Tüp bebekle hamile olduğumu çevreme ne zaman söylemeliyim?

0 oy
943 göst.
29 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (149 puan) sordu
Kizlar tup bebekle hamileyim ailemler dışında kimse bilmiyordur eşimi ve kayinvalidemi ne kadar desem de akrabalarına söylemişler eşim iş arkadaşlarına söylemiş ailecek oturduğumuz onlarında çocuğu olmuyor bizim gibi ben 3 aya kadar kimseye soylememkten yanaydım bebeklerim Allaha emanet ama korkuyorum ben mi yanlış düşünüyorum acaba?anneme teyzeme bile söyleme dedm hicbir arkadaşım bilmiyor henüz ama eşimin taraf masallah duymayan yok
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

10 Cevap

0 oy
29 Ekim 2022 (29 puan) cevapladı
Canım bende tüp bebekle hamile kaldım aynı senin gibi düşünüyordum kimseye soylememeyi açıkçası 3 ayi en azından bitirene kadar ama nasıl olduysa duymayan kalmadı  bende dua ediyorum valla inşallah sağlıklı bir şekilde kucagimiza alırız  kiminin duasi insan bilmiyor valla napsanda duyoyurlar o yüzden içini ferah tut rabbim sağlıklı bir şekilde kucagimiza almayı nasip etsin inşallah 
-Reklam-
0 oy
29 Ekim 2022 (6 puan) cevapladı
Çok haklısınız bende sizin gibi normal yolla gebelik olmasına rağmen 3 ay kimseye söylememe kararı almıştım ancak eşim annesine söylediği an herkese yayılmıştı çok sinir bozucu bir durum fikirlerinize ve kararlarınızı saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum ancak artık söylenmiş ve bunun için canınızı sıkmayın bebeğinize ve kendinize iyi bakın sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah 
0 oy
29 Ekim 2022 (6 puan) cevapladı
Çok haklısınız bende sizin gibi normal yolla gebelik olmasına rağmen 3 ay kimseye söylememe kararı almıştım ancak eşim annesine söylediği an herkese yayılmıştı çok sinir bozucu bir durum fikirlerinize ve kararlarınızı saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum ancak artık söylenmiş ve bunun için canınızı sıkmayın bebeğinize ve kendinize iyi bakın sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah
29 Ekim 2022 (329 puan) yorumladı
Ya bende 5 haftalik gebeyim normal yolla. Bende içim içimi yiyor herkese soylemek istiyorum. Ama daha çok küçük ne olacagi belli bile degil. Ondan dolayı söylememek daha iyi
29 Ekim 2022 (149 puan) yorumladı
Insallah çok teşekkür ederim yapacak bir şey yok suanlik hevesleniyorlar işte anlıyorum onları da
29 Ekim 2022 (149 puan) yorumladı
5 haftalık daha çok küçük en azından 8 haftalığa kadar bekleyin
0 oy
29 Ekim 2022 (570 puan) cevapladı
Yani genel olarak öyle oluyo, hevesleniyolar söylüyolar heyecanla, cinsiyeti tam belli olunca varda sosyal medyanda resim çekinir koyarsın yani bizde böyle öğrenirler:)
29 Ekim 2022 (149 puan) yorumladı
O zamanlara Insallah öyle yaparım daha çok küçükler 7 haftalik olcak evet hevessleniyor ama iste iicim rahat etmiyor hic
29 Ekim 2022 (570 puan) yorumladı
Valla şöyle soyleyim benim bu ikinci gebeligim, 6haftalikken ta gorumcemin kaynanasigilin haberi oldu yani, benim annemde komsularina söylemis çünkü lafın yeri geliyo bisey soruyo istiyo vs derken
0 oy
29 Ekim 2022 misafir cevapladı
Söyleme canım ister küssunler ister kirilsinlar biz eşim tarafına iki  olduğunu söylediğimiz hafta bebeklerinde birinin kalbî durdu  sağ salim kucağına al inşallah bebeklerini bir masallah demezler 
29 Ekim 2022 (149 puan) yorumladı
Valla en azından bizim tarafa biraz geç söyleceğim 2 aylık olsunlar bari Allaha emanet bebeklerim artik öyle diyorum:(
0 oy
29 Ekim 2022 (299 puan) cevapladı
6 sene sonra birden hamile kalınca kimseye söylememe kararı almıştık eşimle ama eşimin ailesine söyleyince hemen yayıldı çok şükür 6. Aya girdim ömrü varsa ki inşallah Allah kucağınıza almayı nasip etsin birşey olmuyor biiznillah
29 Ekim 2022 (149 puan) yorumladı
Amin inşallah bende öyle dua ediyorum
0 oy
29 Ekim 2022 misafir cevapladı
Bende aynı şekilde tüp bebekle hamileyim eşimin tarafı senin olayda oldugu gibi hemen herkese söylediler insan sinir oluyor ama elden ne gelir duyan duymuş artık arkadaşlarına söyle gitsin 
29 Ekim 2022 (149 puan) yorumladı
Hevesliler anlıyorum gercekten ama cok erkendi biraz zaman geçmiş öyle söylerim artik
0 oy
29 Ekim 2022 (442 puan) cevapladı
Ben de çok erken söylenmemesi taraftarıyım. Sağlıkla kucağına alırsın inşallah ama Allah korusun bir şey olduğunda(malesef yaşadım) herkes bir şey diyor, daha çok üzülüyorsun, yıllar sonra bile bebek nasıl diyenler oldu. Ama olan olmuş artık çok da kafana takma. Bir de şöyle düşün; benim 15 aylık bebeğim var ve 19 haftalık hamileyim. Eşimin ailesi çok üzüldü ve hâlâ üzülüyorlar. Evlerine gittik bir hayırlı olsun bile demediler, yokmuş gibi davranıyorlar. En azından sizinkiler heveslenmiş, sevinmiş ki başkaları ile de paylaşmak istemiş. 
0 oy
29 Ekim 2022 (2,203 puan) cevapladı
Bence her gebe bu şekilde düşünmeli, ben 2 kayıp yaşadım 3. Gebeliğim söylemedim ve söylediğim insanları da sıkı sıkı tembihledim sayılı idi zaten söylediğimiz kişiler, 34 deyim çok şükür, abartmıyorum çok çok yakınım olanlar dahi 1 ay oldu öğreneli, sağlıkla gelsinler inşallah hepimizin bebekleri 
0 oy
29 Ekim 2022 (1,802 puan) cevapladı
Bende gizleme taraftariyim en azindan uc ay ama hamile oldugumu bem bile bilmeden duymayan kalmadi ne yazikki.Rabbim buyuk insallah her sey iyi olur sag salim kavusuruz bebeklerimize

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tüp bebek sonrası hamileliği çevreme ne zaman söylemeliyim?
Tüp bebek yöntemiyle elde edilen gebeliklerde, tıbbi açıdan düşük riskinin azaldığı 12. haftayı beklemek yaygın bir tercihtir. Ancak bu süreç tamamen sizin kişisel tercihlerinize, psikolojik rahatlığınıza ve yakın çevrenizle olan sınırlarınıza bağlıdır. Kendinizi hazır hissettiğinizde ve gebeliğin sağlıklı ilerlediğinden emin olduğunuzda paylaşımda bulunmanız en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliği aile dışında kimlere ne zaman açıklamalıyım?
Gebeliği açıklama konusunda katı bir kural yoktur ancak genellikle yakın aile üyeleri ilk dönemlerde bilgilendirilirken, arkadaş ve iş çevresi için 3. ayın (12. hafta) tamamlanması beklenir. Eğer çevrenizdeki kişilerin tepkilerinden veya erken duyulmasından endişe ediyorsanız, kendinizi hazır hissedene kadar paylaşımı erteleme hakkınız olduğunu unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin aile tarafından izinsiz duyurulması nasıl engellenir?
Gebeliği paylaştığınız kişilere henüz kimseye söylememeleri gerektiğini net ve kararlı bir dille ifade etmeniz önemlidir. Eğer eşiniz veya yakınlarınız bu gizliliğe uymuyorsa, henüz kimseyle paylaşım yapmamak veya sadece en güvendiğiniz bir kişiye bilgi vermek, istenmeyen durumların önüne geçmek için etkili bir yöntem olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp bebek gebeliğinde neden 3 aya kadar gizli tutulur?
Tüp bebek gebelikleri, özellikle ilk haftalarda yakın takip gerektiren ve hassasiyeti yüksek süreçlerdir. Birçok anne adayı, ilk trimester döneminde düşük riskinin nispeten daha yüksek olması ve bu süreçte yaşanabilecek olası olumsuz durumlarda çevreden gelecek sorularla yüzleşmemek adına 12. haftaya kadar durumu gizli tutmayı tercih eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çevrem gebeliğimi erken öğrenirse ne yapmalıyım?
Gebeliğinizin siz istemeden duyulması durumunda, duygusal sınırlarınızı korumak adına bu konu hakkında konuşmak istemediğinizi belirtebilirsiniz. İnsanların iyi niyetli olsa bile sordukları sorular üzerinizde baskı oluşturuyorsa, 'Henüz bu konu hakkında konuşmaya hazır değilim, zamanı gelince paylaşacağım' diyerek nazikçe konuyu kapatabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
48 cevap 3,585 göst.
0 oy
0 cevap 174 göst.
12 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde -1122 (1,155 puan) sordu
0 oy
7 cevap 812 göst.
4 Eylül 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bulutunannesii❤ (109 puan) sordu
0 oy
5 cevap 665 göst.
9 Temmuz 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elif sayır (137 puan) sordu

1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...