İlk doğumum sezaryen, ikincide normal doğum yapabilir miyim?

0 oy
391 göst.
22 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (92 puan) sordu
İlk gebeliğim sezeryan oldu oğlum 3 yaşında şimdi ikinciyi bekliyorum ama normal doğum yapmak istiyorum olur mu acaba
Gebelik haftası 33

4 Cevap

0 oy
22 Ekim 2022 (296 puan) cevapladı
Bende senin gibiyim canm 3 yaş oğlum boş boşuna sezeryan oldum doktorla görüştüm ve şimdilik sorunun yok dedi son anda ne olur bilmiyorum tabi şuan 38 +4deyim beklemedeyim her hafta kontrole gidiyorum tabii sancı varmı Bi sıkıntı varmı diye ve doktor bana dediği şey doğumun başlayıp açılman ilerlerse herkes doğurtur ama açılman olmadan gidersen kimse açılmanı beklemez uğraşmaz devlet hastanesinde hasta çok çünkü açılma olunca doğum başlayınca gidicem ben 
22 Ekim 2022 (296 puan) yorumladı
Dediğim gibi canm sen devlete git normal kontrole bebeğin hakkında bilgi al ve şimdi doğum konuşmak için erken 38 olunca deki hocam ben normal doğum denemek istiyorum Bi sorunum varmı diye sor
22 Ekim 2022 (92 puan) yorumladı
Tamam inşallah gün vereceği vakit söylerim ne karar verirse
22 Ekim 2022 (92 puan) yorumladı
Siz de sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah:)
22 Ekim 2022 (296 puan) yorumladı
Ve senin bedeninle alakalı sancı açılma olması lazım normal için ve 40 haftayı geçirme demişti doktor suyu azalıyor kilolu oluyo VS
22 Ekim 2022 (296 puan) yorumladı
İnşallah teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
22 Ekim 2022 (2 puan) cevapladı
Instagramda sezaryensonrasinormaldogum diye bir sayfa var praya bakin. Her sehirden sezaryen sonrasi normal dogum oneren doktorlarin ismi veriliyor ve cok sayida yapanda var. Bende cok istedim normal olsun ama ben 4 sezaryen oldugum icin normal onermiyolar. 
22 Ekim 2022 (92 puan) yorumladı
Tamam teşekkürler bakıcam inşallah bana da nasip olur
22 Ekim 2022 (2 puan) yorumladı
Insallah
0 oy
22 Ekim 2022 (75 puan) cevapladı
Benim ikinci gebeliğim suyum gelmezse korkum yok 
0 oy
22 Ekim 2022 (1,611 puan) cevapladı
Bunu işinin ehli Dr a denk gelmesi önemli. Benim Dr um doç. Olmasına rağmen ilkiyke arasında 3 yıl 8 ay olmasına rağmen kesinlikle olmaz dedi. Sancı bile cekemezsin iç dikişlerin açılıp rahim karnına yapisabilir. Rahimi almak durumunda kalabiliriz. Bu herkesin harcı değil demişti. Belkide benim iç dikislerimin iyileşme şekli buna müsait değildi bilemiyorum. Bunu yaklaşık yarım saat bana açıkladı. Ve ikimizide riske atmak istemedim. Şimdi 19 günlük olduk bile ❤️ inşallah siz gönlünüzden geçen doğumu yaparsiniz 
22 Ekim 2022 (92 puan) yorumladı
Evet çoğu kişiden de böyle yorum çok duydum hayırlısı olsun inşallah sağlıkla olsun da eizin de gözünüz aydın maşallah büyümüş bile
22 Ekim 2022 (1,611 puan) yorumladı
Sağolun. Sizde sağlıkla kavuşun inşallah ❤️

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası normal doğum (SSVD) nedir ve kimler için uygundur?
Sezaryen sonrası normal doğum, kısaca SSVD olarak adlandırılan, daha önce sezaryen ile doğum yapmış bir annenin sonraki gebeliğinde vajinal yolla doğum yapmasıdır. Bu yöntem genellikle tek sezaryen geçirmiş, dikiş hattında komplikasyon bulunmayan ve gebeliği düşük riskli kategoride ilerleyen kadınlar için hekim değerlendirmesiyle uygun görülebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası normal doğum yapmak için gereken şartlar nelerdir?
SSVD denemesi için en önemli şartlar; önceki sezaryenin üzerinden en az 2 yıl geçmiş olması, sezaryen kesi tipinin uygunluğu, bebeğin ters durmaması ve doğumun tam teşekküllü bir hastanede, acil müdahale imkanları altında gerçekleşmesidir. Ayrıca annenin genel sağlık durumunun vajinal doğuma engel bir durum içermemesi ve doğum eyleminin kendiliğinden başlaması başarı oranını artıran kritik faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası normal doğumun riskleri nelerdir?
Sezaryen sonrası normal doğumdaki en temel tıbbi risk, önceki sezaryen dikiş hattının doğum sancıları sırasında açılma ihtimali olan uterin rüptürdür. Bu durum oldukça nadir görülse de hayati tehlike arz edebilir; bu nedenle SSVD denemesi süreci, doğumun her anında sürekli fetal monitörizasyon ve uzman bir ekip eşliğinde yakından takip edilerek yönetilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İki sezaryen arası kaç yıl olmalı ve neden önemlidir?
İki sezaryen veya sezaryen sonrası normal doğum süreci arasında en az 18 ila 24 ay süre geçmesi, rahim dokusunun tamamen iyileşmesi ve eski dikiş izinin güçlenmesi için gereklidir. Bu sürenin dolması, doğum sırasında rahim duvarının basınca dayanıklılığını artırarak rüptür gibi ciddi komplikasyon risklerini en aza indirmeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası normal doğum (SSVD) başarı oranı nasıldır?
Doğru hasta seçimi ve uygun klinik koşullar sağlandığında, sezaryen sonrası normal doğum başarı oranı genellikle yüzde 60 ile 80 arasında değişmektedir. Başarıyı belirleyen ana etkenler arasında annenin daha önce vajinal doğum yapmış olması, doğumun kendiliğinden başlaması ve gebelik sürecinin sağlıklı bir şekilde tamamlanması yer almaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 575 göst.
0 oy
0 cevap 130 göst.
0 oy
4 cevap 351 göst.
8 Aralık 2022 Hamilelik Alışveriş kategorisinde Esmerrr (13 puan) sordu
0 oy
3 cevap 274 göst.

1,512,202 soru

24,666,230 cevap

366,990 kullanıcı

...