 puan) cevapladı
Bende 14 haftalıkken başladı ara ara kanama doktora gittim düşük tehlikesi dedi fitil verdi igne yaptı korkmadan doktora git

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

12 haftalık hamileyken hafif kanama olması normal mi?
12 haftalık gebelikte görülen hafif kanamalar bazen yerleşme kanaması veya rahim ağzındaki hassasiyetten kaynaklanabilir, ancak her türlü kanama mutlaka dikkate alınmalıdır. Gebeliğin ilk üç ayında yaşanan bu tür durumlarda, düşük riskini dışlamak veya erken müdahale edebilmek için vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulması en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 12. haftasında kanama yaşayınca ne yapmalıyım?
12. haftada kanama fark ettiğinizde yapmanız gereken ilk şey, fiziksel aktiviteyi durdurup istirahat etmektir. Kanamanın miktarını, rengini ve devam edip etmediğini takip ederek en kısa sürede doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Doktorunuz durumunuzu ultrason muayenesi ile değerlendirerek bebeğin kalp atışlarını kontrol edecek ve kanamanın kaynağını belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 haftalık gebelikte kanama neden olur?
12 haftalık gebelikte kanamanın yaygın nedenleri arasında rahim ağzındaki enfeksiyonlar, polip oluşumları, plasentanın rahim ağzına yakın yerleşimi veya hormonal değişimlere bağlı hassasiyetler yer alır. Bazen hiçbir belirgin neden bulunmasa da, düşük tehdidi gibi ciddi durumları ekarte etmek adına mutlaka tıbbi bir değerlendirme yapılması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 haftalık hamileyim kanamam oldu ama durdu, doktora gitmeli miyim?
Evet, kanamanız durmuş olsa bile 12 haftalık hamilelikte yaşanan her türlü vajinal kanama mutlaka bir doktor tarafından değerlendirilmelidir. Kanamanın durması, riskin tamamen ortadan kalktığı anlamına gelmez; içeride devam eden bir durum olup olmadığını anlamak için ultrason ve gerekli görüldüğünde kan tahlili yapılması gebelik sağlığınız için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 haftalık gebelikte hangi kanama türleri tehlikelidir?
12 haftalık gebelikte parlak kırmızı renkli, yoğun, pıhtılı veya şiddetli karın/bel ağrısının eşlik ettiği kanamalar acil durum belirtisi olarak kabul edilir. Özellikle kanamaya eşlik eden kramplar veya ateş gibi belirtiler varsa, vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşunun acil servisine giderek muayene olmanız gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 305 göst.
16 Ağustos 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Medya (83 puan) sordu
0 oy
7 cevap 613 göst.
23 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Dilek_04 (125 puan) sordu
0 oy
6 cevap 603 göst.
0 oy
1 cevap 200 göst.

1,512,592 soru

24,671,167 cevap

367,270 kullanıcı

...