37 haftalık hamileyim, suyumun geldiğini nasıl anlarım?

0 oy
271 göst.
12 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (10 puan) sordu
37+1hamileyim idrara çikdikdan sonra 3 defe azaciq damla weklinde akintim oldu suyum gelmiw ola bilirmi ? Lütfen yardim edin
Gebelik haftası 37+1

1 cevap

0 oy
12 Ekim 2022 (505 puan) cevapladı
Hayır canım akıntı yada idrardir o su biraz daha fazla gelir ve tutman sıkmak imkansiz
12 Ekim 2022 (10 puan) yorumladı
Tewekkur ederim bi an çok korkdum
12 Ekim 2022 (505 puan) yorumladı
Telaş yapma canım. Suyunun geldiğini anlamama imkanın yok . Böyle acaba bile dedirtmeden geliyor
12 Ekim 2022 (10 puan) yorumladı
Sagolun içim rahatladi Allah razi olsun
12 Ekim 2022 (505 puan) yorumladı
Cümlemizden canım. Sağlıkla al kucağına
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, suyun gelmesi nasıl anlaşılır?
Suyun gelmesi, kontrolsüz bir şekilde sızıntı yapan, kokusuz ve genellikle berrak bir sıvının vajinal yoldan boşalmasıyla anlaşılır. İdrardan farklı olarak su gelişi durdurulamaz ve öksürme, hapşırma gibi hareketlerle artış gösterebilir. Eğer sızıntı sürekli devam ediyorsa veya çamaşırınızı tamamen ıslatıyorsa, bu durum amniyon sıvısı sızıntısı olabilir ve vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar mı yoksa su mu geldiğini nasıl ayırt ederim?
İdrar ile amniyon sıvısını ayırt etmek için en belirgin fark kontrol edilebilirliktir; idrarı kaslarınızla durdurabilirsiniz ancak su gelişi istemsiz ve süreklidir. İdrar genellikle sarı renkte ve kendine has keskin bir kokuya sahipken, amniyon sıvısı berrak, hafif tatlımsı veya kokusuzdur. Ayrıca su gelişi, idrar yaptıktan sonra bile damla damla gelmeye devam eden bir yapıdaysa amniyon sıvısı olma ihtimali yüksektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte su sızıntısı belirtileri nelerdir?
Hamilelikte su sızıntısının en temel belirtileri çamaşırda sürekli ıslaklık hissi, sızıntının istemsizce devam etmesi ve sıvının berrak veya hafif beyazımsı renkte olmasıdır. Bazen su sızıntısı çok az miktarda damla şeklinde başlayabilir; bu durumda 'turnusol kağıdı' testi veya doktorunuzun yapacağı klinik değerlendirmeler en kesin sonucu verir. Sızıntı ile birlikte karnınızda sertleşme veya bebek hareketlerinde değişiklik hissediyorsanız mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada suyun azar azar gelmesi tehlikeli mi?
37. haftada suyun azar azar gelmesi, 'yüksek sızıntı' olarak adlandırılan bir durum olabilir ve bebek için enfeksiyon riski oluşturabileceği için ihmal edilmemelidir. Amniyon zarı üzerinde oluşan küçük bir yırtık sızıntıya neden olabilir, bu da bebeğin koruyucu ortamının azalması anlamına gelir. Bu aşamada sızıntının devam edip etmediğini takip etmek ve en kısa sürede bir sağlık kuruluşuna başvurarak suyun amniyon sıvısı olup olmadığını teyit ettirmek hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suyu gelen anne adayı ne zaman hastaneye gitmeli?
Suyu gelen veya su geldiğinden şüphelenen anne adayı, miktarı ne kadar az olursa olsun hemen hastaneye gitmelidir. Suyun gelmesi doğumun başladığının veya zarların açıldığının ilk işareti olabilir; bu durum bebekte enfeksiyon riskini artırabileceği için 24 saat içinde müdahale gerektirir. Hastaneye giderken mutlaka ped kullanmalı ve sıvının rengini (berrak, yeşil veya kanlı) gözlemleyerek doktorunuza bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 612 göst.
22 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Xedice2 (95 puan) sordu
0 oy
2 cevap 240 göst.
4 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ebrucanirem (525 puan) sordu
0 oy
8 cevap 459 göst.
25 Mart 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde mnvvrgz (3 puan) sordu

1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...