Meyve yediğim an neden ishal ve karın ağrısı yaşıyorum?

0 oy
211 göst.
14 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (658 puan) sordu
Kizlar meyve yer yemez karın agrısı oluyor bende bunun sebebi nedir acaba
Gebelik haftası 24+3

2 Cevap

0 oy
14 Ekim 2022 (164 puan) cevapladı
bende 31 haftalık hamileyim sürekli karın ağrısı ve ishal bende de var neden acaba ve şiddetli karın agrisi oluyor doguruyorum zannediyorum 
14 Ekim 2022 (584 puan) yorumladı
Senin haftalarda kan ilacında değişiklik yapılmıştı ishalim geçmedi sonradan farkettik son dönemde ilaç değişikliği vs yaptın mi
14 Ekim 2022 (164 puan) yorumladı
yapmadık sürekli kullandığım ilaçlar biri magnezyum biri kan biri progestan biri de nidicard
-Reklam-
0 oy
14 Ekim 2022 (817 puan) cevapladı
Bende de elma yiyince oluyor anında yemiyorum o yüzden meyve sadece muz tüketiyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Meyve yedikten sonra neden hemen ishal oluyorum?
Meyve yedikten sonra ishal olmanızın en yaygın nedeni meyvelerde bulunan fruktoz intoleransı veya meyve liflerinin bağırsak hareketlerini aşırı hızlandırmasıdır. Özellikle aç karnına tüketilen yüksek şekerli meyveler, bağırsaklarda ozmotik bir etki yaratarak su çekilmesine ve dolayısıyla ishalin tetiklenmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Meyve tüketimi sonrası karın ağrısı neden olur?
Meyve sonrası oluşan karın ağrısı, genellikle sindirim sisteminin meyvedeki şekerleri veya lifleri parçalamakta zorlanması sonucu oluşan gaz ve şişkinlikten kaynaklanır. İnce bağırsakta tam emilemeyen karbonhidratlar kalın bağırsağa geçtiğinde bakteriler tarafından fermente edilir, bu süreç de sancılı kramplara ve karın ağrısına yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İshal yapan meyveler hangileridir ve nasıl tüketilmeli?
Erik, kayısı, incir ve karpuz gibi yüksek lif ve su içeriğine sahip meyveler ishal eğilimi olan kişilerde bağırsakları daha hızlı çalıştırabilir. Bu meyveleri tüketirken porsiyonu sınırlandırmak, meyveyi ana öğünlerden hemen sonra değil, ara öğünlerde tüketmek ve kabuklarını soyarak yemek sindirim sürecini kolaylaştırmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Meyve yer yemez karın ağrısı için ne yapmalıyım?
Meyve sonrası şiddetli karın ağrısı yaşıyorsanız, öncelikle meyveyi yoğurt veya bir miktar kuruyemiş gibi protein ve yağ içeren bir besinle birlikte tüketerek şeker emilimini yavaşlatmayı deneyin. Eğer ağrı her meyve tüketiminde tekrarlıyorsa, bir besin günlüğü tutarak hangi meyvenin daha çok tetiklediğini belirlemek ve bir gastroenteroloji uzmanına danışmak en doğru yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Meyve intoleransı nasıl anlaşılır ve ne zaman doktora gidilmeli?
Meyve intoleransı, meyve yedikten sonra düzenli olarak gelişen ishal, şişkinlik ve karın ağrısı ile kendini belli eder. Ancak belirtileriniz kanlı dışkı, yüksek ateş, kilo kaybı veya şiddetli karın krampları ile birleşiyorsa, bu durum basit bir intoleranstan ziyade irritabl bağırsak sendromu veya farklı bir gastrointestinal sorun olabileceği için vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 179 göst.
15 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fatma horoz (157 puan) sordu
0 oy
5 cevap 472 göst.
0 oy
1 cevap 241 göst.
15 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ceydabyr (146 puan) sordu

1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...