39+2 haftalık hamileyim, doğum ne zaman olur?

0 oy
157 göst.
14 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (59 puan) sordu
Kızlar 39+2yim doktorum 40 da doğmassa en fazla 41 e kadar bekletirim yatış veririm riske atamam dedi inşallah o kadar beklemem hayırlısıyla sağlıkla doğar bebişlerimiz benim gibi olanlar varmi bütün hamileler dualarımın içindesiniz Rabbim yardımcımız olsun 
Gebelik haftası 39+2
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte doğum başlamazsa kaçıncı haftaya kadar beklenir?
Doktorlar genellikle 40. haftadan sonra gebeliği en fazla 41 veya 42. haftaya kadar takip ederler. 41. haftadan sonra plasenta yaşlanması ve bebekte oluşabilecek riskler nedeniyle genellikle suni sancı veya sezaryen ile doğuma karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık hamilelikte hastaneye yatış neden gereklidir?
41. haftadan sonra gebelik 'postterm' yani gün aşımı olarak adlandırılır. Bu süreçte bebekte mekonyum yutma riski, plasental yetmezlik ve amniyon sıvısı azalması gibi komplikasyonlar gelişebileceği için doktorlar anne ve bebek sağlığını riske atmamak adına yatış önerir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik 40 haftayı geçtiğinde nelere dikkat edilmelidir?
Gebelik 40 haftayı geçtiğinde en önemli konu bebek hareketlerinin takibidir. Günde en az 10 kez hissedilmesi gereken bebek hareketlerinde azalma olursa, nişan gelmesi, suyun gelmesi veya düzenli sancı durumlarında vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık hamilelikte suni sancı nasıl uygulanır?
41. haftaya ulaşıldığında doğum kendiliğinden başlamazsa, serviksin durumuna göre doktorunuz suni sancı (oksitosin hormonu) uygulaması başlatabilir. Bu işlem hastane ortamında, kalp atışlarınız ve bebeğin durumu sürekli monitörize edilerek kontrollü bir şekilde gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaşması nasıl anlaşılır?
Doğumun yaklaştığının en temel belirtileri düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar, suyun gelmesi, nişan gelmesi ve rahim ağzındaki açılmalardır. 40. haftaya yaklaştığınız bu süreçte vücudunuzun verdiği her türlü farklı sinyali doktorunuzla paylaşmanız oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,245 soru

24,666,743 cevap

367,040 kullanıcı

...