21 haftalık hamileyim sağ elimde aşırı şişlik var, normal mi?

0 oy
204 göst.
4 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (59 puan) sordu
21+0 haftalık hamileyim Kizlar ellerimde parmaklarımda  sürekli uyuşma oluyordu karpal tünel sendromu denilmisti sabah uyandim sağ elimde çok fazla şişme var başına gelen yaşayan varmı 
Gebelik haftası 21+0

1 cevap

0 oy
4 Kasım 2022 (33 puan) cevapladı
Bende aynı durumdayım ama sebebini bilmiyorum
4 Kasım 2022 (59 puan) yorumladı
Elin ağrı sokması gibi şişmiş mi
4 Kasım 2022 (33 puan) yorumladı
Bileklerim öyle
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

21 haftalık hamilelikte el ve parmak şişmesi neden olur?
21 haftalık hamilelikte el ve parmak şişmesi, vücudun artan kan hacmi ve sıvı tutulumu (ödem) nedeniyle yaygın olarak görülür. Gebelik hormonları dokularda su toplanmasına yol açarak ellerde ve ayaklarda şişliğe sebep olabilir; ancak bu durum aniden gelişiyorsa veya tansiyon yükselmesi ile birleşiyorsa mutlaka doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karpal tünel sendromu el şişmesine yol açar mı?
Evet, hamilelikte karpal tünel sendromu el ve parmaklarda uyuşma, karıncalanma ve ödemle birlikte şişliğe neden olabilir. Gebelikte artan sıvı miktarı el bileğindeki sinirlere baskı yaparak bu sendromu tetikler ve sabahları ellerde daha belirgin bir şişlik ve sertlik hissi yaratabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el şişmesi durumunda ne zaman doktora gidilmelidir?
Gebelikte ellerde ve parmaklarda ani gelişen aşırı şişlik, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu veya ani kilo artışı ile beraber seyrediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) gibi acil takip gerektiren durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el şişmesi nasıl azaltılır ve rahatlatılır?
Hamilelikte el şişmesini azaltmak için gün içerisinde elleri kalp seviyesinden yukarıda tutmak, tuzu sınırlandırmak ve bol su tüketmek ödemin atılmasına yardımcı olabilir. Ayrıca parmakları hafifçe hareket ettirmek ve el bileğini çok fazla zorlamadan dinlendirmek, karpal tünel kaynaklı şikayetlerin hafiflemesini sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el şişmesi kaçıncı haftada en çok hissedilir?
Hamilelikte el şişmesi genellikle ikinci trimesterın ortalarından, yani 20. haftadan itibaren yoğunlaşmaya başlar ve üçüncü trimesterda artış gösterir. Vücuttaki ödem seviyesi gebeliğin ilerleyen haftalarında kan hacminin maksimuma ulaşmasıyla paralel olarak daha belirgin hale gelebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 463 göst.
0 oy
0 cevap 211 göst.
0 oy
4 cevap 253 göst.
23 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bahar_65 (351 puan) sordu
0 oy
3 cevap 501 göst.

1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...