6 haftalık hamileyim, ağrısız kanamam oldu, ne yapmalıyım?

0 oy
220 göst.
9 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (5 puan) sordu
Kızlar 6 haftalık hamileyim az önce kanamam oldu hiç bı şekilde ağrı sancı veya kramp yok ara kanama olabilir mi yoksa korkmalı mıyım
Gebelik haftası 6

4 Cevap

0 oy
10 Ekim 2022 (149 puan) cevapladı
6 hafta biraz riskli bir dönem. Düşük tehlikesi olabilir bence bir doktora gitmelisin 
-Reklam-
0 oy
10 Ekim 2022 (309 puan) cevapladı
Bence doktora gidin bir an önce. Buarada ara kanama nedir hiç duymadım gebelikte böyle bı durum
0 oy
10 Ekim 2022 (668 puan) cevapladı
Gebelikte ara kanama diye bişey olduğunu hiç sanmıyorum duymadım da. Gebelikte her kanama risktir doktora gorunulmelidir
0 oy
10 Ekim 2022 (21 puan) cevapladı
Günaydın cnm hemen doktora git benim de 6 haftalikta kanamam oldu ve hala devam ediyor her 3 4 gün kontroldayim fitil ve vitamin sadece simdilik kullanıyorum Rabbım yardimcimiz olsun benim ki 1 hafta oldu hala devam ediyor çok tedirginim korkuyorum ama yapacak bir şey yok Allah nasip ederse yasacak günleri varsa sağlıkla doğacaklar rabim yardım etsin ama doktorunu ihmal etme 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık hamileyken gelen hafif kanama normal mi?
6 haftalık hamilelik döneminde görülen hafif kanamalar bazen yerleşme kanaması olarak adlandırılsa da, her türlü vajinal kanama mutlaka ciddiye alınmalıdır. Özellikle ağrı veya kramp eşlik etmese bile, düşük riski veya enfeksiyon gibi durumların dışlanması için vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk haftalarında ağrısız kanama neden olur?
Hamileliğin ilk haftalarında ağrısız kanama; rahim ağzındaki hassasiyet, polip varlığı, enfeksiyonlar veya plasentanın yerleşim yeriyle ilgili durumlar nedeniyle oluşabilir. Ağrının olmaması her zaman tehlikesiz olduğu anlamına gelmez; bu nedenle kanamanın miktarı, rengi ve süresi bir doktor tarafından ultrason muayenesi ile mutlaka değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kanama olduğunda ne zaman doktora gitmeliyim?
Gebelikte kanama fark edildiği ilk andan itibaren doktora başvurulması en güvenli yoldur. Kanamanın miktarı ne kadar az olursa olsun, gebeliğin devamlılığı ve bebeğin sağlığı açısından durumu netleştirmek için acil bir muayene veya tetkik süreci başlatılmalıdır. Asla kanamanın kendiliğinden durmasını bekleyerek zaman kaybetmemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte düşük riski nasıl anlaşılır?
Hamilelikte düşük riski genellikle yoğun kanama, şiddetli kramp, bel ağrısı veya vajinal doku parçası gelmesi gibi belirtilerle kendini gösterir. Ancak bazen çok erken dönemde sadece lekelenme şeklinde de başlayabilir. Kesin tanı, doktorunuzun yapacağı ultrason muayenesi ve gerekli görülürse kandaki beta-HCG değerlerinin takibi ile konulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 haftalık gebelikte kanama sonrası nelere dikkat edilmeli?
6 haftalık gebelikte kanama yaşadıktan sonra doktorunuz onay verene kadar ağır kaldırmaktan, egzersiz yapmaktan ve cinsel ilişkiden kaçınmalısınız. Doktorunuzun önerdiği dinlenme sürelerine uymak ve reçete edilen ilaçlar varsa bunları aksatmadan kullanmak gebeliğin sağlıklı ilerlemesi için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...