37. haftada suyum azaldı, ne yapmalıyım?

0 oy
204 göst.
11 Ekim 2022 Doğum kategorisinde (161 puan) sordu
kontrol için gittiğim doktor suyun çok azalmış riskli diyerek beni doğum acile yönlendirdi ama ordaki doktor acil doğum gerektiren bir azalma olmadığıni haftaya kadar Durup tekrar kontrole gelmemi risk olmadığını belirtti ben yinede endişelendim aranızda bu durumu yaşayan veya tavsiyesi olan var mı 
Gebelik haftası 37

3 Cevap

0 oy
11 Ekim 2022 (287 puan) cevapladı
Havuc suyu ve karpuz yiyebilirsin bunları suyu çoğaltıyor. Başka doktorada görünmekte fayda var tabii 
-Reklam-
0 oy
11 Ekim 2022 (1,611 puan) cevapladı
Havuç suyu iç diyenler olur. Sakin son haftaya gelmişsin nerdeyse öyle bsey yapıp bide şekerini yükseltme. Benimde suyum az diye 37+2 de doğurdum. 7 gün oldu çok şükür. Bol su iç uzan sonraki kontrole kadar. Tek yapacağın su içmek birde sağlıklı beslenmek. Kaşar muz ceviz yemeye calis. Sağlıkla kavus
0 oy
11 Ekim 2022 (217 puan) cevapladı
Bende 39+5 de gittiğimde suyun çok az deyip doğuma aldılar sancim da yoktu suni sancı verdiler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada bebek suyunun azalması ne anlama gelir?
37. haftada amniyon sıvısının azalması, yani oligohidramniyoz durumu, bebeğin çevresindeki koruyucu sıvının normal seviyelerin altına düşmesidir. Bu durum genellikle plasental fonksiyonlarda bir azalma veya bebekteki gelişimsel süreçlerle ilişkilidir. 37. haftadan sonra bu azalma, doktorlar tarafından doğumun yaklaştığının veya bebeğin daha yakından takip edilmesi gerektiğinin bir işareti olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada su azalması durumunda nelere dikkat edilmeli?
37. haftada su azalması teşhisi konulduğunda, bebeğin hareketlerini günlük olarak düzenli şekilde takip etmek en önemli adımdır. Bebeğin hareketlerinde azalma, yavaşlama veya durma hissederseniz vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Ayrıca vajinal sıvı akışı, kasılmalar veya ateş gibi belirtileri de yakından izleyerek doktorunuzun belirlediği kontrol takvimine mutlaka uymalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında su azalması doğum riskini artırır mı?
Gebeliğin son haftalarında suyun azalması, doktorlar tarafından doğumun zamanlamasına karar verilirken kritik bir kriter olarak kullanılır. Eğer su miktarı bebeğin sağlığını tehdit edecek kadar kritik seviyeye inerse, doktorlar suni sancı veya sezaryen ile doğumu başlatmayı tercih edebilir. Ancak su seviyesi güvenli sınırlardaysa, doktorlar sıkı bir NST takibiyle süreci yönetmeyi ve doğumu beklemeyi planlayabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada amniyon sıvısı nasıl artırılır?
Amniyon sıvısını doğrudan artıran tek bir besin veya yöntem bulunmamaktadır, ancak bol su tüketmek genel vücut hidrasyonu için destekleyicidir. Sıvı miktarındaki azalma genellikle plasenta ile ilgili bir durum olduğundan, bu süreçte fiziksel aktiviteleri kısıtlamak ve doktorun önerdiği istirahat düzenine uymak, bebeğin plasenta üzerinden daha iyi beslenmesine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorlar 37. haftada su azalmasını nasıl takip eder?
Doktorlar 37. haftada su azalmasını öncelikle ultrason ile ölçülen amniyon sıvı indeksi (AFI) değerine bakarak takip ederler. Buna ek olarak, bebeğin kalp atışlarını izleyen NST (Non-Stress Test) ile bebeğin oksijen durumunu ve stres seviyesini değerlendirirler. Gerekli görülen durumlarda doppler ultrason ile plasentadaki kan akışını kontrol ederek doğum kararını verirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,324 soru

24,667,790 cevap

367,083 kullanıcı

...