7 günlük bebeğimin sarılık değeri 16.5 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
386 göst.
31 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (334 puan) sordu
7 günlük olduk bugün sarılık 16.5 çıktı yatış verildi sizde bu değerler de ne kadar yattiniz acaba hastane de

5 Cevap

0 oy
31 Ekim 2022 (64 puan) cevapladı
İki gün fototerapi aldı çıktı cnm en fazla o değerle iki gün yatiriyolar sen sutunu götürüyorsun onlar beslenme saatlerinde veriyolar
-Reklam-
0 oy
31 Ekim 2022 (437 puan) cevapladı
Biz de 4 günlük 19.2 ile yatış yaptık 6. Günde çıktık canım fototerapi ile korkma bı şekilde geciyo bol bol emzir gerekirse mamayla destekle bizim doktorumuz öyle önerdi bugün eve geldik 2 gece kaldik
0 oy
31 Ekim 2022 (261 puan) cevapladı
Benim oğlumda da yüksek çıkmıştı öğlen yatış verdiler bir daha ertesi gün tekrar test almışlardı kontrol için düşmüştü ama tedbiren 3-4 saat daha dursun deyip akşama yakın bir vakitte bırakmışlardı bizi 
0 oy
31 Ekim 2022 (673 puan) cevapladı
Bende size 4 çocuğuma yaptığım şeyi soyliyum şekerli su verdim  1 kaşık kadar battaniyeye sardım terlettim kakasını yapti saralik yok hatta kızımda doktor yatiracakti annem demiş götüreyim pazartesi geçmezse yatırın annem getirdi tatlının serbetinden yedirdi ben bol bol emzirdim yaz günü battaniyeye sardım terledi kakasını  yaptı  pazartesiye hicbirsey yok ve 3 günde göbek bağı düştü 4 ununde  3 gunde  göbek bağı düştü 
31 Ekim 2022 (64 puan) yorumladı
6 aydan once anne sutu hariç birşey vermeyin diyorlar ama zararı oldu mu peki verdiğiniz günün ne kadar verdiniz nasıl yaptınız cnm bi anlatirmisin verdikten sonra ateş filan yaptı mi boğulma tarzı şeyler oldu mu Bnde emziriyorum ama geçemiyo ne kadar sürelerde emzirdiniz kaç saatte bir peki
1 Kasım 2022 (673 puan) yorumladı
Hayır hiçbir sorun olmadı bebek zaten onu severek iciyor her ağladığında emzirdim ve hep sıcak tuttum  kakasiyla attı o saraligi ben 4 cocugumada yaptım çok sukur Allaha saralik gormedik
1 Kasım 2022 (673 puan) yorumladı
Yalnızca 1cay kaşığı verdik daha sonrasında eşim her doğuma gelirken tatlı getirir ondan 1 iki damla serbetinden degirirdik ne ateşi oldu ne boğulma  tarzı hiç bisey simdi en büyüğü 12 en küçüğü 6 yasindalar
0 oy
31 Ekim 2022 (75 puan) cevapladı
Geçmiş olsun nasıl nerden anladınız benim başıma gelmedi de hiç yaşamadım nasıl oluyor sarılık mamadan mı? 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 günlük bebekte 16.5 sarılık değeri hastaneye yatış gerektirir mi?
Evet, 7 günlük bir bebekte 16.5 mg/dL sarılık değeri genellikle fototerapi (ışık tedavisi) uygulanması için hastaneye yatış gerektiren bir seviyedir. Yenidoğan sarılığında tedavi kararı, bebeğin doğum haftasına, kaç günlük olduğuna ve kan uyuşmazlığı gibi risk faktörlerine göre belirlenen özel persentil eğrilerine göre verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan sarılığı nedeniyle hastanede kaç gün yatılır?
Yenidoğan sarılığı nedeniyle hastanede yatış süresi genellikle 24 ile 48 saat arasında değişmektedir. Fototerapi uygulanan bebeklerin kanındaki bilirubin seviyesi, hekimin belirlediği güvenli sınırın altına düştüğünde ve değerler stabil kaldığında taburcu işlemleri gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık tedavisi fototerapi nasıl uygulanır?
Fototerapi, bebeğin çıplak bir şekilde özel bir ışık kaynağı altına yatırılmasıyla uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu ışık, bebeğin cildindeki bilirubinin suda çözünebilir hale gelmesini sağlayarak idrar ve dışkı yoluyla vücuttan atılmasını kolaylaştırır. Tedavi süresince bebeğin gözleri ışık hasarından korunması için kapatılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan sarılığı değerleri nasıl düşürülür?
Yenidoğan sarılığı değerlerini düşürmenin en etkili yolu bebeğin sık sık ve düzenli emzirilmesidir. Anne sütü, bebeğin bağırsak hareketlerini artırarak bilirubin içeren dışkının atılmasını hızlandırır. Eğer bebeğin bilirubin seviyesi çok yüksekse, doktorunuzun önerisiyle fototerapi uygulanması en güvenli ve hızlı yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık değeri ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Bebeklerde sarılık değerinin tehlikeli kabul edilmesi, bebeğin yaşına ve genel sağlık durumuna göre farklılık gösterir. Genellikle ilk 24 saat içinde çıkan sarılık her zaman dikkatle izlenmelidir. Değerlerin 15-20 mg/dL ve üzerine çıkması, bilirubin düzeyinin beyin dokusuna zarar verme riski (kernikterus) nedeniyle acil tıbbi müdahale ve hastane takibi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 148 göst.
10 Eylül 2024 Doğum kategorisinde Deronimo (486 puan) sordu

1,512,173 soru

24,665,876 cevap

366,973 kullanıcı

...