Devlet hastanesinde doğum süreci nasıl işliyor?

0 oy
280 göst.
12 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (317 puan) sordu
Arkadaslar devlete gitiginizde ilk napiolar yada direk icerimi aliolar yoksa acilmanin komole olmasini soyeyip gerimi gondiolar doguma girdiginizde kiyafetinizi cikartip size hastane kiyafeti giydiriolarmi yoksa komple ciplakmi kaliyorsun ne bilim akliniza gelen bütün bilgileri verirmisiniz ve muamelelerinide anlatirmisiniz
Gebelik haftası 38

4 Cevap

0 oy
12 Ekim 2022 (2,459 puan) cevapladı
Ben doğuma girdiğimde hastanede yatiiodum zaten dogumhaneye götürdüler kendileri önlük verdiler ilk önce alttan muayene yaptılar açılma varmi diye ben sürekli nst ye bagliydim sancı durumuna göre alttan muayene devam etti Bi kaç kere sonra doğum oldu
-Reklam-
0 oy
12 Ekim 2022 (174 puan) cevapladı
Gittigim kiyafetimle dogum yaptim sadece alt kisma etek giydirdiler hastane etegi. Muamelerine gelince bi dha olsa bi daha ayni yerde dogum yapardim tamamen sans isi canim inan tamamen sans isi.
0 oy
12 Ekim 2022 (340 puan) cevapladı
Canım ben ilk doğumumu devlette yapmıştım kendi götürdüğüm elbise vardı gecelik onu giydim hastane bişey vermedi git hazırlan dedi sadece altında çamaşırın oluyo doğum sırasında çıkarıyorlar çamaşırını direk içeriye alma yada eve gönderme konusunda net bişey söyleyemem benim kızım zayıftı 2 hafta geri attı ultrasonda 1-2 hafta da erken gelince doktor 2 cm açılma var diye yatış verdi suniyle doğum yaptım açılma var sancı yok sancı var açılma yok vs durumlar olabiliyo bazılarında doktorun kararına kalmış bende açılma sancı nişan hepsi vardı sadece su gelmemişti bebek zayıf ve erken gelince hemen aldılar 
0 oy
12 Ekim 2022 (58 puan) cevapladı
Bende devlette doğum yaptım suyum geldiği için gitmiştim önce muayene edip içeri alıyorlar önlük veriyolar herseyi çıkarıyorsun sadece  onu giyison nst takip arada acilmana bakıyorlar durumuna göre serum ilaç veriyolar beklenen açıklığa gelince doğumhaneye alıyorlar doğum olana kadar aileyle görusme yok tabi ben sabah girdim içeri gecesi doğum yapmistim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesinde doğum sürecine ilk girişte neler yapılır?
Devlet hastanesine doğum sancısıyla gittiğinizde ilk olarak acil servise veya kadın doğum aciline başvurursunuz. Burada ebe veya doktor tarafından NST cihazına bağlanarak bebeğin kalp atışları kontrol edilir ve çatı muayenesi yapılarak açıklık durumuna bakılır. Açıklık yeterli seviyeye ulaşmadıysa hastaneye yatışınız yapılabilir veya durumunuza göre bir süre daha evde beklemeniz önerilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumhanede hastane kıyafeti mi giydiriliyor yoksa çıplak mı kalınıyor?
Doğumhaneye alındığınızda üzerinizdeki kıyafetler çıkartılır ve size hastane tarafından steril doğum önlüğü giydirilir. Bu kıyafetler doğumun rahat gerçekleşmesi ve hijyenik koşulların sağlanması amacıyla standart olarak sunulur. Doğum süreci boyunca kişisel eşyalarınızdan ziyade hastanenin sağladığı bu özel tek kullanımlık veya yıkanabilir önlükler kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum yaparken muamele nasıl oluyor?
Devlet hastanelerinde doğum süreci yoğunluk durumuna göre değişkenlik gösterebilir ancak sağlık personeli rutin prosedürleri takip eder. Doğum ekibi, sancı takibi, gerekli muayeneler ve doğumun gerçekleşmesi aşamalarında profesyonel bir işleyiş yürütür. Personelin tutumu hastaneden hastaneye ve o anki hasta yoğunluğuna göre farklılık gösterse de temel amaç anne ve bebeğin güvenli bir şekilde doğumu tamamlamasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum için hastaneye ne zaman gitmek gerekir?
Düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancıların başlaması, suyun gelmesi veya bebek hareketlerinde azalma hissedilmesi durumunda hemen hastaneye gidilmelidir. Genellikle 5-10 dakikada bir gelen ve süresi uzayan sancılar aktif doğum eyleminin başladığını gösterir. Bu belirtileri fark ettiğinizde panik yapmadan hastanenin kadın doğum acil bölümüne başvurmanız en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum sürecinde refakatçi kabul ediliyor mu?
Devlet hastanelerinin büyük çoğunluğunda doğumhane bölümüne refakatçi alınmamaktadır ancak sancı odasında veya doğum öncesi hazırlık sürecinde hastanenin kurallarına göre belirli bir süre yakınınız yanınızda kalabilir. Doğumun gerçekleştiği asıl doğumhane kısmında ise sadece sağlık personeli bulunur. Doğum sonrası odaya alındığınızda ise refakatçi kalması konusunda hastanenin mevcut yatak kapasitesi ve kuralları geçerli olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 305 göst.
0 oy
1 cevap 164 göst.
0 oy
0 cevap 175 göst.
0 oy
3 cevap 301 göst.
3 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Prensannesi26 (46 puan) sordu

1,512,234 soru

24,666,656 cevap

367,028 kullanıcı

...