Doğum yapalı 15 gün oldu, sağ elim neden uyuşuyor?

0 oy
302 göst.
3 Kasım 2022 Doğum kategorisinde (317 puan) sordu
15 gün oldu ve sonlara dogru elimde uyuşukluk varsi agri vardi dogum yaptim hayla var sag elim baya uyusuk ve biraz tutmuyor aranizda bunu yasamis olan varmi 
Gebelik haftası Biti
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

1 cevap

0 oy
4 Kasım 2022 (277 puan) cevapladı
Böyle  seyler olabiliyor bn kizima hamileyken dogmays yakin topalasmaya başladım  dogumdan bir kac gun sonra gecti
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumdan sonra elde uyuşma ve ağrı neden olur?
Doğum sonrası elde görülen uyuşma ve ağrılar genellikle gebelik döneminde vücutta biriken ödemin sinirlere baskı yapmasından kaynaklanır. Özellikle el bileğinde bulunan karpal tünel kanalının ödem nedeniyle daralması, median sinirin sıkışmasına ve el parmaklarında uyuşma, güç kaybı gibi belirtilere yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan 15 gün sonra elde uyuşukluk geçmesi için ne yapmalı?
Doğumdan sonraki ilk haftalarda vücuttaki ödemin atılmasıyla uyuşukluk genellikle kendiliğinden azalır. Bu süreçte el bileğini dinlendirmek, ağır kaldırmaktan kaçınmak ve elleri mümkün olduğunca yüksekte tutarak ödemin dağılmasına yardımcı olmak iyileşme sürecini hızlandırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Lohusalıkta eldeki uyuşma ve güç kaybı ne zaman geçer?
Lohusalık dönemindeki el uyuşmaları, vücuttaki ödemin atılma hızına bağlı olarak genellikle doğumdan sonraki 2 ile 6 hafta içerisinde kendiliğinden düzelir. Eğer 6 hafta geçmesine rağmen uyuşuklukta azalma olmazsa veya güç kaybı günlük işlerinizi yapmanıza engel olacak kadar artarsa mutlaka bir uzmana danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası el uyuşması için hangi doktora gidilmeli?
Doğum sonrası devam eden el uyuşması ve güç kaybı şikayetleri için fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanına veya nöroloji bölümüne başvurmanız gerekir. Doktorunuz sinir iletim testi (EMG) yaparak elinizdeki uyuşmanın şiddetini ve sinir sıkışmasının derecesini objektif verilerle değerlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eldeki uyuşukluk bebeği kucağa alırken risk oluşturur mu?
Elde uyuşukluk ve güç kaybı olması bebeği tutarken nesneleri düşürme riski yaratabileceği için oldukça dikkatli olunmalıdır. Bebeğinizi kucağınıza alırken veya emzirirken mutlaka destekli pozisyonlar tercih etmeli, kendinizi zorlamamalı ve ellerinizdeki his kaybı geçene kadar daha güvenli taşıma yöntemleri kullanmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 354 göst.
0 oy
2 cevap 313 göst.
0 oy
1 cevap 282 göst.
21 Şubat 2024 Doğum kategorisinde Sevdanurkara (79 puan) sordu

1,512,151 soru

24,665,595 cevap

366,957 kullanıcı

...