21+4 haftalık hamileyim, bel ve sırt ağrım neden geçmiyor?

0 oy
183 göst.
25 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (147 puan) sordu
Selam arkadaşlar. 21+4 günlük hamileyim. Ancak 4 gündür bel ve sırt ağrısı çekiyorum. Birisi çekiçle vuruyor gibi. Sanki belim ortadan ikiye ayrılacakmış kadar ağrım oluyor. Sola yatıyorum ağrı çekiyorum, sağ tarafa hamile kaldığım zamandan beri yatamıyorum. Sırt üstü uzandığım zaman ağrım azalıyor. Çok fazla sırt üstü de yatmak istemiyorum ama bazen ağrı dayanılmaz oluyor. Benim gibi yaşayan var mı acaba ? 
Gebelik haftası 21+4

3 Cevap

0 oy
25 Ekim 2022 (110 puan) cevapladı
Bence bir doktora görünün içiniz rahatlasin sonuçta erken doğum denen şey hepimizin başına gelebilir ben de yaşadığım için aynı sikintilari bir doktora görünün bir bakılsın 
25 Ekim 2022 (147 puan) yorumladı
Teşekkür ederim, doktoruma danışıyor olacağım.
-Reklam-
0 oy
25 Ekim 2022 (4 puan) cevapladı
Canım merhaba . Aynı durum bende de var . Bel ağrısından yatamıyorum artık o derece . Doktoruma söyledim normal dedi . Benim bebegim biraz aşağıdaymış ondan dolayı çok ağrıyormuş . Belki senin de öyledir 
25 Ekim 2022 (147 puan) yorumladı
Geçen hafta kontrolüm vardı. Doktorumda bana söylemişti bu haftalarda bel sırt ağrısı olur. Bebeğinde hiçbir sorun yok. Perşembe günü tekrar kontrolüm olacak. Yine soruyor olacağım. Ancak merak ettim benim gibi olan var mı diye.
Teşekkür ederim:)
0 oy
25 Ekim 2022 (286 puan) cevapladı
mrb canm.bende ayni sorunlardan bir haftadir cebellesiyorum karin bel kasik agrisi sabaha kadar uyutmuyor bana erken dogum riski dendi servikal uzunlugum sinirdaymis dikkat bence sende biran once dr. git.
25 Ekim 2022 (147 puan) yorumladı
Ben sık sık doktor kontrolünde olduğum için şuanda erken doğum riski görmedi doktorum. Benim gün içerisinde ağrım oluyor , akşam yatarken bir sıkıntı yaşamıyorum. Sabaha kadar rahat uyuyabiliyorum. Yaşadığım sıkıntı gün içerisinde ve uykuya dalan kadar.
Cevabınız için teşekkür ederim.
25 Ekim 2022 (286 puan) yorumladı
masallah ozaman insallah bir sorun yoktur.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

21 haftalık hamileyim, şiddetli bel ve sırt ağrısı normal mi?
21 haftalık hamilelikte bel ve sırt ağrısı oldukça yaygın bir durumdur; vücudun ağırlık merkezinin değişmesi, artan hormonlar ve karın bölgesinin büyümesi omurgaya binen yükü ciddi oranda artırır. Genellikle ikinci trimesterin ortalarından itibaren bu ağrılar yoğunlaşabilir ancak ağrının şiddeti bir çekiç darbesi gibi keskinse veya günlük hayatı kısıtlıyorsa mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile görüşülmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bel ağrısı için hangi yatış pozisyonu daha iyidir?
Uzmanlar hamilelikte özellikle 20. haftadan sonra sol yana yatış pozisyonunu önermektedir; çünkü bu pozisyon ana damarlara baskıyı azaltarak bebeğe giden kan akışını destekler. Eğer sol tarafa yattığınızda ağrı çekiyorsanız, bacaklarınızın arasına veya sırtınıza destekleyici bir hamile yastığı koyarak omurganızı hizalayabilir, böylece baskıyı hafifletebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sırt üstü yatmak bel ağrısını azaltır mı?
Sırt üstü yatmak geçici bir rahatlama sağlasa da, hamileliğin 21. haftasından sonra bu pozisyon uzun süreli tercih edilmemelidir. Sırt üstü yatış, büyüyen rahmin vena kava adı verilen ana toplardamara baskı yapmasına neden olarak kan dolaşımını yavaşlatabilir ve baş dönmesi gibi sorunlara yol açabilir; bu nedenle destekli yan yatış pozisyonlarına alışmak daha sağlıklı bir yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
21 haftalık hamilelikte bel ağrısı nasıl hafifletilir?
Bel ağrısını hafifletmek için ağır kaldırmaktan kaçınmalı, uzun süre aynı pozisyonda kalmamalı ve gün içinde hafif esneme hareketleri yapmalısınız. Ayrıca hamilelik dönemine uygun ortopedik yastıklar kullanmak, gün içinde düz tabanlı ve destekleyici ayakkabılar tercih etmek ve ılık (sıcak olmayan) duşlar almak omurga üzerindeki gerginliği azaltmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bel ve sırt ağrısı ne zaman doktora danışılmalıdır?
Bel ve sırt ağrısına ek olarak vajinal kanama, su gelmesi, ateş, idrarda yanma veya bacaklarda uyuşma gibi belirtiler yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza ulaşmalısınız. Ağrı sürekli artıyorsa, dinlenmekle geçmiyorsa veya kasılma hissiyle birleşiyorsa, bu durum sadece fiziksel bir zorlanma değil, tıbbi müdahale gerektiren bir durumun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,519 soru

24,670,265 cevap

367,213 kullanıcı

...