Gebelik şekerinde açlık kan şekerim 120 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
201 göst.
26 Ekim 2022 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (18 puan) sordu
Merhabalar bu hafta şeker yüklemesi yaptırdım açlık kan şekerim 120 tokluklari iyi çıktı doktor gebelik şekeri tanısı koydu ama bu hafta iki defa daha farkli yerlerde baktırdım açıklarım gayet iyi çıktı biri 65 biri 75 çıktı böyle bir durum yaşayan varmı sonuçlar böyle gebelik diyabeti var diyebilirmiyiz yoksa birkerelik yüksek çıkmış olabilir mi bir önceki gün yediklerimizden veya stresten dolayı 
Gebelik haftası 27

3 Cevap

0 oy
26 Ekim 2022 (18 puan) cevapladı
Yani aynı hafta içinde birkere yüksek iki defa düşük çıktı ve ailede şeker hastalığı yok bu durumu yaşayan varmı doktorum kesinlikle bir defa yüksek çıkması için benim için gebelik şekeri tanısı diyor 
-Reklam-
0 oy
26 Ekim 2022 misafir cevapladı
Açlık şekeriniz dengeli değil demek ki. Endoktorine yada dahiliyeye gidin size ölçüm cihazi vericek daha. Net anlarsınız. Gebelik şekeri çoğunlukla geçici.
0 oy
26 Ekim 2022 (14 puan) cevapladı
Benimde senin gibi oldu düzenli ölçüme baslaidm günde 6 kere ama ara ara yüksek çıkıyor insukine başladık sende çok dikkat et ihmal etme mutlaka doktora git
26 Ekim 2022 (18 puan) yorumladı
Sizindemi açlık yüksek sonra düşük çıktı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri tanısı için açlık kan şekeri kaç olmalı?
Gebelik döneminde açlık kan şekeri değerinin 92 mg/dL ve üzerinde çıkması, gebelik şekeri tanısı için eşik değer olarak kabul edilir. Tek bir ölçümün yüksek çıkması durumunda doktorlar genellikle tanıyı doğrulamak için glukoz tolerans testi veya tekrarlayan açlık kan şekeri ölçümleri isterler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık kan şekeri neden bir gün 120 bir gün 65 çıkar?
Açlık kan şekeri değerlerindeki ani değişimler, bir önceki akşam tüketilen karbonhidrat miktarı, uyku süresi, stres düzeyi veya ölçüm yapılan cihazın kalibrasyonu gibi faktörlerden kaynaklanabilir. Laboratuvar ortamındaki kan alımı ile ev tipi cihazlarla yapılan ölçümler arasında da küçük sapmalar olması oldukça normaldir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri tanısı sadece tek bir ölçüme göre konur mu?
Gebelik şekeri tanısı, genellikle sadece tek bir yüksek açlık kan şekeri değerine dayandırılarak konulmaz. Tanı sürecinde genellikle 75 gramlık şeker yükleme testi sonuçları veya farklı günlerde alınan açlık kan şekeri değerlerinin ortalaması değerlendirilerek doktor tarafından karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık kan şekeri yüksek çıkınca ne yapmalı?
Açlık kan şekeri yüksek çıktığında öncelikle paniğe kapılmadan durumu doktorunuzla paylaşmalı ve testin tekrarlanmasını talep etmelisiniz. Doktorunuz gerekirse diyetisyen eşliğinde beslenme düzeni oluşturmanızı önerebilir veya kan şekeri takibini daha düzenli yapmanız için sizi yönlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Stres ve beslenme açlık kan şekerini ne kadar etkiler?
Stres, vücutta kortizol gibi şeker yükseltici hormonların salgılanmasına neden olarak kan şekeri değerlerini doğrudan etkileyebilir. Benzer şekilde, bir önceki akşam geç saatte yenen ağır veya karbonhidratlı besinler, ertesi sabah yapılan açlık kan şekeri ölçümünün normalden yüksek çıkmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,207 soru

24,666,260 cevap

366,991 kullanıcı

...