Erken doğum riski dediler ama 40+4 oldum hala doğurmadım?

0 oy
342 göst.
11 Ekim 2022 Doğum kategorisinde (203 puan) sordu
Kızlar yaa çok sinirlendim doktoruma her kontrole gittiğim de erken doğum riskim olduğunu söyledi korkuttu beni hep dualar ettim 35 veya 36 dan önce doğmasın diye hep korluyla geçti günlerim şuan oldum 40+4 oğlum doğmuyo belkide suni sancı verecekler ama doktora olan sinirim geçmiyo var mı aranızda erken doğum olur deyipte geç doğum yapanlar
Gebelik haftası 40+4

4 Cevap

0 oy
11 Ekim 2022 (472 puan) cevapladı
Serklajliyim erken doğum riskim var keşke bende sen gibi sinirlenebilsem o haftalara gelerek canım 
11 Ekim 2022 (203 puan) yorumladı
Allah yardımcın olsun canım benim sinirim geç doğum yapmak değil. Doktorun bana erken doğum yaparsin deyip sürekli beni telaşa strese sokmasi. Emin değilse söylemesin hamilelik zor zaten bide her gün korkuyla geçti.
-Reklam-
0 oy
11 Ekim 2022 (69 puan) cevapladı
Ben canım.oglumdada erken doğum.yapma tehlikeli.vardi 39+6 doğdu simdi yine hamileyim bundada aynısını söyledi hem.suyum sınırında üstünde dedi bide benim.surwkli 30 haftamdan benim.ara ara kahverengi lekelemmem oluyor doktor erken doğum habercisi dedi her an olabilir dedi 30 haftamdan beri her an olur korkusuyla yasaya yasaya 36 haftalık oldum bakalım ne zman doğacak paşam 
0 oy
11 Ekim 2022 (4,793 puan) cevapladı
Benim 30. Haftada kanamam oldu erken doğum riski dedi doktor 40+3 te doğdu. Arkadaşımın 34 te 2 cm açıklığı vardı erken doğum riski dedi doktor 41 de doğurdu 
0 oy
11 Ekim 2022 (229 puan) cevapladı
29dan beri erken doğum riskm var 1 hafta hastanede ve 36. Haftaya kadar ful yattım . Şimdi çok şükür 37+2 deyim artık gelebilir bende bekliyorum bakalım benim de sizin gibi 40mı zorlayacak 
11 Ekim 2022 (203 puan) yorumladı
Sağlıklı olsunlarda gerisi önemli değil. Bem bu gidişle 41 olcam canim bugün nst ye girdim sancim 7 bazen 8 öyleydi hiç yükselmedi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Erken doğum riski teşhisi konulmasına rağmen neden 40 haftayı geçtim?
Erken doğum riski, rahim ağzı uzunluğu, kasılmalar veya geçmiş öykü gibi klinik bulgulara dayanarak tahmin edilen bir olasılıktır. Ancak gebelik süreci dinamiktir; vücudun hormonal dengesi, bebeğin gelişimi ve rahimdeki değişimler beklenenden farklı seyredebilir. Doktorların yaptığı risk değerlendirmeleri koruyucu önlemler almak içindir, bu nedenle riskin olması mutlaka erken doğumun gerçekleşeceği anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
35 haftadan sonra erken doğum riski azalır mı?
Evet, 35. ve 36. haftalardan sonra bebeğin akciğer gelişimi büyük oranda tamamlandığı için erken doğumun bebek üzerindeki hayati riskleri ciddi oranda azalır. Tıbbi literatürde 37. haftadan itibaren gebelik 'term' yani zamanında doğum olarak kabul edilir. Bu haftalardan sonra görülen erken doğum riski endişeleri, genellikle bebeğin daha fazla kilo alması ve tam olgunluğa ulaşması için doktorlar tarafından takip edilen bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçen gebeliklerde suni sancı süreci nasıl işler?
40. haftayı dolduran ve 41. haftaya yaklaşan gebeliklerde, plasentanın işlevini yitirme ihtimaline karşı doktorlar suni sancı (oksitosin) yöntemini önerebilir. Suni sancı, doğal doğum sürecini başlatmak amacıyla damar yoluyla verilen hormon takviyesidir. Bu süreçte hem anne hem de bebek kalp atışları ve NST cihazı ile sürekli gözlem altında tutularak doğumun güvenli bir şekilde gerçekleşmesi sağlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde erken doğum riski yanılmaları neden olur?
Erken doğum riski tahminleri, genellikle yapılan ultrason ölçümleri ve fiziksel muayenelere dayalı ihtimallerdir. Erken dönemde görülen rahim ağzı kısalığı veya erken kasılmalar, dinlenme ve ilaç tedavisi ile düzene girebilir. Bu durum, yanlış teşhis değil, riskli bir durumu kontrol altına alma çabasıdır. Gebelik ilerledikçe vücut yapısı ve bebeğin pozisyonu değişebileceği için başlangıçtaki riskli tablo doğum zamanına yansımayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+4 haftalık gebelikte doğumun başlamaması normal mi?
Gebeliğin 40. haftasını doldurmasına rağmen doğumun başlamaması oldukça yaygın bir durumdur ve 'postterm' yani miad aşımı olarak adlandırılır. 41. haftaya kadar beklemek birçok doktor tarafından normal kabul edilir, ancak 40+4 gibi sürelerde doktorunuz düzenli kontrollerle bebeğin suyunun miktarını ve plasentanın durumunu kontrol edecektir. Doğum kendiliğinden başlamazsa, bebeğin sağlığını korumak adına tıbbi müdahaleler (suni sancı veya sezaryen) planlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 514 göst.
0 oy
8 cevap 654 göst.
0 oy
0 cevap 120 göst.
0 oy
13 cevap 551 göst.

1,512,256 soru

24,666,879 cevap

367,044 kullanıcı

...